• 1
  • 2
2025-07-29, 05:29
Medlem
wwrs avatar
Varför skapar denna obetydliga sk-thändelse fortfarande artiklar och forumposter. En VD och en underchef håller om varandra under en konsert och fotograferas på den stora skärmen. Gubben är gift.

https://www.businessinsider.com/cold...eaction-2025-7

Folk talar om Astronomer precis som alla visste vad det var för företag och Coldplay får reklam. Är det dessa som skall lyftas fram?

Är det en sommarnyhet? Det börjar likna ASAP Rocky.

...
Citat:
In the wake of the scandal, the company hired Gwyneth Paltrow, ex-wife of Coldplay's lead singer Chris Martin, to produce a promotional video for the company.[30]
Senast redigerad av wwr 2025-07-29 kl. 05:47.
Citera
2025-07-29, 05:53
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Varför skapar denna obetydliga sk-thändelse fortfarande artiklar och forumposter. En VD och en underchef håller om varandra under en konsert och fotograferas på den stora skärmen. Gubben är gift.

Folk talar om Astronomer precis som alla visste vad det var för företag och Coldplay får reklam. Är det dessa som skall lyftas fram?

Jag förstod inte det där heller. De var consenting adults. Det var inte som att Den Store Stygge Mannen utnyttjade en pryo-elev. Och otrohet är väl inte så fräscht, men det är en privatsak. Inget som arbetsgivaren ska lägga sig i.

Skulle vara om de hade skrivit på ett avtal då, att medarbetare inte får ha privata relationer. Det förekommer i USA, företagen vill inte att det ska bli "kotterier" för att det kan förstöra lagandan: om vissa blir väldigt nära varandra så kommer andra utanför är tanken. Jag kommer ihåg när Hewlett Packard kom till Sverige, då blev det bråk om att de insisterade på samma klausul i anställningskontrakten här. Minns inte hur det gick med det. Men detta har det inte sagts något om i Coldplay-fallet, i alla fall, utan det låter överallt som att han (hon också?) fick sparken för att de var otrogna mot sina respektive äktenskapspartners.
Citera
2025-07-29, 06:16
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr

...

Du bidrar till den kommersen genom denna tråd till exempel, så du har väl svaret själv antar jag?
Citera
2025-07-29, 06:21
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Du bidrar till den kommersen genom denna tråd till exempel, så du har väl svaret själv antar jag?
Nej. Den här tråden är avsedd att förklara varför händelsen spritts så kraftigt. Det gäller inte majoriteten av artiklar runt nyheten. De bara sprider händelsen. Hur har detta startat? Vilka drivkrafter finns?

Hur kan en så obetydlig händelse få så stor spridning?
Senast redigerad av wwr 2025-07-29 kl. 06:28.
Citera
2025-07-29, 06:36
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
De flesta tycker nog att det är kul när hittepåjobbare typ HR-personal hamnar i skiten, speciellt chefer.
En ovanlig händelse, Chris Martins kommentar samt reaktionen när de blir filmade hjälpte nog till att blåsa upp händelsen.
Citera
2025-07-29, 06:53
Medlem
wwrs avatar
Astronomer är förmodligen något sk-t-t globalföretag som skall lyftas fram.

De har fått världens största gratis-plug, bortsett från Tesla.

https://youtu.be/cvgK8MrjKWU
Citera
2025-07-29, 06:55
Moderator
Motvillig1.2s avatar
En del historier blir virala av ganska obegripliga skäl. Det bara blir så på något sätt. När det väl är i rullning så är det mediala intresset inte svårt att förklara. De skriver så länge de får klick. Och det blir väl lite av ett självspelande piano därefter. Men vad som får vissa trivialiteter att blir virala från första början är som sagt svårt att begripa eller förklara rationellt.

Min favorit i genren är nog noshörningen Nelson.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nosh%C3%B6rningen_Nelson
Citera
2025-07-29, 07:04
Medlem
immenhusens avatar
Tror nog att det var deras reaktion som gav näring åt det hela, och vilket i sin tur gjorde att Coldplay kunde antyda otrohet. Hade de bara skött detta snyggt, fortsatt le in i kameran utan att nödvändigtvis kyssas, skulle detta redan ha varit ur världen.

Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
En del historier blir virala av ganska obegripliga skäl. Det bara blir så på något sätt. När det väl är i rullning så är det mediala intresset inte svårt att förklara. De skriver så länge de får klick. Och det blir väl lite av ett självspelande piano därefter. Men vad som får vissa trivialiteter att blir virala från första början är som sagt svårt att begripa eller förklara rationellt.

Min favorit i genren är nog noshörningen Nelson.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Nosh%C3%B6rningen_Nelson

Nelson minns jag mycket väl. Hela ”världen” höll verkligen andan. Kommer ihåg hur jag vid tiden umgicks med en australiensare, som enbart snackade om denna förbaskade noshörning.

/AI
Citera
2025-07-29, 08:29
Medlem
Det är snart svårt att skilja på länder som Iran,Saudiarabien och USA
Citera
2025-07-29, 10:36
Medlem
Samma som med "Hawk Tua".

Som en världsbrand från ingenstans.
Likt en internetexplosion.
Sån tur är för kärleksparet har alla utom snubbens fru glömt hela historien nästa vecka.

Där ser man internets genomslag. Min spaning är att det poppar upp något som typ alla tycker är kul eller dråpligt samtidigt, men som man glömt dagen efter.
Citera
2025-07-29, 11:10
Medlem
Barntorpeds avatar
Det är helt enkelt en kittlande och bra story, alldeles för smaskig för medierna för att avstå.
Citera
2025-07-29, 11:19
Medlem
wwrs avatar
De två ser dessutom "snitsiga" ut gränsande till skådespelare som kramas.

Detta är en PR-kupp. Bara att påverka den som sköter kameran och ha välplacerade kontakter i media så är bollen i rullning. Och inget rullar om inte eliten vill. Det kommer kanske att höras mer från företaget.

Företaget har fått reklam motsvarande många (tiotals?) miljoner.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in