• 1
  • 2
2025-07-28, 23:55
Medlem
Jag är utbildad kock och undersköterska men jag kan inte längre jobba med något av dom jobben pågrund av:

2 olyckor och 3 knäoperationer i både vänster och höger knä som gjort att jag fått trauma artros i knäna och går nu skelett mot skelett på båda knäna.

Jag har smärta 24/7 och sover kanske 3 till 4 timmar per natt på grund av detta. Jag får endast alvedon. Ipren köper jag själv. Något starkare får man inte för tänk du kan ju bli beroende.

Värst är vänster knä som jag ska få helprotes i i år om allt går som planerat. Jag skadade mig för 11 år sedan och har varit sjukskriven av och till men tvingat mig själv att jobba. Men blir ju bara sämre och sämre i knäna.

Jag kan inte längre stå still långa stunder.
Jag måste sitta eller ligga.
Jag kan inte längre gå i trappor.

Jag har rullstol vid behov och kommer få en elrullstol för att kunna ta mig ut på längre "promenader".
Det tar mig 40 minuter att gå 1000 meter. Jag går långsamt och haltar.

Sen vet jag inte om jag kan ta mig tillbaka pga smärtan som blir om jag går 1000 meter. Då kanske jag blir sittande några timmar så jag kan gå hem igen. Därav rullstolen.

Jag kan fortfarande köra bil. Manuell går fortfarande okej. Men dom värsta smärt dagarna kör jag inte.

Jag har hundar som håller mig aktiv.
Jag har en stor inhägnad trädgård så hundarna lider det ingen nöd på.

Morgnarna är bäst. Då kan jag vara mer aktiv och passar på att göra lite ditt och datt med bland annat hundarna.
Resten av dagen är varierande vila och aktivitet.
Jag kan inte längre laga mat för jag kan inte stå så länge.
Mitt kök är inte anpassat för att sitta i rullstol och laga mat.

Jag har varit sjukskriven sedan 5 maj 2023 men nu anser FK att det är dags att börja jobba. Kan jag åka på hundutställning då kan jag jobba anser FK.

Så nu är jag inskriven på AF och ska söka akassa.

Inga problem. MEN VAD FAN SKA JAG JOBBA MED?

Kock går inte. Kan inte stå 12 timmar.
Undersköterska går inte. Kan inte cykla längre eller gå 8 timmar och kan knappt ta på mig själv stödstrumpor.

Jag har vänster knä i låst läge efter 2 fall.

Övrigt. Jag målar ritar skrev tidigare kan skriva ganska snabbt på dator gillar att måla om möbler målar tavlor.

VAD KAN JAG JOBBA MED OCH VEM ANSTÄLLER MIG?

Handikapp kärring som fyller 58 år

Onlyfans?
Citera
2025-07-29, 00:05
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinklip
Onlyfans?

Det är ju tyvärr olagligt nuförtiden, men det hade ju varit ett bra alternativ. Du behöver ha ett jobb som kan skötas på distans hemifrån. Så alla typer av content creation som du kan göra hemma och kontorsjobb där arbetsgivaren inte är en fitta som kräver närvaro 7 dagar i veckan är ju bra alternativ.

Kundtjänst och telemarketing hade ju kunnat funka. Men tyvärr håller AI på och ersätter dessa jobb.

Vi lever i en jävligt tuff och trist tid och värre kommer det bli.

Du har inte kollat om du kan få något via samhall som handikappad?
Citera
2025-07-29, 00:05
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinklip
Jag är utbildad kock och undersköterska men jag kan inte längre jobba med något av dom jobben pågrund av:

2 olyckor och 3 knäoperationer i både vänster och höger knä som gjort att jag fått trauma artros i knäna och går nu skelett mot skelett på båda knäna.

Jag har smärta 24/7 och sover kanske 3 till 4 timmar per natt på grund av detta. Jag får endast alvedon. Ipren köper jag själv. Något starkare får man inte för tänk du kan ju bli beroende.

Värst är vänster knä som jag ska få helprotes i i år om allt går som planerat. Jag skadade mig för 11 år sedan och har varit sjukskriven av och till men tvingat mig själv att jobba. Men blir ju bara sämre och sämre i knäna.

Jag kan inte längre stå still långa stunder.
Jag måste sitta eller ligga.
Jag kan inte längre gå i trappor.

Jag har rullstol vid behov och kommer få en elrullstol för att kunna ta mig ut på längre "promenader".
Det tar mig 40 minuter att gå 1000 meter. Jag går långsamt och haltar.

Sen vet jag inte om jag kan ta mig tillbaka pga smärtan som blir om jag går 1000 meter. Då kanske jag blir sittande några timmar så jag kan gå hem igen. Därav rullstolen.

