• 1
  • 2
2025-07-28, 23:43
Ja vad ska de med oss oanvändbara till vi som bara existerar och nu pratar jag även om dig som är miljonär <-- du är ingenting i detta scenariot precis en liten liten myra som en uteliggare..

AI kommer att slå ut så jävla många kontors jobb så det går inte ens att räkna på det.. MEN sedan kommer robotiseringen och det kommer att slå ut så många vanliga jobb inom 3 - 7 år enligt Sam Altman..

Du tror du har ett tryggt jobb som elektriker eller annat nu, tänk 3 - 7 år framåt.

MEN det är inte det intressanta, det intressanta är när världens elit har fått till sin utopiska värld, allt skapas med AI och AI robotar, va ändå långt in i helvete ska de ha oss andra till? Inte ett skit, vi är just precis det SKIT för dem, vad har vi för existensberättigande för dem? Inte ett skit.

Vi är lika viktiga för dem som den flugan de slår ihjäl med en flugsmälla..

Vad vill de? Jag tror att det vill bygga sitt perfekta samhälle och leva gott med de sina, varför behövs miljarder människor på planeten, när de i sina samhällen föder och uppfostrar genier?

Jag är rätt säker på denna teorin med hur allting ser ut och framskrider..
Citera
2025-07-28, 23:56
Medlem
Bone Collectors avatar
Arbetare kan bytas ut mot maskiner, men konsumenter kan inte bytas ut mot maskiner.

Vem ska köpa allt som robotarna producerar, och hur ska de ha råd utan inkomst/arbete?

Svaret är att arbetskraften frigörs till andra yrken.

I Sverige bytte vi ut svenska industriarbetare mot asiatiska industriarbetare och robotar.
Det är länge sen nu, och det var inte svårt för svenskarna att anpassa sig. Varför skulle inte andra klara av samma utveckling?
Citera
2025-07-29, 00:05
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Arbetare kan bytas ut mot maskiner, men konsumenter kan inte bytas ut mot maskiner.

Vem ska köpa allt som robotarna producerar, och hur ska de ha råd utan inkomst/arbete?

I Sverige bytte vi ut svenska industriarbetare mot asiatiska industriarbetare och robotar.
Det är länge sen nu, och det var inte svårt för svenskarna att anpassa sig. Varför skulle inte andra klara av samma utveckling?
Ja det pratas ju en en medborgarlön, men vad ska de med oss till som bara konsumerar och inte tillför något till dem? De ser oss som kryp som inte behöver finnas
Citera
2025-07-29, 00:12
Det jag är inne på med TS är att det är elitens värld, om allt som de behöver designas av AI och produceras av AI robotar vad ska de med oss andra till... Vi är ungefär lika trevliga för dem som myggor/getingar är för oss "vanliga"
Senast redigerad av Kalk-Allan 2025-07-29 kl. 00:14.
Citera
2025-07-29, 01:12
Medlem
Majsmannen2s avatar
Ta våra pengar. Många bäckar små.
Citera
2025-07-29, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Ja vad ska de med oss oanvändbara till vi som bara existerar och nu pratar jag även om dig som är miljonär <-- du är ingenting i detta scenariot precis en liten liten myra som en uteliggare..

AI kommer att slå ut så jävla många kontors jobb så det går inte ens att räkna på det.. MEN sedan kommer robotiseringen och det kommer att slå ut så många vanliga jobb inom 3 - 7 år enligt Sam Altman..

Du tror du har ett tryggt jobb som elektriker eller annat nu, tänk 3 - 7 år framåt.

MEN det är inte det intressanta, det intressanta är när världens elit har fått till sin utopiska värld, allt skapas med AI och AI robotar, va ändå långt in i helvete ska de ha oss andra till? Inte ett skit, vi är just precis det SKIT för dem, vad har vi för existensberättigande för dem? Inte ett skit.

Vi är lika viktiga för dem som den flugan de slår ihjäl med en flugsmälla..

Vad vill de? Jag tror att det vill bygga sitt perfekta samhälle och leva gott med de sina, varför behövs miljarder människor på planeten, när de i sina samhällen föder och uppfostrar genier?

Jag är rätt säker på denna teorin med hur allting ser ut och framskrider..

De vill förslava människor och göra dem osjälvständiga och dumma i huvudet. Dina scenario om att alla jobb kommer försvinna om 3 - 7 år är inte realistiska. Det har funnits AI ett bra tag nu men det finns lika många kontorsarbeten för det.
Citera
2025-07-29, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector

Det ekonomiska systemet är påhittat, inte en naturlag. När arbetarna inte behövs längre tror du då att dom som styr och äger det ekonomiska systemet behöver konsumenter?
Det där systemet är inte till för dom, det är till för oss. Att hålla oss nere, i schack, att tvingas göra som dom vill.

Tänk dig slaveri men istället för att behöva stå för kost, logi, kläder, vakter som håller slavarna på plats och i arbete med mera. Slavar är rymningsbenägna och den smarta lösningen är ju då att låta slaven hitta ett eget arbete med inkomst så att dom själva kan stå för det slavägarna annars skulle behöva stå för.
Man får ut den bästa slaven på den bästa arbetsplatsen också genom att låta slaven välja själv vart den ska slava.
Men när detta inte behövs längre då kommer covid-35 och knockar ut oss alla.
Citera
2025-07-30, 00:13
Medlem
Citat:
Ja vad ska de med oss oanvändbara till
Fråga istället vad vi ska med dem till.
Citera
2025-07-30, 00:19
Citat:
Ursprungligen postat av camilla.kvartoft
Det ekonomiska systemet är påhittat, inte en naturlag. När arbetarna inte behövs längre tror du då att dom som styr och äger det ekonomiska systemet behöver konsumenter?
Det där systemet är inte till för dom, det är till för oss. Att hålla oss nere, i schack, att tvingas göra som dom vill.

Tänk dig slaveri men istället för att behöva stå för kost, logi, kläder, vakter som håller slavarna på plats och i arbete med mera. Slavar är rymningsbenägna och den smarta lösningen är ju då att låta slaven hitta ett eget arbete med inkomst så att dom själva kan stå för det slavägarna annars skulle behöva stå för.
Man får ut den bästa slaven på den bästa arbetsplatsen också genom att låta slaven välja själv vart den ska slava.
Men när detta inte behövs längre då kommer covid-35 och knockar ut oss alla.
Ja du jag instämmer helt i det du skriver här.
Citera
2025-07-30, 00:19
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Fråga istället vad vi ska med dem till.
Hur menar du nu? Och vilka refererar du som "dem"?
Citera
2025-07-30, 17:09
Medlem
Citat:
Hur menar du nu? Och vilka refererar du som "dem"?
Jag menar precis vad jag skriver.

Vad ska vi med "eliten" till?
Citera
2025-07-30, 17:12
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag menar precis vad jag skriver.

Vad ska vi med "eliten" till?
Ja givetvis sorry, jag som missförstod, du har så jävla rätt, och tänk dig vad som skulle hända om helt plötsligt alla blev varse om detta och vågade vända sig emot dem, publika avrättningar för dessa as.

Det enda som står mellan oss och "dem" är de som skyddar dem.
Senast redigerad av Kalk-Allan 2025-07-30 kl. 17:18.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in