• 6
  • 7
2025-08-04, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litteraturens
Du hittar nog inte mycket vänstervridenhet i mig tyvärr. Nu var du allt ute o fiskade!

Nej, vad gällde det du citerade så talade vi om helt andra saker än vad du nu diskuterar med mig. Men annars så håller jag med dig om att många som röster på vänsterpartiet verkar hålla tummarna för palestinierna. Varför? Det är nog en sak som dom inte har tänkt över så värst mycket själva, ty muslimerna är ju de mest olika vänstern som man kan tänka sig?

Det skulle kunna vara som så att de håller på de svaga och detta eftersom de är/ känner sig underlägsna själva. Detta är dock en oerhört konstig position att ta. Att man avskyr våld och vill hjälpa utsatta ( på båda sidor ) vore naturligare, men då får vi också betänka att dessa figurer är knepiga, och dessutom högst abstrakta tänkare utan verklighetsförankring.

Du har aldrig bevittnat en Palestina-demonstration va? Hamas-vurmarna är aggressiva, har hög svansföring och verkar inte särskilt utsatta, vare sig ekonomiskt eller kulturellt.
Citera
2025-08-04, 12:12
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Detta är ju precis vad jag också beskriver. Vi har dock ett problem som skandinavier, d.v.s. att vi ej själva har någon kultur att tala om, och att vi blir förförda av den österländska.

Hur man nu ska lösa detta vet jag ej.

Jo, en sak vore att istället anta Tysklands romantiska kultur som fanns innan krigen kom till. På så sätt, har vi då väl förstärkt vår egen, som väl är liknande men som aldrig riktigt blommade ut?
Varför är det ett problem att du inte gillar svensk kultur? Ett icke-problem som inte behöver lösas.
Citera
2025-08-04, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Varför är det ett problem att du inte gillar svensk kultur? Ett icke-problem som inte behöver lösas.

Frågan är vad svensk kultur är? Vissa har sagt i den här diskussionen att den nya svenska kulturen är av en subtil art, fastän att den ändå i högsta grad lever.

En älde svensk kultur bör ej vara så olik den tyska som du citerar.
Citera
2025-08-05, 11:37
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
Frågan är vad svensk kultur är? Vissa har sagt i den här diskussionen att den nya svenska kulturen är av en subtil art, fastän att den ändå i högsta grad lever.

En älde svensk kultur bör ej vara så olik den tyska som du citerar.
Den är vad varje människa upplever att den är.
Citera
2025-08-05, 19:54
Medlem
Någon mer som känner sig illa tvungen att konvertera till sionismen?

Sionismen vs iran
Gäller att välja rätt sida
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här