• 1
  • 2
2025-07-26, 17:52
Avstängd
Ska hålla det kort.

Carlbom som drar det stora lasset och överlag modar bra, även om jag inte håller med om allt även om jag förstår det är svårt ibland, verkar inte vart aktiv sedan 21/7. Det är 5 dagar sedan. Ja jag vet det är semestertider nu.

Humbug och pewpew som verkar vara lite mer inaktiva mods har inte vart aktiva sedan den 23/7. Det är 3 dagar sedan.

Jag förstår inte riktigt. Modsen är väldigt tydliga att man vid regelbrott inte ska svara på inläggen utan anmäla dem. Rimligt. Men då kan inte inläggen ligga kvar upp till 5 dagar. Tycker inte riktigt Flashback tar sitt ansvar.

Finns det inte tillräckligt bra kandidater för mer mods eller vad är problemet?

Edit; Hm tråden kanske skulle ligga i Om Flashback / Flashback istället. Då kan den väl bara flyttas dit istället för att låsas.
Senast redigerad av 400Ben 2025-07-26 kl. 17:58.
Citera
2025-07-26, 18:47
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Har själv funderat på typ samma sak. Varför kan döda forumavdelningar ha 3-4 moderatorer, samtidigt som mycket mer aktiva forumdelar bara har 2 mods?
Citera
2025-07-26, 19:28
Moderator
Fear2bes avatar
Man kan låta en rapport ligga ett tag innan man agerar på det för att se över vad som behöver göras, det beror också på vad det är för typ av regelbrott. Man kan inte alltid förvänta sig att allt ska ske nu direkt heller.
Citera
2025-07-26, 19:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Man kan låta en rapport ligga ett tag innan man agerar på det för att se över vad som behöver göras, det beror också på vad det är för typ av regelbrott. Man kan inte alltid förvänta sig att allt ska ske nu direkt heller.

Det är inte så i detta fallet. Detta handlar inte om en rapport utan att modsens närvaro saknas. Jag lovar att i en aktiv tråd kommer minst 200 inlägg försvinna i sen när Carlbom kliver in på Flashback igen.

Edit: kanske inte riktigt framkom i min TS.
Senast redigerad av 400Ben 2025-07-26 kl. 19:39.
Citera
2025-07-26, 20:41
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ska hålla det kort.

Carlbom som drar det stora lasset och överlag modar bra, även om jag inte håller med om allt även om jag förstår det är svårt ibland, verkar inte vart aktiv sedan 21/7. Det är 5 dagar sedan. Ja jag vet det är semestertider nu.

Humbug och pewpew som verkar vara lite mer inaktiva mods har inte vart aktiva sedan den 23/7. Det är 3 dagar sedan.

Jag förstår inte riktigt. Modsen är väldigt tydliga att man vid regelbrott inte ska svara på inläggen utan anmäla dem. Rimligt. Men då kan inte inläggen ligga kvar upp till 5 dagar. Tycker inte riktigt Flashback tar sitt ansvar.

Finns det inte tillräckligt bra kandidater för mer mods eller vad är problemet?

Edit; Hm tråden kanske skulle ligga i Om Flashback / Flashback istället. Då kan den väl bara flyttas dit istället för att låsas.

Fem dagar? Det är ju i princip omedelbart. Ge det ett halvår så kommer du få svar. Det är lite rimligare.
Citera
2025-07-26, 20:43
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Det är inte så i detta fallet. Detta handlar inte om en rapport utan att modsens närvaro saknas. Jag lovar att i en aktiv tråd kommer minst 200 inlägg försvinna i sen när Carlbom kliver in på Flashback igen.

Edit: kanske inte riktigt framkom i min TS.
Carlbom var inloggad idag 08:44 innan du startade den här tråden där du klagar på att han är borta.
Citera
2025-07-26, 21:49
Medlem
kalkryggars avatar
Det kan bli lite surt ibland när någon hoppar på en med hat och förtal helt off topic. Man vill givetvis svara med att den andra är en idiot som borde hålla käften.

