• 1
  • 2
2025-07-29, 10:49
Medlem
Barntorpeds avatar
Kan det vara så att vi inte har blivit vaccinerade utan att alla sprutor har innehållit koksaltlösning? Och att anledningen är att jordens befolkning behövde hopp om att klara pandemin?
Visserligen kände jag av sprutan lite grann i armen, men det kan ju lika gärna ha berott på nålen.
Och att vissa personer känner sig sjuka kunde ju lika gärna bero på att de faktiskt fick någon förkylning på annat sätt.
Vad tror ni? Bluff för att ge hopp och tjäna pengar?
Citera
2025-07-29, 10:52
Medlem
Det fanns väl även de, som blev sjuka av vaccinet, och fortfarande lider av det. Knappast nåt koksalt där.
Citera
2025-07-29, 10:55
Medlem
Barntorpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det fanns väl även de, som blev sjuka av vaccinet, och fortfarande lider av det. Knappast nåt koksalt där.
Hur vet man det? Antagande? Somatiseringssyndrom?
Citera
2025-07-29, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barntorped
Kan det vara så att vi inte har blivit vaccinerade utan att alla sprutor har innehållit koksaltlösning? Och att anledningen är att jordens befolkning behövde hopp om att klara pandemin?
Visserligen kände jag av sprutan lite grann i armen, men det kan ju lika gärna ha berott på nålen.
Och att vissa personer känner sig sjuka kunde ju lika gärna bero på att de faktiskt fick någon förkylning på annat sätt.

Läkemedelsbolagen lever på rädsla och att göra oss ännu sjukare. Om det var koksaltlösning i spriterna så beror det snarare på att man inte ville det skulle bli uppenbart många sjuka.
Citera
2025-07-29, 11:06
Medlem
Barntorpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Absolut kan det det...

Har foliehattarnas årsmöte ägt rum med beslut om att spamma Flashback med idiotiska trådar?
Detta är ett alternativforum, så då kan det diskuteras. Men jag noterar att du inte bemödar dig att svara.
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Läkemedelsbolagen lever på rädsla och att göra oss ännu sjukare. Om det var koksaltlösning i spriterna så beror det snarare på att man inte ville det skulle bli uppenbart många sjuka.
Det är också en förklaring. Men utesluter inte behovet av hopp. Det framställdes som så fantastiskt att man med ny teknik kunde ta fram vaccin så snabbt. För snabbt? För fantastiskt?
Citera
2025-07-29, 11:13
Medlem
Citat:
Detta är ett alternativforum, så då kan det diskuteras. Men jag noterar att du inte bemödar dig att svara.

Det är också en förklaring. Men utesluter inte behovet av hopp. Det framställdes som så fantastiskt att man med ny teknik kunde ta fram vaccin så snabbt. För snabbt? För fantastiskt?

Tycker du politiker och media gav folket hopp?

Jag kommer ihåg domedagsrubrikerna på löpsedlarna, kylkontainrarna som stod och väntade på lik och fältsjukhuset på Älsvsjömässan som aldrig användes. För vad? Inge hopp eller sprida rädsla?
Jag tror du man har en naiv syn på våra makthavare om man tror dom skulle vilkas inge hopp för folket.
Citera
2025-07-29, 11:14
Medlem
Barntorpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Tycker du politiker och media gav folket hopp?

Jag kommer ihåg domedagsrubrikerna på löpsedlarna, kylkontainrarna som stod och väntade på lik och fältsjukhuset på Älsvsjömässan som aldrig användes. För vad? Inge hopp eller sprida rädsla?
Jag tror du man har en naiv syn på våra makthavare om man tror dom skulle vilkas inge hopp för folket.
Båda saker är möjliga samtidigt. Rädsla för att folk ska ta det på allvar, hopp för att de ska slippa det själva. Med rädslan får man folk att ta sprutan.
Citera
2025-07-29, 11:25
Avstängd
En vän som tog vaccinet hade nästa kommande dag rejält svullna körtlar i samma armhåla som i den armen han tog sprutan,så visst var det nåt giftigt i sprutan som kropppen inte gillade och reagerade på..

Hans armhåla såg riktigt illa ut, blev återställd men det tog tid.

Upplysande fakta,rädsla är knutet till vårat root chakra som sitter vid pelvis och gissa vad mer är rädsla som är associerat med root chakrat?

Jo luktsinnet,en rädd människa förlorar sin lukt.

Detta förklarar ju dom människor som tappade luktsinnet av ”covid”

Det var alltså inte covid,det var rädslan som stängde av människors luktsinne.
Senast redigerad av Tidlost 2025-07-29 kl. 11:57.
Citera
2025-07-29, 12:06
Medlem
Barntorpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidlost
En vän som tog vaccinet hade nästa kommande dag rejält svullna körtlar i samma armhåla som i den armen han tog sprutan,så visst var det nåt giftigt i sprutan som kropppen inte gillade och reagerade på..

Upplysande fakta,rädsla är knutet till vårat root chakra som sitter vid pelvis och gissa vad mer är rädsla som är associerat med root chakrat?

Jo luktsinnet,en rädd människa förlorar sin lukt.

Detta förklarar ju dom människor som tappade luktsinnet av ”covid”

Det var alltså inte covid,det var rädslan som stängde av människors luktsinne.
Fast ett antagande om samband är inte samma sak som konstaterat orsakssamband. Att vi förmodas tolka saker på ett visst sätt kan också användas för att övertyga. Både om nytta och skada.
Citera
2025-07-29, 12:12
Medlem
Gray.Eminences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidlost

Inget konstigt alls!
Lokalt förstorade lymfkörtlar är i allmänhet ett tecken på immunologisk aktivitet efter vaccinationen. Framför allt vaccin som innehåller levande sjukdomsalstrare bildar effektivt antikroppar i de lymfkörtlar som finns närmast injektionsstället. Förstorade lymfkörtlar konstateras i vanliga fall inom en vecka från vaccinationen.
Citera
2025-07-29, 12:23
Medlem
Citat:
Så alla vaccintillverkare i världen hade en tyst överenskommelse, styrd av någon elit, om att ge alla människor en harmlös dos koksalt?

Du är ju en idiot.
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Svar från en antivaxxare, som tycker att TS angriper det du ser som ett jätteproblem från fel håll 😀 Ändå tror jag att du ser TS alternativ som mer troligt än att vaccinet faktiskt var ett vaccin.
Citera
2025-07-29, 12:45
Medlem
Barntorpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Så alla vaccintillverkare i världen hade en tyst överenskommelse, styrd av någon elit, om att ge alla människor en harmlös dos koksalt?

Du är ju en idiot.
Du angriper en så kallad halmgubbe. Du målar upp vad jag skriver på ett missvisande sätt och drar utifrån det slutsatsen att jag skulle vara en idiot.
Det jag efterfrågar är kunskap om att jag skulle ha fel i mina teorier.
Att förlita sig på vad man har hört är inte kunskap.
Vad jag tror eller inte tror är en helt annan fråga.
Kan du uppskatta skillnaden?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in