2025-07-27, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Svårt att generalisera men jag tyckte inte Kellys straff var jättebra (ur ett herrperspektiv). Ett antal herrmålvakter hade nog tagit den. Men ett antal hade nog släppt in den också. Jag har inte sett Kellys straff mer än när hon slog den. Men visst, håller med dig, den var bra!

Den enda straffen som höll bra nivå var den sista. De andra var alldeles för lösa. Väldigt många i perfekt höjd för målvakten.
2025-07-27, 21:55
Medlem
utredare1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Tyckte inte att spanjorskorna varken filmade eller maskade (isf ivf inte mer än engelskorna).

Kollade du på matchen?
Eller är det bara så att du försöker verka kunnig genom att rapa fördomar?
Däremot menade jag inte att spanjorskorna maskade, min poäng var att inte England fegade och försökte få tiden att gå till straffar.
2025-07-27, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Den enda straffen som höll bra nivå var den sista. De andra var alldeles för lösa. Väldigt många i perfekt höjd för målvakten.

Agree!
2025-07-27, 21:58
Medlem
Otroligt svaga straffar ..IGEN.
Lirar dom me träskor eller va e det för fel?
O att inte ens TRÄFFA MÅL är RIKTIGT dåligt..
Vårat Korplag på jobbet skulle spöa dessa i straffläggning.
2025-07-27, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Agree!

Smått obegripligt att damerna går så lite på kraft. Skjuter de allt de kan på mål är det mål minst 2 gånger av 3.

Var än värre i Sveriges match mot England. Otroligt lösa straffar.
2025-07-27, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snallakillen
Otroligt svaga straffar ..IGEN.
Lirar dom me träskor eller va e det för fel?
O att inte ens TRÄFFA MÅL är RIKTIGT dåligt..
Vårat Korplag på jobbet skulle spöa dessa i straffläggning.

Det mest pinsamma är att det sannolikt är sant. Iaf om ni bara behövde slå straffarna och fick en av målvakterna.
2025-07-27, 22:03
Medlem
NoTruces avatar
Det är ju det här med psykologi i sport. Förmodligen var det det som tog England hela vägen. Rätt coachning, rätt byten i rätt tid, känslan av självförtroende som växer när man har flax (?) och gång på gång klamrar sig kvar.

Och så Kelly. Kul för henne personligen som haft en kass tid i City att få den här omsvängningen. Hon lär väl vara ensam om att avgöra två EM-finaler i rad va? Bra med lite konkurrens för Blacken.

Carmona i Spanien har dock konsekvent imponerat. En världsback. Tillsammans med Batlle på andra sidan har Spanien verkligen stabilitet in i framtiden.
2025-07-27, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Men tror du herrmålvakt skulle räddat Kelly straff? Den var inte så när stolpen precis. Jag är tveksam ändå om en herrmålvakt skulle rätddat den.

Går en herrmålvakt åt rätt håll så tar de troligtvis den straffen.

Men det är inte särskilt intressant. Kelly skjöt mot en dammålvakt och höjden är svår för en dammålvakt som är kortare än herrmålvakterna.
2025-07-27, 22:07
Medlem
Citat:
Smått obegripligt att damerna går så lite på kraft. Skjuter de allt de kan på mål är det mål minst 2 gånger av 3.

Tänkte också på det när vi mötte England. Typ blunda och skjut hårt på mål. Blir bara bajs när de försöker lura målvakten och försöka placera bollen. Skillsen finns inte att göra det.
2025-07-27, 22:10
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Går en herrmålvakt åt rätt håll så tar de troligtvis den straffen.

Men det är inte särskilt intressant. Kelly skjöt mot en dammålvakt och höjden är svår för en dammålvakt som är kortare än herrmålvakterna.
Just på målvaktssidan är skillnaden på damer och herrar stor. Herrarna är större och deesutom bättre att hoppa. Det gör dem mycket större i målet. Men ändå, herrarna slänger sig också sidledes, de satsar inte på höjd. Därför tror jag den rätt hårda höga straffen skulle suttit.
2025-07-27, 22:43
Medlem
Citat:

Jo men det var bara en straff som missade målet, i andra sammanhang(?) brukar det vara både över och på sidan och i ramen. Då är det ju inte en chans att det blir mål.
2025-07-27, 23:07
Medlem
Flundran90s avatar
Sämsta möjliga utfall av den här turneringen, urk

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in