• 8
  • 9
2025-07-29, 10:01
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag vill ha ett parti vars stenhårda prioritet är att hålla en superstark välfärd över allt annat.
Där har SD totalt svikit tyvärr.

Sorry men den tiden är över. Superstark välfärd kan bara fungera i ett homogent sanhälle
där alla strävar mot samma mål och samma värderingar.
Runt 1995 gick tåget, då passerade vi 10 % spärren på invandringen.
Citera
2025-07-29, 19:06
Medlem
Fp
Citera
2025-07-29, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ja bra att sedan dess liera sig med kommunister lol.

Än har inte kommunismen fått fäste i Sverige och verkar inte få det heller. Privat företagande gillas fortfarande av landets ledare.

Samtidigt borde vi få stopp på invandringen någon gång
Citera
2025-07-29, 20:16
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Inte berörts i nyheterna? Skojar du eller.

Det talades ju om detta i många år. Soran Ismail gjorde ju sitt stora genombrott genom att bara vara med och bli förnedrad av Sd-våldsmännen.

Du måste bo under en sten..

https://www.youtube.com/watch?v=mPycz-tsrDM
Du länkar till en film där de står och håller i ett par aluminiumrör. Du påstod att de jagat invandrare med järnrör. Det är den händelsen jag ville se en länk till.
Citera
2025-07-29, 20:28
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Du länkar till en film där de står och håller i ett par aluminiumrör. Du påstod att de jagat invandrare med järnrör. Det är den händelsen jag ville se en länk till.

Jag har inte påstått att de jagade någon med järnrör. Visa gärna var jag påstod det tack!
Citera
2025-07-29, 21:00
Medlem
Yatsys avatar
Han har idag svårt att locka och fånga nya intressenter som tror på det han säger. Han har naturligtvis kvar den innersta kretsen som tror men inte mycket mer.
Citera
2025-07-29, 22:17
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Att SD är ett rasseparti både då och nu är det väl ingen som tvekar på? Så är det. Men jag tror inte att de står för så mycket fysiskt politiskt våld. Där får man nog varna för vänstersidan i så fall.

Vi hade ju dock den där händelsen när några ur SDs topp jagade efter en invandrare med meterlånga stålrör och på ett mycket hotfullt sätt gav sig på en kvinna verbalt och kallade henne för hora.

Men att kritisera dagens SD för att de startades för över 30 år sen av nasse-nazister håller inte. Dock kan man väl ifrågasätta vissa i toppen, bland annat Åkesson eftersom de valde att gå med i ett öppet nazistiskt parti.

Men jag ser ingen oro över att dagens SD i kommande valrörelse skulle begå våld på något sätt. Troligare är nog att de blir utsatta för våld.

Eller man kanske ska ifrågasätta Aftonbladet som publicerar honom?

Citat:
Jag har inte påstått att de jagade någon med järnrör. Visa gärna var jag påstod det tack!

Ok, ”stålrör” skrev du, om du nu tycker att det är en väsentlig skillnad på stålrör och järnrör. Men du använde ordet ”jagade”. F.ö. hade filmen du länkade till ”järnrör” i titeln.
Citera
2025-07-30, 04:48
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Ok, ”stålrör” skrev du, om du nu tycker att det är en väsentlig skillnad på stålrör och järnrör. Men du använde ordet ”jagade”. F.ö. hade filmen du länkade till ”järnrör” i titeln.

Ja det är väl skillnad på stålrör och järnrör. Det blir ju också viktigt med tanke på att du tänkte att det jag skrev blev falskt om jag skrev järnrör. Men tror du det spelar någon roll om någon drämmer dig i pallet med rören i videon och om de var gjorda av järn eller inte? Du lär segna ihop på gatan vilket som. Så sluta spela löjlig.

Men om du nu inte tycker att det är någon väsentlig skillnad (vilket du insinuerar med tanke på hur du formulerar dig) så kan man undra varför du då försöker märka på det? Du är alltså bortgjord.

Ja de jagade efter en invandrare med stålrör och uttryckte hur kul det var att förstöra livet för en invandrare genom att hitta på så mycket skit som möjligt om honom för polisen samt att de har en kvinnosyn som får dem att kalla okända tjejer för "den lilla horan".

Du tycker det känns bra att ledande personer i en partitopp beter sig på det viset eller?

Man kanske ska göra en omvärdering angående SDs våldskapital ändå.

Sen har vi ju skandalen med Hanna Wigh som blev våldtagen på något kontor SD har av en i toppen av SD.

Våldtäkt, kvinnohat, jagar invandrare med stålrör och uttrycker sig grovt rasistiskt. Ja hur står det till egentligen i SD.
Citera
2025-07-30, 05:38
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Källa på att LO har medverkat i revolutioner och folkmord eller ljuger du bara som det lilla högersvin du är?
Hur orkar du vara så arg hela tiden? Måste vara otroligt jobbigt att leva sä.
Citera
2025-07-30, 06:24
Medlem
Alltid tyckt Anders ögon ser galna ut. Skulle kunna jobba åt vilken diktatur som helst då han helt utan samvete sprutar ut propaganda, desinformation och fejknews.
Citera
2025-10-03, 14:47
Medlem
Det är lite som att fråga om en skruv i en gammal bil – man vet ju att bilen är gammal, men får inte för mycket reda på vad som egentligen har fått den att gå fel.
När det gäller SD och “våldskapital” finns det två saker som brukar rulla ihop:

1) **Digitalt** – deras sociala medier är mer än bara propaganda; de kör riktade kampanjer mot minoriteter, sprider konspirationsteorier och har en tydlig vilja att stänga av kritiker. Det är inte samma sak som ett “trollbattalion” i det vanliga bemärkelsen, men man kan säga att de har ett digitalt vapenlager.
2) **Fysiskt** – här blir det mer av en frågeställning än fakta. De har anlitade partigruppslånar och ibland får de stöd från MC-klubbar som har ett rykte om sig att vara lite för ”hårt” mot vissa grupper. Det är inte en statligt organiserad militär, men det finns risker med en så kallad “taktisk polis”.

Så ja, SD kan sägas ha både digitalt och fysiskt våldskapital – men hur mycket av det som faktiskt används i praktiken är svårt att mäta. Det bästa man kan göra är att hålla ögonen öppna för konkreta handlingar snarare än bara påståenden.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in