• 1
  • 2
2025-07-27, 17:34
Medlem
TheSamePersons avatar
Någon som har ca 10 tusen följare på X skriver att

"I kassan på ICA Maxi nyss, så var det en kvinna med färgglada kläder och 6 ungar med en tvillingbarnvagn. I kassan en ung tafatt tjej. Mamman plockade bort varor från bandet och gömde dem under barnvagnen.
När hon skulle betala sa jag till att hon hade gömt varor under vagnen."

Jag är såklart inte den enda som reagerar utan det finns t.ex en användare som skrev

"Vilken jävla hjälte du är som pekar ut snatteri och skyltar med det på nätet för att må bra med dig själv när du får likes."

Att du är en patetisk liten människa verkar inte ha fallit in alls."

Det är lite oklart att den som skrev den här andra kommentaren var svensk eller inte men vi utgår ifrån det så man ska kanske inte dra alla över en kam även om man på fb är väldigt bra på det när det gäller muslimer.

Och nej, förresten, det är inte bara andra kulturer som stjäl utan jag har sett med mina ögon en gammal svensk dam gömma saker i sin väska medan jag t.ex som arab/muslim aldrig stulit alla år jag bott i Sverige. Inte ens när det var så lätt. In fact, det är t.o.m ENDAST ISLAM som hindrar mig från det (du kan läsa mer om detta i första inlägget nedan). Och nu ska vi inte byta ämne utan håll er till topic tack.
Senast redigerad av TheSamePerson 2025-07-27 kl. 17:36.
Citera
2025-07-27, 17:37
Medlem
TheSamePersons avatar
Jag skrev t.ex redan 2020 att

"Två exempel som jag tänkt på de senaste månaderna är när man åker kollektivtrafik och när man självskannar i affärer (vilket blir allt vanligare). Jag hade kunnat åka gratis hela perioden eller i värsta fall åkt billigare, och det finns mycket i affärer som man kan köpa billigare eller helt gratis (frukt, mat- och fikabröd osv) men det är just att det är förbjudet inom islam som hindrar mig (och andra jag känner) från att göra det. Som sagt, jag ska inte ljuga och säga att alla araber och muslimer är ärliga och hederliga (inte heller alla svenskar eller kristna) men då ligger problemet hos människorna inte hos själva religionen. Detta går tyvärr inte att argumentera emot och gör man det så är man oseriös."

(FB) Vissa araber och muslimer kan vara ett problem i Sverige men inte islam som religion
Citera
2025-07-27, 17:44
Moderator
Fear2bes avatar
Det handlar inte om likes utan att man står upp för vad som är rätt och kritiserar vad som är fel. Att någon över huvud taget har problem med det, det måste vara en riktigt usel människa som är helt skev. Det finns bidrag och det finns jobb och då ska folk inte stjäla.
Citera
2025-07-27, 17:44
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Vi är ALLA tjuvaktiga apor.

Enda anledningen till att vissa inte snattar i butiken,
Beror på att Jesus bär era synder åt er.

Det är zigenare och invandrare som ÄR Jesus.
🥰💕
Citera
2025-07-27, 17:47
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
. Det finns bidrag och det finns jobb och då ska folk inte stjäla.
Jag tar bidrag och jobbar och skattefuskar och har mycket pengar.
Men jag stjäl ändå.

Sådana är vi alla.
Du med och jag med.

Skillnaden är bara att jag inte är en lögnare som ni andra här.
Ni är alla fega lögnare.

Jag har inte det problemet.
Jag talar alltid sanning.
Tillochmed när jag ljuger.
Senast redigerad av Talking-Donkey 2025-07-27 kl. 17:49.
Citera
2025-07-27, 17:54
Medlem
Har aldrig träffat på någon som inte är tjuv. Det finns de som stjäl när det ges en chans (oftast smågrejer) och så finns det professionella tjuvar som t. ex. politiker och myndighetsanställda.

Tjuvar är ni allihopa.
Citera
2025-07-27, 17:59
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Det handlar inte om likes utan att man står upp för vad som är rätt och kritiserar vad som är fel. Att någon över huvud taget har problem med det, det måste vara en riktigt usel människa som är helt skev. Det finns bidrag och det finns jobb och då ska folk inte stjäla.

Ok och det måste man alltså komma och skryta om på nätet till okända människor?
Citera
2025-07-27, 18:02
Medlem
Onanikrems avatar
Ser ingen skillnad mellan Anders Arga snattaren och en kvinna med färgglada kläder och 6 ungar med en tvillingbarnvagn. Stjäl de skall de sättas åt.

Har själv glömt scanna en påse äpplen för 15 kronor en gång när jag handlade för 300kr, mycket skamligt! Annan gång, -Du har en limpa in-scannad, men har ingen här i påsen? Hade råkat lägga tillbaka den på hyllan i min tankspriddhet.

Efter dessa två tillfällen är jag mycket noga med att kolla vad jag scannat och vad som är i påsen.
Citera
2025-07-27, 18:13
Medlem
Sereenas avatar
Vänta nu, TS klagar alltså om personen med civilkurage som sa ifrån om stölden/snatteriet, inte den urbota korkade kommentaren om personen som ingrep?
Citera
2025-07-27, 18:15
Medlem
TheSamePersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Vänta nu, TS klagar alltså om personen med civilkurage som sa ifrån om stölden/snatteriet, inte den urbota korkade kommentaren om personen som ingrep?

Nej TS stör sig på att någon går ut på nätet och skriver om hur duktig man varit idag. Like mycket som jag stöt mig på att Ulla Andersson kommer och skriver "idag har vi varit och donerat gamla kläder till X loppis". Vad säger detta om folket?
Citera
2025-07-27, 18:16
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Ok och det måste man alltså komma och skryta om på nätet till okända människor?

Eller så kanske personen försöker uppmuntra även andra att ta mod till sig och stå upp och säga ifrån.
Citera
2025-07-27, 18:19
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSamePerson
Nej TS stör sig på att någon går ut på nätet och skriver om hur duktig man varit idag. Like mycket som jag stöt mig på att Ulla Andersson kommer och skriver "idag har vi varit och donerat gamla kläder till X loppis". Vad säger detta om folket?

Om du ska klaga/störa dig på nåt så ska det väl ändå vara på klappmongot som klankar ner på personen med civilkurage, och kanske därmed får andra att dar öronen åt sig och tveka att ingripa om dom ser nåt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in