2025-07-28, 20:43
Medlem
Som vanligt verklighetsfrämmande uttalanden från Anders Lindberg.

Anders Lindberg -- en svensk Vidkun Quisling
Citera
2025-07-28, 21:12
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Att SD är ett rasseparti både då och nu är det väl ingen som tvekar på? Så är det. Men jag tror inte att de står för så mycket fysiskt politiskt våld. Där får man nog varna för vänstersidan i så fall.

Vi hade ju dock den där händelsen när några ur SDs topp jagade efter en invandrare med meterlånga stålrör och på ett mycket hotfullt sätt gav sig på en kvinna verbalt och kallade henne för hora.

Men att kritisera dagens SD för att de startades för över 30 år sen av nasse-nazister håller inte. Dock kan man väl ifrågasätta vissa i toppen, bland annat Åkesson eftersom de valde att gå med i ett öppet nazistiskt parti.

Men jag ser ingen oro över att dagens SD i kommande valrörelse skulle begå våld på något sätt. Troligare är nog att de blir utsatta för våld.

Eller man kanske ska ifrågasätta Aftonbladet som publicerar honom?
SD-toppar som jagar invandrare med meterlånga järnrör! Det låter ju helt otroligt. När hönde det? Hur kommer det sig att det inte alls berörts i nyheterna? Vad har du för länkar till nyheten?
Citera
2025-07-29, 04:07
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Samtidigt bör folk veta att sossarna var det enda riksdagspartiet som ville förhindra att vänsterpartister av alla de slag fick fäste i Sverige. Genom att införa åsiktsregistrering. Vilket jag tycker var förbannat bra gjort. Detta bromsade kommunismen från att få fäste i landet.

Borgerligheten gjorde ingenting alls.

Ja bra att sedan dess liera sig med kommunister lol.
Citera
2025-07-29, 05:50
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
SD-toppar som jagar invandrare med meterlånga järnrör! Det låter ju helt otroligt. När hönde det? Hur kommer det sig att det inte alls berörts i nyheterna? Vad har du för länkar till nyheten?

Inte berörts i nyheterna? Skojar du eller.

Det talades ju om detta i många år. Soran Ismail gjorde ju sitt stora genombrott genom att bara vara med och bli förnedrad av Sd-våldsmännen.

Du måste bo under en sten..

https://www.youtube.com/watch?v=mPycz-tsrDM
Citera
2025-07-29, 05:55
Bannlyst
Anders Lindberg är ond. Han är en rasförrädare. Och svikare i egna leden är ofta dom värsta. Jag tror han kanske är Svensk men en Svenskhatare som den idioten är värre än jag sätt sätt förut nånsin. Betald spion från främmande makt. Säpo borde spärra in honom på dårhuset. SÅ fort han öppnar munnen säger han skit emot Svenska folket.
Senast redigerad av VastOstNorrSoder 2025-07-29 kl. 06:13.
Citera
2025-07-29, 06:31
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...r-kom-tillbaka

Har Sverigedemokraterna både fysiskt och digitalt våldskapital?

Tveksamt. Däremot får man nog se Lindbergs utspel som en förberedelse för att söka legitimera insats av Socialdemokraternas våldskapital mot SD. S äger i praktiken såväl Polisen som Säkerhetspolisen, och så har de sannolikt kvar något av Sapo också.
https://timbro.se/smedjan/lat-inte-s...lla-i-glomska/

Om S vinner regeringsmakten nästa gång, kan nog SD förvänta sig en tämligen närgången uppmärksamhet från både statliga och andra organ som står S nära.
Citera
2025-07-29, 06:43
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Men är det fortfarande någon som tar Anders Lindberg på allvar? Sveriges största sossetroll som dagligen gråtskriker i Aftonbladet och TV att han hittar nazister i morgonkaffet hemma i lyxvillan i det helvita överklassområdet...
Alltså, SD själva verkar ju tro på det där så till den mildra grad att de kände sig tvingade att avväpna sina väljare.
Citera
2025-07-29, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/...r-kom-tillbaka

Har Sverigedemokraterna både fysiskt och digitalt våldskapital?

Anders Lindberg är ett troll.

Och finns det något mer patetiskt än när man anklagar sin motståndare för att gilla Putin?
Om det finns någon fråga där likriktningen är total, som i en diktatur, så är det ju denna. Alla partier i riksdagen är överens om att man skall hata Putin och att krig är bra.

