2025-07-27, 14:46
Medlem
Känner ni någon i eran närhet som har skuldsanering och är i förhållande? eller dejtar? Kan man hitta kärleken ändå?
Citera
2025-07-27, 14:48
Medlem
Nä skulle säga det är kört tills du är färdig med din skit.
Ingen kvinna vill börja ett liv med en man som inte har råd med en kaffe ute.
En man vill inte börja ett liv med en kvinna som är beroende av mannens pengar.

Skuldsanering vad är det, fem år?
Citera
2025-07-27, 14:49
Medlem
cutepsychos avatar
Många som deltar i Lyxfällan verkar ju ha partner så det verkar som att man kan det
Citera
2025-07-27, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahaaaaaaa
Känner ni någon i eran närhet som har skuldsanering och är i förhållande? eller dejtar? Kan man hitta kärleken ändå?

Ja, det gör jag, det är tufft men om 3 eller 5 år är personen fri från skuld så det påverkar inte relationen mer än att man inte kan köpa allt man ser eller festa mycket!
Citera
2025-07-27, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-06-22

Ja. Det är 5 år, men jag tror att väldigt många ensamstående lever redan på existensminimum utan att de vet om det.
Citera
2025-07-27, 15:05
Medlem
Inga problem. Kvinnor är underliga varelser. De kan till och med gå igång på att en man inte klarar av att sköta sig själv. Tänk på alla kvinnor som suktar efter dessa kåkfarare.
Citera
2025-07-27, 15:08
Medlem
Varför skulle en skusan vara i vägen för ett förhållande?, ofta har man väl betydligt bättre ekonomi med en skusan än utan, om man ändå är i ekonomisk misär.
Citera
2025-07-27, 15:12
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-06-22

Du verkar ha förutfattade meningar om skuldsanering. Du vet att man kan jobba extra och jobba svart kanske.
Då kan man ha råd med kaffe och wienerbröd och till och med äppelkaka.
Jag har två stycken i min bekantskapskrets som har skuldsanering. Den ena killen har en familj sedan åtta år.
Den andra killen har ett nytt förhållande sedan ett par månader. Varför tror du inte att man kan träffa en kvinna även att man har skuldsanering?
Har du legat under stenen hela livet eller? Kan det vara möjligt att du ser ner på folk som har dålig ekonomi?
Citera
2025-07-27, 15:13
Medlem
Finns kvinnor med skulder/skuldsanering. Vill du inte dejta dom?
Citera
2025-07-27, 15:27
Medlem
Citat:
Ja. Det är 5 år, men jag tror att väldigt många ensamstående lever redan på existensminimum utan att de vet om det.
Vad spelar det för roll? Skillnaden är att den ena är dum i huvudet utan självkontroll och den som är ensamstående åtminstone försöker
Citera
2025-07-27, 15:32
Medlem
Citat:
Jag hade det när jag blev ihop med tjejen. Tänkte inte ens i de banorna, men upplyste förstås senare om det. Kändes lite dumt i efterhand att ha lånat hennes bil när jag upptäckte att kronofogden då kan ta den. Fast gjort är gjort. Så visst kan man ”hitta kärleken” ändå.
Citera
2025-07-27, 15:37
Medlem
SnutteFia03s avatar
Känner ingen personligen men har sett olika exempel på det. Det är dock svårare om du är man, av naturliga orsaker.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in