Jag kan fortfarande köra bil. Manuell går fortfarande okej. Men dom värsta smärt dagarna kör jag inte.

Jag har hundar som håller mig aktiv.
Jag har en stor inhägnad trädgård så hundarna lider det ingen nöd på.

Morgnarna är bäst. Då kan jag vara mer aktiv och passar på att göra lite ditt och datt med bland annat hundarna.
Resten av dagen är varierande vila och aktivitet.
Jag kan inte längre laga mat för jag kan inte stå så länge.
Mitt kök är inte anpassat för att sitta i rullstol och laga mat.

Jag har varit sjukskriven sedan 5 maj 2023 men nu anser FK att det är dags att börja jobba. Kan jag åka på hundutställning då kan jag jobba anser FK.

Så nu är jag inskriven på AF och ska söka akassa.

Inga problem. MEN VAD FAN SKA JAG JOBBA MED?

Kock går inte. Kan inte stå 12 timmar.
Undersköterska går inte. Kan inte cykla längre eller gå 8 timmar och kan knappt ta på mig själv stödstrumpor.

Jag har vänster knä i låst läge efter 2 fall.

Övrigt. Jag målar ritar skrev tidigare kan skriva ganska snabbt på dator gillar att måla om möbler målar tavlor.

VAD KAN JAG JOBBA MED OCH VEM ANSTÄLLER MIG?

Handikapp kärring som fyller 58 år

Onlyfans?

Tiden för onlyfans torde vara över, finns väl kanske ifs folk som tycker hängpattar is the shit så det kanske är värt att prova.
Annars får du väl börja jobba sommpersonlig assistent eller liknande, det brukar väl vara ganska stillasittande tänker jag.
Citera
2025-07-29, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Det är ju tyvärr olagligt nuförtiden, men det hade ju varit ett bra alternativ. Du behöver ha ett jobb som kan skötas på distans hemifrån. Så alla typer av content creation som du kan göra hemma och kontorsjobb där arbetsgivaren inte är en fitta som kräver närvaro 7 dagar i veckan är ju bra alternativ.

Kundtjänst och telemarketing hade ju kunnat funka. Men tyvärr håller AI på och ersätter dessa jobb.

Vi lever i en jävligt tuff och trist tid och värre kommer det bli.

Du har inte kollat om du kan få något via samhall som handikappad?

Jag har ett utökat möte med AF 13 Aug så ska fråga då
Citera
2025-07-29, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbulentxxx
Tiden för onlyfans torde vara över, finns väl kanske ifs folk som tycker hängpattar is the shit så det kanske är värt att prova.
Annars får du väl börja jobba sommpersonlig assistent eller liknande, det brukar väl vara ganska stillasittande tänker jag.
Personlig assistent
Ja kanske
Men många vill promenera hela tiden
Men kanske assistenten (jag) kan åka med sin egen elrulle
Tack för tips
För röra mig i ett hem kan jag ju
Natt kanske...
Citera
2025-07-29, 00:20
Medlem
Jag tycker att du borde ha rätt att bli sjukskriven med tanke på kommande operation och skador.

Men om jag hade varit i din position så skulle jag försökt att bli kostrådgivare med specialitet sjukvården och äldrevården.
Citera
2025-07-29, 00:49
Medlem
Tyvärr så verkar TS ha mycket dålig karma att sona sedan ett tidigare liv så begränsat utbud:

* Telefonförsäljare

* Telefonförsäljare i butik, d vs abonnemang åt Elgiganten

* Utbilda dig till ortopedtekniker och hjälpande folk med fot- och knäbesvär.

* Det lägsta av allt: Lokalpolitiker ?
Citera
2025-07-29, 01:01
Medlem
Administratör inom vården/landstinget.
Citera
2025-07-29, 01:53
Medlem
Sitta i kassan på ICA eller liknande?
Citera
2025-07-29, 02:02
Medlem
RedRights avatar
Du får prova lyckan! Kanske kan vara något för Ts?

"Brittiska djurvänner kan andas ut.

Grisen som masturberades av Rebecca Loos i tv-såpan Farmen kände sig inte förödmjukad som gris."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...bera-at-grisen
Citera
2025-07-29, 02:46
Medlem
Du borde fått vara fortsatt sjukskriven tycker jag.
Finns massa 20- 30åringar som ligger hemma och slappar och samtidigt lyfter bidrag av alla slag. Staten prioriterar bidragen väldigt konstigt.
Citera
2025-07-29, 03:34
Medlem
Du har ett skarpt intellekt, så utbudet borde vara stort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in