2025-07-28, 22:25
Medlem
Phillippoos avatar
Stal VHS-filmer när man återlämnade filmen med griptång i luckan när butiken var stängd.
Citera
2025-07-28, 22:43
Medlem
På den tiden det gick att panta dricka-backar gick det att fylla dem med sten och skit. Iaf på mitt lokala ICA.
Citera
2025-07-28, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Innan SJ-biljetterna blev personliga fanns det folk som lade ut sina biljetter på tradera. Jag saknar mina 1-kronors resor

Ett tag lade ju SJ själva ut biljetter på Tradera (med avgång samma dag). Fick tag i en del för 1kr.
Citera
2025-07-28, 23:16
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schlem
Var formellt medlem i studentkåren flera år efter jag slutat studera, och fick ca 70% rabatt på annars svindyra flygbiljetter.

Samma här. Blev ganska mycket i rabatt då. Även GP hade studentrabatt på 90% på fysisk utburen tidning, allt försvann med Mecenat-kortet tror jag eller vad det hette.
Citera
2025-07-28, 23:36
Medlem
Gick i skolan och fick gratis mat, men det slutade när jag tog studenten
Citera
2025-07-28, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phillippoo
Stal VHS-filmer när man återlämnade filmen med griptång i luckan när butiken var stängd.
haha blev du inte avstängd när filmer som saknades alltid hade dig som sista hyrare? xD
Citera
2025-07-28, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passiflora
Registrerat tusentals ".info-domäner" för $0.49$/styck från ett företag som erbjöd att man fick med info-domänen till det priset om man registrerade en ".com, .org, .net" samtidigt.

Men när de väl låg i varukorgen kunde man ta bort dom och bara köpa ".info" till billigt pris."
Vad har du gjort med domänerna? Använt? Sålt? Inget?
Citera
2025-07-28, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barrington1975
Runt 2005 upptäckte jag och några vänner att vissa nattklubbar och restauranger inte drog pengar från kortet före nästa bankdag.

Systemet verkade inte vara uppkopplat mot internet vid varje köp. Utan stämde av mot någon nedladdad lista eller liknade.

Jag hade på denna tiden ett Amex betalkort som jag rapporterade in som borttappat under en utekväll. Men på grund av att systemet inte kopplade upp sig mot internet/drog pengar gick det att handla med det spärrade kortet resten av kvällen.

Enligt ryktet skulle detta knep även fungera på flyg och färjor.
Det där låter ganska brottsligt
Citera
2025-07-29, 00:31
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Första jag kan komma på är när vi stod i kompisens farsas garage och tryckte ut 5kr av koppar tror jag som sedan funkande utmärkt i telefonkioskerna så där stod vi och ringde porrnummer hela natten.

När jag jobbade på bank så märkte vi att dom automaterna som hade Euro fick sin kurs 1 timme senare än när kursen faktiskt sattes i systemet så hade det hänt något större någon dag kunde man tjäna lite stålar eftersom vi inte heller betalade några avgifter för att växla valuta.

På den gamla goda tiden i kemibranschen så beställde vi 200 liters fat med alkohol som enbart krävde en väldigt enkel filtrering för att bli helt ren så varje månad tog vi hem ett fat och sålde 5 liters dunkar "hembränt" så varje månad delade vi 16 lax på 3 pers men några timmars jobb. Vår bästa kund var polischefen så oroa sig för att åka dit eller nåt var ingen jävel som gjorde heller.
Citera
2025-07-29, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Visningstuben
Funkar detta idag
Nej eftersom pantautomaterna är utanför kassorna numera....
Citera
2025-07-29, 00:55
Medlem
Vi snodde tenn i skolan och gjöt sedan enkronor av dom som vi använde i flipperspel bla. Dom var så realistiska att ingen kunde se skillnad på dom. Handlade tom i en godisbutik med dessa kronor. Det var i slutet av 70 början av 80-talet.
Citera
2025-07-29, 01:10
Medlem
Inte mycket som stängts ännu..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här