Jimmie Åkesson vill skicka mer vapen och klär ut sig till Zelensky på sociala medier.

Men det Lindberg skriver har inte med verkligheten att göra. Har aldrig haft.

Och det här med "trollfabriker"...har inte S medlemmar och sympatisörer som skriver på sociala medier? Varför kallas inte det "trollfabrik"...

fast nu håller jag på att falla i fällan själv och kommer med motargument till trollet AL. "Matar trollet"...det ska man ju faktiskt inte göra. Bäst vore om alla människor helt enkelt alltid ignorerade Lindberg.
Citera
2025-07-29, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Men är det fortfarande någon som tar Anders Lindberg på allvar? Sveriges största sossetroll som dagligen gråtskriker i Aftonbladet och TV att han hittar nazister i morgonkaffet hemma i lyxvillan i det helvita överklassområdet...
Inte den som läser nyheter kritiskt eller seriöst, problemet är att såssarna ser på Aftonbladet antingen som dagens sanning ELLER så vet de hur verkligheten ÄR beskaffad, men vet bättre att inte sätta sig upp mot det som Sveavägen dikterar utav risk att bli utkastad i kylan.

Problemet med det som TS nämner är att det inte existerar. Betraktar man Sverige seriöst så finns det absolut största våldskapitalet idag hos de kriminella gängen där även vapnen finns. En liten blick in i hur Sverige skulle kunna se ut är antingen Libanon under 80-talet, Somalia, Libyen eller Syrien idag.

De som har någon form av kontroll över dessa människor är S-styrda regeringar för det är deras väljare. S skulle kunna få ett slut på detta OM de sade till SD och M att de går med på nyutredning av tidigare tilldelade uppehåll och medborgarskap för upprivning. Då skulle mardrömmen ta slut direkt.

Men, av någon anledning så gör det inte det. Skälet är enkelt, både S och V ser invandrarna som ett vapen de kan använda både som hot och fysiskt skräckmedel. Den SD:are som säger sanningen eller opponerar sig politiskt kan de facto bli avrättad av en kriminell invandrare och S kan två sina händer och säga att det inte var dem.

Har SD något våldskapital eller "frivilliga" gäng som ställer upp likt invandrarna som gängen gör för S? Uppenbarligen inte! Det är ju därför som M vill dra åt den legala vapenlicensieringen så att chansen inte ens existerar. Både S och M vill ju ha invandringen och det ENDA hotet mot detta är SD.
Citera
2025-07-29, 07:56
Medlem
SoberZealots avatar
Kan hålla med om att SD har ett stort våldskapital.

Det är ju bara att se på hemvärn, jägare och militär. Även polisen är ju nog ganska SD:vänlig.

Så, om det gäller att det blir inbördeskrig Anders, så ja, då ligger du illa till.

Fast istället för att sprida skit Anders, så kanske du skall analysera hur Hitler kom till makten. Vem som krattade manegen för nazismen. Och det var rödingar. Rödingar som du Anders. Med din stalin och din mao och deras lögner, mördande och förtryck.
Citera
2025-07-29, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellestrandh
SD är inte rasister/samhällsfarliga. Att anse att invandringen ska vara begränsad och anpassad till vad vi kan hantera är inte rasism.

Men tyvärr SD av idag har förändrats så mycket att jag inte tänker rösta på dem.

Jag röstade på dem 2010 2014.

SD är svikare och är plötsligt borgerligt.
SD hade en i grunden sund politik i frågan om sociala frågor som liknade S och V.

SD var mer vänster än höger.

En bra mix.

För att rädda välfärden hamnar rösten på S igen.
Vet många fd SD väljare som kommer att rösta på S eller V igen.

SD har svikit i fråga efter fråga. De har slängt ut många bra aktiva medlemmar.

Det du skriver stämmer på mig.
Jag har röstat SD ända sedan de kom in i riksdagen.
Men jag är besviken på deras högerpolitik.
Privata aktörer i välfärd, ösa pengar på försvar för att politikerna försöker skrämma med Putin, krypandet för Israel m.m

Jag vill ha ett parti vars stenhårda prioritet är att hålla en superstark välfärd över allt annat.
Där har SD totalt svikit tyvärr.
Citera
2025-07-29, 09:57
Medlem
george.sthlms avatar
Han kunde väl ta tag i sossarnas judehat till att börja med.
SD's koppling till Nazisterna är långt tillbaka i tiden, Sossarnas antisemitism är dagsaktuell
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in