Jag är utbildad kock och undersköterska men jag kan inte längre jobba med något av dom jobben pågrund av:
2 olyckor och 3 knäoperationer i både vänster och höger knä som gjort att jag fått trauma artros i knäna och går nu skelett mot skelett på båda knäna.
Jag har smärta 24/7 och sover kanske 3 till 4 timmar per natt på grund av detta. Jag får endast alvedon. Ipren köper jag själv. Något starkare får man inte för tänk du kan ju bli beroende.
Värst är vänster knä som jag ska få helprotes i i år om allt går som planerat. Jag skadade mig för 11 år sedan och har varit sjukskriven av och till men tvingat mig själv att jobba. Men blir ju bara sämre och sämre i knäna.
Jag kan inte längre stå still långa stunder.
Jag måste sitta eller ligga.
Jag kan inte längre gå i trappor.
Jag har rullstol vid behov och kommer få en elrullstol för att kunna ta mig ut på längre "promenader".
Det tar mig 40 minuter att gå 1000 meter. Jag går långsamt och haltar.
Sen vet jag inte om jag kan ta mig tillbaka pga smärtan som blir om jag går 1000 meter. Då kanske jag blir sittande några timmar så jag kan gå hem igen. Därav rullstolen.
Jag kan fortfarande köra bil. Manuell går fortfarande okej. Men dom värsta smärt dagarna kör jag inte.
Jag har hundar som håller mig aktiv.
Jag har en stor inhägnad trädgård så hundarna lider det ingen nöd på.
Morgnarna är bäst. Då kan jag vara mer aktiv och passar på att göra lite ditt och datt med bland annat hundarna.
Resten av dagen är varierande vila och aktivitet.
Jag kan inte längre laga mat för jag kan inte stå så länge.
Mitt kök är inte anpassat för att sitta i rullstol och laga mat.
Jag har varit sjukskriven sedan 5 maj 2023 men nu anser FK att det är dags att börja jobba. Kan jag åka på hundutställning då kan jag jobba anser FK.
Så nu är jag inskriven på AF och ska söka akassa.
Inga problem. MEN VAD FAN SKA JAG JOBBA MED?
Kock går inte. Kan inte stå 12 timmar.
Undersköterska går inte. Kan inte cykla längre eller gå 8 timmar och kan knappt ta på mig själv stödstrumpor.
Jag har vänster knä i låst läge efter 2 fall.
Övrigt. Jag målar ritar skrev tidigare kan skriva ganska snabbt på dator gillar att måla om möbler målar tavlor.
VAD KAN JAG JOBBA MED OCH VEM ANSTÄLLER MIG?
Handikapp kärring som fyller 58 år
Onlyfans?
2 olyckor och 3 knäoperationer i både vänster och höger knä som gjort att jag fått trauma artros i knäna och går nu skelett mot skelett på båda knäna.
Jag har smärta 24/7 och sover kanske 3 till 4 timmar per natt på grund av detta. Jag får endast alvedon. Ipren köper jag själv. Något starkare får man inte för tänk du kan ju bli beroende.
Värst är vänster knä som jag ska få helprotes i i år om allt går som planerat. Jag skadade mig för 11 år sedan och har varit sjukskriven av och till men tvingat mig själv att jobba. Men blir ju bara sämre och sämre i knäna.
Jag kan inte längre stå still långa stunder.
Jag måste sitta eller ligga.
Jag kan inte längre gå i trappor.
Jag har rullstol vid behov och kommer få en elrullstol för att kunna ta mig ut på längre "promenader".
Det tar mig 40 minuter att gå 1000 meter. Jag går långsamt och haltar.
Sen vet jag inte om jag kan ta mig tillbaka pga smärtan som blir om jag går 1000 meter. Då kanske jag blir sittande några timmar så jag kan gå hem igen. Därav rullstolen.
Jag kan fortfarande köra bil. Manuell går fortfarande okej. Men dom värsta smärt dagarna kör jag inte.
Jag har hundar som håller mig aktiv.
Jag har en stor inhägnad trädgård så hundarna lider det ingen nöd på.
Morgnarna är bäst. Då kan jag vara mer aktiv och passar på att göra lite ditt och datt med bland annat hundarna.
Resten av dagen är varierande vila och aktivitet.
Jag kan inte längre laga mat för jag kan inte stå så länge.
Mitt kök är inte anpassat för att sitta i rullstol och laga mat.
Jag har varit sjukskriven sedan 5 maj 2023 men nu anser FK att det är dags att börja jobba. Kan jag åka på hundutställning då kan jag jobba anser FK.
Så nu är jag inskriven på AF och ska söka akassa.
Inga problem. MEN VAD FAN SKA JAG JOBBA MED?
Kock går inte. Kan inte stå 12 timmar.
Undersköterska går inte. Kan inte cykla längre eller gå 8 timmar och kan knappt ta på mig själv stödstrumpor.
Jag har vänster knä i låst läge efter 2 fall.
Övrigt. Jag målar ritar skrev tidigare kan skriva ganska snabbt på dator gillar att måla om möbler målar tavlor.
VAD KAN JAG JOBBA MED OCH VEM ANSTÄLLER MIG?
Handikapp kärring som fyller 58 år
Onlyfans?