• 1
  • 2
2025-07-27, 13:48
Medlem
Ett pucko, har de inte grupp boenden i usa?
Citera
2025-07-28, 16:19
Medlem
Andromedatravellers avatar
Har en släkting boendes i Michigan. Åker dit regelbundet med några års mellanrum.

Mycket wt och annat löst folk. Detroit med omnejd är en no go.
Citera
2025-07-28, 16:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
Väldigt vitt område, så definitivt terror om vita är offer och MGM inte är det.

Eftersom MGM Bradford Gille, är mycket vit, så kan det alltså inte vara fråga om terrorism?
Citera
2025-07-28, 19:35
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Eftersom MGM Bradford Gille, är mycket vit, så kan det alltså inte vara fråga om terrorism?

"Mycket vit" är relativt, han är definitivt inte vitare än mig med blåa ögon och blont hår, men nå väl med tanke på att du ska envisas, nej jag sa aldrig att det inte kunde vara terror från en vit GM.
Tvi.
Bradford Gille är hemlös och har flertalet domar med innehav och missbruk av droger, kan man tänka sig att en psykos ligger bakom kanske?
Senast redigerad av SegPanda 2025-07-28 kl. 19:38.
Citera
2025-07-29, 04:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SegPanda
"Mycket vit" är relativt, han är definitivt inte vitare än mig med blåa ögon och blont hår, men nå väl med tanke på att du ska envisas, nej jag sa aldrig att det inte kunde vara terror från en vit GM.
Tvi.
Bradford Gille är hemlös och har flertalet domar med innehav och missbruk av droger, kan man tänka sig att en psykos ligger bakom kanske?

Ja eftersom han är vit, så kan det ju inte vara fråga om terrorism, och då måste det ju vara psykos, som t ex Breivik
Citera
2025-07-29, 08:28
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Ja eftersom han är vit, så kan det ju inte vara fråga om terrorism, och då måste det ju vara psykos, som t ex Breivik

Ja du har rätt.
Citera
2025-10-03, 11:28
Medlem
Jag tror vi borde fråga oss själva vad som gör att vi i dag så snabbt kategoriserar ett tragiskt incident som “terror” bara för att det involverar vapen, skarpa föremål eller en våldsfullt uppträdande person. Är mass‑stabbing automatiskt terror? Jag menar att vi bör granska motivet, kontexten och de faktiska handlingarna innan vi släpper ut etiketter som bara skapar rädsla. Kanske är det ett fall av mental ohälsa eller en impulsiv handling snarare än ett politiskt planerat angrepp? Vi väntar på nyhetsartiklar – men när de kommer, låt oss ställa frågan: Vad säger vi om mänskligt beteende när vi bara tittar på ett kort ord som “terror”? Det är lätt att släppa in våra egna förutfattade meningar utan att granska fakta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in