• 1
  • 2
2025-07-28, 18:36
Medlem
Jag är genuint intresserad av all biologi

Det här har jag tänkt på hur länge som helst, och idag när jag slutligen googlade lyckades jag inte hitta det

Händer då och då att man hamnar bakom en icke väst tjej som har den här speciella lukten
Det är i det där gråzonen varken god eller dålig lukt, man kan inte sätta fingret på det, lite frän
Feromon?
Har träffat väst tjejer med lukten men "mkt" vanligare bland andr

Har haft en sån tjej på ett jobb och det luktade så varje vecka så tror inte det har med mensen att göra?

Sen är jag rätt dålig luktsinne så det kanske är den lukten som vissa beskriver som en stank
Hade för mig att det var vaginos men när jag googlar verkar det ej vara så?
Citera
2025-07-28, 18:47
Medlem
I vissa afrikanska länder så är det vanligt med rökelser, en sed vissa tar med sig hit, och det kan verkligen dofta om de som använder sånt. Är som kraftig tvåldoft, eller kanske sköljmedel.

Sedan hävdar många att asiater doftar speciellt på grund av deras matvanor, men det är inget jag själv märkt av.
Citera
2025-07-28, 18:57
Medlem
Barntorpeds avatar
Påminner lukten om fisk? Färsk eller rutten?
Citera
2025-07-28, 19:01
Medlem
Varför luktar vissa tjejer fisk i underlivet?
Citera
2025-07-28, 19:05
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3055

Kallas diskofitta. De dusxhar ej
Citera
2025-07-28, 19:06
Medlem
Citat:
För att det frodas mjölksyrebakterier där, vars biprodukt mjölksyra kan lukta fisk.

Har de slutat med biologi i skolan?
Citera
2025-07-28, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
För att det frodas mjölksyrebakterier där, vars biprodukt mjölksyra kan lukta fisk.

Fick du lära dig om det i skolan?
Citera
2025-07-28, 19:14
Medlem
Citat:
Fick du lära dig om det i skolan?
Vi hade lektioner om hygien inom biologin, och där fick vi veta hur vi ska tvätta oss och varför.

Att ts kollega har en väldig obalans med bakterier där nere är nog dock inte svaret på hens fråga, men kan vara.
Citera
2025-07-28, 19:44
Medlem
kanske är en sorts parfym som grundar sig på mysk. Gå in i en parfymavdelning och leta upp en sån, mysk, så vet du sen om det är den. Jag tycker den luktar hemskt men många gillar den.
Citera
2025-07-28, 19:52
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger

Skick-snack de där lärde du dig inte i skolan utan har sökt fram på senare år, haha.
Citera
2025-07-28, 19:54
Medlem
Turbulentxxxs avatar
Kanske är lukten av spiskummin du känner, det brukar utlänningar använda i stora volymer för att laga mat och den lukten sätter sig lätt i kläder och svettig hud.
Citera
2025-07-28, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Skick-snack de där lärde du dig inte i skolan utan har sökt fram på senare år, haha.
Om jag inte fick lära mig det i skolan, så är det väl ändå något som alla vuxna borde känna till.

Men visst, att det kunde lukta fisk var det nog ingen lärare som sa.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-07-28 kl. 19:58.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in