• 5
  • 6
2025-07-30, 08:16
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_08
Fattar att man kanske inte förstår från direkten men slår man en tänkare på det är det ganska självklart.

Lite samma sak som finskt kranvatten...

Ja precis, det är faktiskt lite charmigt att han använder egna ord måste jag medge.

Filip Poons matlagningsklipp på YouTube får som tidigare skrivet tummen upp från mig.
Citera
2025-07-30, 11:03
Medlem
Han är trevlig, söt och en bra lärare. Gillar hans videos på youtube och även insta/tiktok dyker han upp på ibland med tips och tricks.
Citera
2025-08-08, 13:05
Medlem
Carrocks avatar
Han verkar sympatisk och ödmjuk. Estetisk och begåvad.

Men hur gick det i restaurangbranschen? Han fick ju jobb på Marcus restaurang efter mästerkocken och Leif Mannerström sa att han kunde bli årets kock i framtiden.

Känns som han valt en mer bekväm väg med Youtube, som dock säkert givit honom mer pengar.

Men med hans förutsättningar så hade jag satsat på att jobba på fina krogar, kanske dra till USA sedan komma hem öppna upp en egen restaurang och satsa på stjärna i guide michelin. Det är höga mål men inte alls orimliga utifrån vart han var. Som sagt man hade fått slita mer för mindre pengar, han valde än mer lukrativ och bekväm väg.
Citera
2025-08-08, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Han verkar sympatisk och ödmjuk. Estetisk och begåvad.

Men hur gick det i restaurangbranschen? Han fick ju jobb på Marcus restaurang efter mästerkocken och Leif Mannerström sa att han kunde bli årets kock i framtiden.

Känns som han valt en mer bekväm väg med Youtube, som dock säkert givit honom mer pengar.

Men med hans förutsättningar så hade jag satsat på att jobba på fina krogar, kanske dra till USA sedan komma hem öppna upp en egen restaurang och satsa på stjärna i guide michelin. Det är höga mål men inte alls orimliga utifrån vart han var. Som sagt man hade fått slita mer för mindre pengar, han valde än mer lukrativ och bekväm väg.
Aldrig i livet att han skulle tjäna så mycket på sina YT-klipp! Han har j bara i snitt 10-20 000 visningar i bland mindre iland mer. För att kunna leva på YT måste du ha närmare 100 000 visningar.
Citera
2025-08-09, 00:59
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Aldrig i livet att han skulle tjäna så mycket på sina YT-klipp! Han har j bara i snitt 10-20 000 visningar i bland mindre iland mer. För att kunna leva på YT måste du ha närmare 100 000 visningar.

Okej, för 4 - 5 år sedan hade han runt 300 000 visningar.
Citera
2025-08-09, 02:49
Medlem
Citat:
Okej, för 4 - 5 år sedan hade han runt 300 000 visningar.
Hmmm han har 9 visningar över 300 000. Men det andra ca 500 st är betydligt lägre.
Citera
2025-08-09, 03:36
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Hmmm han har 9 visningar över 300 000. Men det andra ca 500 st är betydligt lägre.

Jag har aldrig påstått att han tjänat miljoner på sin kanal, vet inte vad du fått det ifrån?????

Det jag skrivit är att han tjänat mer på att ta en bekväm väg med Youtube och dvs samarbeten mot att stå på golvet i ett restaurangkök, och slita i 15: timmar, det är inga bra löner ens på de fina krogarna, så jag vet faktiskt inte vad du gaggar om???

Dock om han tagit denna erfarenhet så kanske han hade kunnat driva en egen krog i framtiden, då hade han nog kunnat tjänat bra.
Citera
2025-08-09, 03:43
Medlem
Citat:
Jag har aldrig påstått att han tjänat miljoner på sin kanal, vet inte vad du fått det ifrån?????

Det jag skrivit är att han tjänat mer på att ta en bekväm väg med Youtube och dvs samarbeten mot att stå på golvet i ett restaurangkök, och slita i 15: timmar, det är inga bra löner ens på de fina krogarna, så jag vet faktiskt inte vad du gaggar om???

Dock om han tagit denna erfarenhet så kanske han hade kunnat driva en egen krog i framtiden, då hade han nog kunnat tjänat bra.
Han är ju en grymt duktig kock!
Men han kan inte tjäna mycket på sin YT.-kanal som folk verkar tro.
Citera
2025-08-09, 11:42
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Han är ju en grymt duktig kock!
Men han kan inte tjäna mycket på sin YT.-kanal som folk verkar tro.

Fortfarande mer än vad en kock gör på en restaurang. Om man räknar in samarbeten osv.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in