Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Det är ett problem att invandrare inte förstår hur dom ska förhålla sig till ett svenskt kök, och springer runt med en uppfattning om att dom kan göra lite som dom vill och svensken håller käften och betalar. Det funkar inte att dränka järnet i olja, slå på spisen och sätta sig i TV soffan när man har ett inomhuskök. Dessutom brukar dom ha fläkten igång. Att som hyresvärd behöva ta in vissa folkslag är en extrem risk.
På den stora skalan registrerar dock inte en köksbrand längre, hur retarderad brukaren än må vara, men det är bara för dom ställer till med så oerhört mycket skit numera.
Okej, det får stå för dig. Men då vill jag veta om du nu har information om att det är en invandrare som nu detta hänt eller om du bara drar dina egna slutsatser? Och om du också VET att denna människa dränkt järnet och olja och sen satt sig vid tv´n? För om du inte vet detta och bara skriver så för vad du själv tror så är du otroligt korkad och varför sprida falska anklagelser i så fall?
Och som sagt, olyckor kan hända även den bästa. Jag tror inte den människan som orsakat detta mår särskilt bra och att då få massa hatiska anklagelser tror inte jag kommer få personen att må bättre.
Så tänk lite längre innan ni skriver sånt. Annat om en person anlägger en brand, då är man en idiot som bara vill förstöra andra människors liv. Men den här människan ville aldrig att detta skulle hända.
Sen att man borde veta hur illa det kan gå med olja, absolut. Men det spelar nog ingen roll om man är svensk eller invandrare. Finns hur många svenskar som helst som råkat orsaka olyckor där lägenheter brunnit ner.