Men man inser att allt bara är off topic. Man rapporterar och moderatorn tar bort. Så när det ändå står kvar dag efter dag utan att något händer så är det lite frustrerande (ibland).

Därför kunde det kanske finnas en liten avdelning med typ flygande moderatorer. Det borde vara en liten avdelning som alltid är bemannad och det kan moderera över hela Flashback. De kan ta rapporter som inte blivit hanterade efter en viss tid.
Citera
2025-07-27, 11:11
Medlem
Menethils avatar
Jag förstår vilken tråd TS syftar på. Den tråden har varit helt utom kontroll i flera dagar, där det mest är användare som snackar skit och angriper varandra. Jag anser även att det finns en del brott mot 1.06.

Jag upptäckte också ett inlägg som är mer än 24 timmar gammalt där någon önskar att en privatperson ska dö. Det verkar som om detta inlägg får ligga kvar av någon anledning???

Det verkar som om moderatorerna inte är närvarande i den tråden just nu. Det kan naturligtvis bero på att de är på semester eller sjuka, men då borde kanske andra moderatorer ta över en stund?
Senast redigerad av Menethil 2025-07-27 kl. 11:18.
Citera
2025-07-29, 23:40
Avstängd
Detta inlägg är kvar 13 timmar senare trots PM till aktiv mod (pewpew) och rapporterat flera gånger:

(FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg)

Jag förstår verkligen inte. Det är lögner rakt igenom. Off Topic men också 1.06.

Nu är en tråd stängd tillfälligt sedan 5 timmar där Mod ska jobba ifatt men verkar sova. Det stänger debatten pga några få oseriösa användare. Yttrandefrihet på riktigt va?
Senast redigerad av 400Ben 2025-07-29 kl. 23:44.
Citera
2025-07-30, 00:05
Citat:
Detta inlägg är kvar 13 timmar senare trots PM till aktiv mod (pewpew) och rapporterat flera gånger:

(FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg)

Jag förstår verkligen inte. Det är lögner rakt igenom. Off Topic men också 1.06.

Nu är en tråd stängd tillfälligt sedan 5 timmar där Mod ska jobba ifatt men verkar sova. Det stänger debatten pga några få oseriösa användare. Yttrandefrihet på riktigt va?

Instämmer i ditt missnöje med hur modereringen sköts i youtuber-delen. Det är chat, spam, kaos, ohämmade outningar av skribenter, osv.
Citera
2025-07-30, 08:05
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValentinoBladsson
Instämmer i ditt missnöje med hur modereringen sköts i youtuber-delen. Det är chat, spam, kaos, ohämmade outningar av skribenter, osv.

Det ligger ju på stor del på användarna av forumet också. Det är långt ifrån ett lättmodererat forum. Det spelar liksom ingen riktig roll hur många gånger man varnar, raderar eller postar moderatorsmeddelande - trådarna fylls på med skit igen direkt (har vikarierat där några gånger). Moderatorerna kan ta bort regelbrott men användarna står själv för kvaliteten på inläggen och den är inte vidare hög.
Citera
2025-07-30, 08:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det ligger ju på stor del på användarna av forumet också. Det är långt ifrån ett lättmodererat forum. Det spelar liksom ingen riktig roll hur många gånger man varnar, raderar eller postar moderatorsmeddelande - trådarna fylls på med skit igen direkt (har vikarierat där några gånger). Moderatorerna kan ta bort regelbrott men användarna står själv för kvaliteten på inläggen och den är inte vidare hög.

Har lite svårt för denna argumentation. Användarna är ingen homogen grupp. Visst? Inte så att de säg 300 aktiva användarna kan samlas till ett möte och komma överens.

Det jag hör är att man princip givit upp.

Håller med att varningar, modmeddelanden och radering är princip lönlöst. Men inte avstägningar. Och avstägningar sker via varningar. Visa användare bör samla på 5-7 varningar i veckan men stängs av efter nåt halvår.

22 timmar har nu ett uppenbart 1.06 vart uppe. Finns inga ursäkter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in