Det räkte bara för Sankt Johannes Paulus II att sätta sin fot i Sverige för att sätta liv i Livets Ords sjukliga fantasier. Det får vi lära oss av en artikel publicerad av Opus Dei där följande skrivs:
Källa (översatt med hjälp av Google Translate)
After att lämnat dmmridån av okunskap bekände Ulf Ekman 2016 att:
Hur kan vi hjälpa fler att lämna mörkret och se ljuset, se Påve Leo XIV, Benedikt XVI, Franciskus och Johannes Paulus II för de de faktiskt är? Se Katolska Kyrkan som den är?
Låt oss också komma ihåg att det var Johanees Paulus II som besegrade kommunismen i östeuropa, tyglade in diktatorn i Chile till att öppna upp för demokrati och tillrättavisade Aparthied-rassisterna i Sydafrika och kommunist-katolikerna i Nicaragua.
År 1983 grundade den unge lutherska prästen Ulf Ekman och hans fru Birgitta en oberoende evangelisk församling, "Livets Ord". Hans motivation var att göra det möjligt för många människor att finna en personlig relation med Jesus och att ge lekmän möjlighet att evangelisera och tjäna sina medmänniskor. Vid den tiden följde han en trend av stor fiendskap och okunskap gentemot den katolska kyrkan.
Vid Johannes Paulus II:s besök i Sverige 1989 organiserade Ulf ett bönemöte för att be Gud att beskydda landet från en återgång till katolicismen.
Källa (översatt med hjälp av Google Translate)
After att lämnat dmmridån av okunskap bekände Ulf Ekman 2016 att:
Påven Johannes Paulus II var då en fullständig främling för mig. När jag började lära känna honom blev jag djupt förvånad, imponerad och ödmjuk över att inse hur fel jag hade haft på grund av rena fördomar.
Hur kan vi hjälpa fler att lämna mörkret och se ljuset, se Påve Leo XIV, Benedikt XVI, Franciskus och Johannes Paulus II för de de faktiskt är? Se Katolska Kyrkan som den är?
Låt oss också komma ihåg att det var Johanees Paulus II som besegrade kommunismen i östeuropa, tyglade in diktatorn i Chile till att öppna upp för demokrati och tillrättavisade Aparthied-rassisterna i Sydafrika och kommunist-katolikerna i Nicaragua.