2025-07-27, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Frågan är om Kellys straff skulle gått in på herrmålvakter.

My bad! Snabbtolkade ditt inlägg som att 1 meter gällde från hela stolpen.

Jag köper din analys!
2025-07-27, 21:42
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utredare1
På sätt och vis, ja. Men Spanien filmade mer, England spelar mer rejält och det är också bra att det kan löna sig. England fegade inte heller och försökte maska det till straffar, utan försökte i alla fall att avsluta anfallen de hade. Och det är också något som jag (och uppenbarligen också Pia Sundhage!) uppskattar.
Tyckte inte att spanjorskorna varken filmade eller maskade (isf ivf inte mer än engelskorna).

Kollade du på matchen?
Eller är det bara så att du försöker verka kunnig genom att rapa fördomar?
2025-07-27, 21:43
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
My bad! Snabbtolkade ditt inlägg som att 1 meter gällde från hela stolpen.

Jag köper din analys!
Men tror du herrmålvakt skulle räddat Kelly straff? Den var inte så när stolpen precis. Jag är tveksam ändå om en herrmålvakt skulle rätddat den.
2025-07-27, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskanBlixt
Vet du om Spaniens coach är en man eller kvinna? Är det nån form av transa?

Deras coach Montse Tomé är kvinna (antar jag ).... och hon blev väl tillsatt efter att Villa blev kickad när landslaget gjorde uppror o utredning.
OffT så lyckas han väldigt bra med Marockos damlag.

Men Tomé saknar den där riktiga matchcoachningen att se vad som behöver göras (tillskillnad mot den kvaliteten som Sarina W besitter).
2025-07-27, 21:46
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DassLocker
kvaliteten som Sarina W besitter).
Är hon hetero?
2025-07-27, 21:47
Medlem
utredare1s avatar
Någon skrev om Bonmati:

Ja jag tycker också att det känns lite konstigt att det inte finns någon ännu bättre damfotbollsspelare i världen.

Hon är visserligen en bra spelmotor, passningsskicklig och intelligent med snabba fötter, men jag väntar mig ändå lite mer pondus av en spelare som ska vara bäst i världen..

Men om man kallar henne klumpig med bollen kanske man har lite väl höga krav på henne..
2025-07-27, 21:47
Bannlyst
Citat:
Deras coach Montse Tomé är kvinna (antar jag ).... och hon blev väl tillsatt efter att Villa blev kickad när landslaget gjorde uppror o utredning.
OffT så lyckas han väldigt bra med Marockos damlag.

Men Tomé saknar den där riktiga matchcoachningen att se vad som behöver göras (tillskillnad mot den kvaliteten som Sarina W besitter).

Jag misstänkte det. Så det har inte en snopp alltså. Antar att hon önskat en snopp.
2025-07-27, 21:49
Medlem
Citat:
Är hon hetero?

Det va det första hon sa när Lionesses samlades första gången med henne
2025-07-27, 21:50
Medlem
Citat:
Men tror du herrmålvakt skulle räddat Kelly straff? Den var inte så när stolpen precis. Jag är tveksam ändå om en herrmålvakt skulle rätddat den.

Svårt att generalisera men jag tyckte inte Kellys straff var jättebra (ur ett herrperspektiv). Ett antal herrmålvakter hade nog tagit den. Men ett antal hade nog släppt in den också. Jag har inte sett Kellys straff mer än när hon slog den. Men visst, håller med dig, den var bra!
2025-07-27, 21:51
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Det va det första hon sa när Lionesses samlades första gången med henne
På riktigt, var det? I så fall en stark öppning.
2025-07-27, 21:51
Medlem
utredare1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Tyckte inte att spanjorskorna varken filmade eller maskade (isf ivf inte mer än engelskorna).

Kollade du på matchen?
Eller är det bara så att du försöker verka kunnig genom att rapa fördomar?
Jag såg på NRK och kunde inte se allt p g a min vpn, men jag fick i alla fall ögonen på två rejäla filmningar av spanjorskor, varav en mycket grov, så därav min bild av det.
2025-07-27, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nej det gör hen inte.

Jo, faktiskt. Han är riktigt bra i fotboll.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in