2025-07-28, 10:33
Medlem
Om man inte kan sköta sig avseende viktiga delar i både inrikes och utrikespolitik bör man ifrågasättas som representerande styrande organ för Sverige.

Misstroendeförklaringar förväntar jag mig av mer ansvarstagande politiska partier.

Det gäller såväl misskötsel i inrikesfrågor (arbetsmarknad) och utrikesfrågor (israelvänlig). Även inrikespolitiska frågor som påverkar utrikesfrågor såsom miljöpolitiken har missköts.
Vad anser ni?
2025-07-28, 10:37
Medlem
Det ser vi väl vid nästa val. Som vi har vart fjärde år. Hittills finns det ingenting som skulle kunna få den nuvarande regeringen avsatt. Och att självmant avgå lär den inte göra.
2025-07-28, 10:40
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KOLIKO
Om man inte kan sköta sig avseende viktiga delar i både inrikes och utrikespolitik bör man ifrågasättas som representerande styrande organ för Sverige.

Misstroendeförklaringar förväntar jag mig av mer ansvarstagande politiska partier.

Det gäller såväl misskötsel i inrikesfrågor (arbetsmarknad) och utrikesfrågor (israelvänlig). Även inrikespolitiska frågor som påverkar utrikesfrågor såsom miljöpolitiken har missköts.
Vad anser ni?
Det markerade; det låter som en klockren beskrivning av vår förra regering som misskötte handhavandet av moder Svea å det grövsta i sin kamp mot inbillade högerkrafter, du vet den regeringen som hellre körde Sverige i botten än erkände SD som ett legalt parti. Samma regering som anser att yttrandefrihet och fritt val är en självklarhet, men bara man tycker och tänker som dom vill, annars är man en nazzerasse.
2025-07-28, 10:43
Medlem
Galejans avatar
Citat:

Vad anser ni?
Orka bry sig. Demokratin är bara ett skådespel ändå. De riktiga besluten tas inte av Sveriges regeringar. Röd som blå är dessa bara drängar åt de riktiga beslutsfattarna i Washington och Bryssel.
2025-07-28, 10:55
Medlem
Rektaltermometerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Orka bry sig. Demokratin är bara ett skådespel ändå. De riktiga besluten tas inte av Sveriges regeringar. Röd som blå är dessa bara drängar åt de riktiga beslutsfattarna i Washington och Bryssel.

Jag håller med dig, men det är viktigt att inte ge upp. Om alla skiter i att rösta och ta ställning kommer saken bara bli värre och vi står med Trump som världsdiktator om 5 år och alla Ikea-varuhus har blivit Walmarts.

Vår Svenska regering vi har nu är ett totalt jävla ärkehaveri men det är egentligen inte så lång tid till valet nu - då vi kan rösta fram en pytteliten aningens mer vänsterlutande regering. Kanske blir bara hälften av ikea-varuhusen ombyggda då.
2025-07-28, 11:23
Medlem
One2Manys avatar
Regeringen har misskött arbetsmarknaden

Regeringen bör avgå för att den är "Israelvänlig"

Låter som obildad, naiv vänstermoslem som inte gått klart grundskolan. Skönt med sommarlov?
2025-07-28, 11:48
Medlem
Denna regering var onödig i stort sett,nästa styrelse kan börja med att avskaffa monarkin.
2025-07-28, 11:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det ser vi väl vid nästa val. Som vi har vart fjärde år. Hittills finns det ingenting som skulle kunna få den nuvarande regeringen avsatt. Och att självmant avgå lär den inte göra.

Om LO reste sig och kastade ut högern.
2025-07-28, 12:01
Medlem
Ja, till de som inte förstår måste jag tydligen vara tydligare. Denna regering blundar för ett pågående folkmord av sällan skådat slag. Det sker av ett folkslag som varit utsatt av än värre folkmord vilket är besynnerligt att de inte vat att föra sig efter internationell rätt och se till mänsklighetsperspektivet.
Jag saknar Olof Palme som ledare för sveriges regering. En statsminister som var respektlös inför de stora världsledarna och med stort kurage stod upp för viktiga principer.

Den mjäkiga men maktkåta Ulf framstår som en löjlig pajas i jämförelse. Han företräder INTE de svenska idealen. Ger t.o.m. sympatoer till SD för att själv stråla sig i glansen som statsminister.

Ett misstroendevotum är på sin plats!
VARFÖR? Jo att inte göra NÅGONTING åt vare sig arbetslösheten eller folkmord eller miljöförbättringar är skäl nog!

Nu vill vi ha en NY regering!
2025-07-28, 12:22
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ja, till de som inte förstår måste jag tydligen vara tydligare. Denna regering blundar för ett pågående folkmord av sällan skådat slag. Det sker av ett folkslag som varit utsatt av än värre folkmord vilket är besynnerligt att de inte vat att föra sig efter internationell rätt och se till mänsklighetsperspektivet.
Jag saknar Olof Palme som ledare för sveriges regering. En statsminister som var respektlös inför de stora världsledarna och med stort kurage stod upp för viktiga principer.

Den mjäkiga men maktkåta Ulf framstår som en löjlig pajas i jämförelse. Han företräder INTE de svenska idealen. Ger t.o.m. sympatoer till SD för att själv stråla sig i glansen som statsminister.

Ett misstroendevotum är på sin plats!
VARFÖR? Jo att inte göra NÅGONTING åt vare sig arbetslösheten eller folkmord eller miljöförbättringar är skäl nog!

Nu vill vi ha en NY regering!
På vilket sätt tänker du Sveriges regering kan stoppa Israel?

Varför måste man ta ställning till allt? Och kan dessutom inte både Israel och Hamas vara skit eller måste man ”heja” på ena sidan?
Ja det är hemskt att civila drabbas av krig men finns det krig där de inte gör det?
Det pågår en massa konflikter och svält som aldrig ens når nyheterna men det spelar inte någon roll?

Sverige måste sluta leka storebror och fokusera på våra interna problem först. Lite som att sätta på sig syrgasmasken på sig själv först innan man hjälper någon annan på planet.
Att det pågår ett lågskaligt krig i Sverige verkar inte vara något man ens funderar över när man drar runt på gator och torg med palestinas flagga. Man skäms inte för att sina landsmän är kriminella mot den befolkning som tagit emot dem och ger dem allt. Att då också gnälla på Sveriges regering är lite magstarkt men visar väl bara på den otroliga egocentrismen hos dem!

Ta inte hit ERA konflikter!
2025-07-28, 12:31
Moderator
oilslicks avatar
PU behandlar inte den Svenska regeringens utrikespolitik.

*Låst

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in