Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-07-27, 00:10
Medlem
Kattknullarns avatar
Fick precis en notis att det är en "mass-stabbing" på ett köpcenter i USA. Är det per automatik terror då?

Invänta nyhetsartiklar, har inte sett något i media än.
Citera
2025-07-27, 00:13
Medlem
JustTrollings avatar
Nej, det är inte automatiskt terrorism. Kan vara en pundare eller en galen neger eller vad fan som helst.

Verkar vara mellan 7 och 9 skadade.

https://bnonews.com/index.php/2025/07/multiple-people-stabbed-at-walmart-in-traverse-city-michigan/
Citera
2025-07-27, 00:14
Medlem
Kattknullarns avatar
Jo finns massor om man googlar: https://www.timesnownews.com/world/us/us-news/traverse-city-stabbing-multiple-people-attacked-at-walmart-suspect-in-custody-latest-update-article- 152353945
Citat:
A mass stabbing at a Walmart in Traverse City, Michigan, on Sunday left many people injured, some seriously. The attack occurred just before 5 PM and prompted a Level 2 Mass Casualty Incident response. A suspect is in custody. No shots were fired, despite initial confusion. The investigation remains ongoing.
Verkar ju vara överspelat då.

Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Nej, det är inte automatiskt terrorism. Kan vara en pundare eller en galen neger eller vad fan som helst.

Verkar vara mellan 7 och 9 skadade.
Ja du har rätt, men negrer borde terrorklassas.
Citera
2025-07-27, 01:02
Medlem
VetusSpirituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattknullarn
Jo finns massor om man googlar: https://www.timesnownews.com/world/us/us-news/traverse-city-stabbing-multiple-people-attacked-at-walmart-suspect-in-custody-latest-update-article- 152353945

Verkar ju vara överspelat då.

Ja du har rätt, men negrer borde terrorklassas.
Jag tycker idioter borde terrorklassas.
Citera
2025-07-27, 01:03
Väldigt vitt område, så definitivt terror om vita är offer och MGM inte är det.
Citera
2025-07-27, 01:09
Medlem
DenverAirports avatar
At least 11 people have been stabbed at a Walmart in Michigan
https://apnews.com/article/walmart-stabbing-michigan-traverse-city-7d31d22005921a90e54c813a563c2457
Citera
2025-07-27, 01:18
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Michigan är en concealed carry state så om GM börjar knivhugga folk randomly så hintar det åtminstone i min bok om att det inte är en vanlig medborgare som fått tuppjuck. Isåfall hade det blivit skottlossning eftersom i stort sett alla som är över 21 och ostraffade kan köpa ett vapen. Detta måste snarare vara någon person i periferin, kanske utlänning eller tidigare straffad som inte kom åt ett skjutvapen och fick ta vad som fanns till hands. Spekulation, givetvis.
Citera
2025-07-27, 01:40
Medlem
Kattknullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Michigan är en concealed carry state så om GM börjar knivhugga folk randomly så hintar det åtminstone i min bok om att det inte är en vanlig medborgare som fått tuppjuck. Isåfall hade det blivit skottlossning eftersom i stort sett alla som är över 21 och ostraffade kan köpa ett vapen. Detta måste snarare vara någon person i periferin, kanske utlänning eller tidigare straffad som inte kom åt ett skjutvapen och fick ta vad som fanns till hands. Spekulation, givetvis.
Du menar att gärningsmannen skulle haft ett skjutvapen? Eller att gärningsmannen skulle skjutits av laglydiga medborgare? Inget av det verkar ju ha hänt. Men ja jag längtar tills vi i Sverige kommer erbjuda basal säkerhet till medborgarna. För den tiden kommer, då vi alla kommer gå runt med skjutvapen lagligt.
Citera
2025-07-27, 01:49
Medlem
Stiert-Munnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattknullarn
Du menar att gärningsmannen skulle haft ett skjutvapen? Eller att gärningsmannen skulle skjutits av laglydiga medborgare? Inget av det verkar ju ha hänt. Men ja jag längtar tills vi i Sverige kommer erbjuda basal säkerhet till medborgarna. För den tiden kommer, då vi alla kommer gå runt med skjutvapen lagligt.
Nej, jag menar att varför göra sig omaket att knivhugga en massa människor om man har andra alternativ? Det tyder ju på att gärningsmannen inte hade några möjligheter att skaffa fram en pistol eller ett AR (som man också får äga i Michigan om man är över 21 och ostraffad). Därför var han tvungen att välja kniv. För mig indikerar det att han inte är en laglydig Svensson utan någon som inte får köpa ett vapen legalt och inte har kontakterna att köpa ett vapen illegalt. Alltså, utlänning eller lone wolf med psykiatrisk historik. Förstår du?
Citera
2025-07-27, 02:10
Medlem
Kattknullarns avatar
Citat:
Nej, jag menar att varför göra sig omaket att knivhugga en massa människor om man har andra alternativ? Det tyder ju på att gärningsmannen inte hade några möjligheter att skaffa fram en pistol eller ett AR (som man också får äga i Michigan om man är över 21 och ostraffad). Därför var han tvungen att välja kniv. För mig indikerar det att han inte är en laglydig Svensson utan någon som inte får köpa ett vapen legalt och inte har kontakterna att köpa ett vapen illegalt. Alltså, utlänning eller lone wolf med psykiatrisk historik. Förstår du?
Ah då är jag med, tack. Tur att han inte fick tag i ett starkare vapen. Skönt när vapenlagarna fungerar som tänkt.
Citera
2025-07-27, 02:24
Medlem
DenverAirports avatar
Eleven people were injured in a “random” stabbing by a suspect with a folding knife-style weapon.

The suspect, a 42-year-old man, has been taken into custody.

Three of the victims are undergoing surgery.
https://edition.cnn.com/2025/07/26/us/traverse-city-walmart-stabbing-michigan
Citera
2025-07-27, 11:11
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
I artikeln som är postad finns en video från X
. Det är rätt suddigt, men om den jag tror är GM i videon, så är han inte afroamerikan utan mer latino eller indiskt utseende, vilket om det är det förra mycket väl stöder din teori.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in