2025-07-29, 09:45
Medlem
Hörde mellan 4 och 6 skott när jag var ute med hunden inte långt därifrån.
Citera
2025-07-29, 10:07
Medlem
Från fb gruppen Det händer i märsta/sigtuna:

"Det var en väldigt ung tjej som blev gripen med vapen och massa annat från en taxi vid tingvallavägen 26 i natt"
Citera
2025-07-29, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schneiderman
Det borde betraktas som ett otjänligt försök vilket inte är straffbart (se NJA 2023 s. 393).
Mordförsök är alltså uteslutet, grovt vapenbrott är det enda jag kan se henne bli dömd för.

Möjligen olaga hot och, lite beroende på förhållandena på platsen, kanske framkallande av fara. Skadegörelse kanske. Men det är inte säkert det åtalas för allt. Blir väl ett år på SIS.
Citera
2025-07-29, 11:05
Medlem
zocus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingemarandersson
Ska enligt kollegan som bor där vara nedre Grusåsen iaf
Ja, om man tittar på den korta videon på SVT Södertälje så är det tegelhuset på Östergatan 5, dvs. på "nersidan", mellan Birkavägen och kanalen.
Citera
2025-07-29, 11:12
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Fråga 1

Varför tar genierna så ofta taxi när de skjutit eller mördat? ( I detta fall är det ju en 16årig tjej som tagit taxi som gripits )

Fråga 2: Varför sitter idioterna ofta med en mobil, som inte nog med att den varit påslagen under själva dådet, den är också ofta olåst så polisen kan gå in och läsa alla konversationer
Tänker samma. Så urbota dumt. Det är också barn som utför dåden, och barn är ofta ganska dumma.

Jag hade haft en vass mc att dra iväg på.
Citera
2025-07-29, 12:08
Medlem
Schneidermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Möjligen olaga hot och, lite beroende på förhållandena på platsen, kanske framkallande av fara. Skadegörelse kanske. Men det är inte säkert det åtalas för allt. Blir väl ett år på SIS.
Jo garanterat att det är fler åtalspunkter som kan tas upp, mordförsök är inte ens uteslutet beroende på omständigheterna (låt oss säga att lgh var tom p.g.a. att boende gick till McDonalds eller gymmet). Dåligt inlägg från mitt håll, du har helt rätt.
Citera
2025-07-29, 12:31
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Självklart får hon pengar om hon håller käft och "sitter av tid". Kontanter bror. Du har ingen aning

DU har ingen aning. Nej hon kmr inte få några pengar, precis som många andra.
Ibland golar dom ner sina egna skyttar för att slippa pröjsa!
Citera
2025-07-29, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Självklart, om du är ute efter att mörda mig, och skjuter mot den lägenhet du tror jag befinner mig så är det mordförsök, även om jag så har flyttat sedan tio år. Möjligen att det inte är mordförsök om du vet att lägenheten är tom. Men troligen ändå, dels skjuter ingen mot en lägenhet de vet är tom, och dels kan kulan studsa, eller träffa fönstret bredvid etc.

Inte säker på hur lagen är skriven men misstänker att vad skjutaren trodde inte spelar så stor roll som vad som egentligen skedde.

Relaterat:

Exempelvis kan inte polisen gripa folk som tror att de köper riktiga vapen, även när polisen bytt ut dem mot fejkade vapen. Det spelar ingen roll om köparna tror det är riktiga vapen, faktum att de var fejkade räcker inte till dom.
Citera
2025-07-29, 13:02
Medlem
StonedAssassins avatar
Tror inte hon sköt. Ser mest ut som det vanliga att en unge torskar med tabben, den som sköt gav den till henne efter! Enkel matematik!
Citera
2025-07-29, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Just detta har jag funderat på. Det har ju skett tidigare att tonåringar åkt taxi till eller från brottsplatsen.
När en tonåring, sent på kvällen och gissningsvis bärande på en väska, åker taxi och betalar kontant borde chauffören rimligtvis bli misstänksam.
Eller är chaffisen köpt?
Sådana frågor måste polisen rimligtvis ställa sig.

Eller när tonåringar som inte ser ut att tillhöra svensk-etnisk överklass, köper dyra märkeskläder och betalar kontant; personalen i affären borde bli misstänksamma och kontakta polisen.

Det var just så geniet Isak gjorde. Han som sköt Mohammed(?) på sushihaket i Skogås.
Det ledde till att NK slutade ta kontanter.
Citera
2025-07-29, 13:35
Medlem
Hoppas ungjäveln dör. Och med henne de jävlarna som satte vapnet i handen på henne.

Ingen av dom kommer någonsin göra någon samhällsnytta.
Citera
2025-07-29, 13:54
Medlem
najah-al-shammaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kromosomxyz
Vad är det för idiot till Taxichaffis? Har han blivit hotad eller är han med på uppdraget?

Finns flera exempel där kriminella invandrare tagit taxi till och från sina skjutningsuppdrag. Sannolikt gjorde taxichauffören sitt jobb, hade otur och råkade få en 16-årig kriminell tjej som precis skjutit mot ett flerfamiljshus som kund. Gör det honom till idiot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in