2025-07-26, 14:37
Medlem
https://www.sttidningen.se/965ff818-...5-44661a598e2e.

Låst artikel tyvärr, men det framkommer i texten att den 50 åriga mannen från Göteborg Ma*c*s *er*i*s
( r , u, samt B , g , u ) efter ett par månader av smstrafik mellan dessa två män väljer att ta hjälp.

I januari i år ska Ma*c*s ha fått 4 män att åka hem till Tjörnbon för att få honom att betala hela summan på nästan en halv mille.
Nu ska alla 5 män åtalas och ev har redan någon rättegång eller två redan varit, det ska vara 5 dgr enligt Tingsrätten.
Ja, jag är sen på bollen då min fritid inte riktigt räckt till.
Ska ringa Uddevalla tingsrätt på måndag för att be om FUP.
Av de 4 männen som står åtalade är en ev två Kungälvs bor. De övriga 2 har jag ingen info om mer än att en av dem ev tidigare varit medlem i Bandidos eller X - team .
Ma*c*s är väl en rätt välkänd profil i Stenungsund, på Tjörn och även lite i kungälv.
Han har i detta fallet suttit häktad två ggr , han omhäktades pga att han i väntan på rättegång återigen försökte värva folk till att driva in skulden ...
Är det någon som vet mer ?
Intresset gäller alla 5 som står åtalade men även Tjörnbon som blivit utsatt.
Citera
2025-07-26, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coca-Colalover

Låst artikel tyvärr, men det framkommer i texten att den 50 åriga mannen från Göteborg Ma*c*s *er*i*s
( r , u, samt B , g , u ) efter ett par månader av smstrafik mellan dessa två män väljer att ta hjälp.

I januari i år ska Ma*c*s ha fått 4 män att åka hem till Tjörnbon för att få honom att betala hela summan på nästan en halv mille.
Nu ska alla 5 män åtalas och ev har redan någon rättegång eller två redan varit, det ska vara 5 dgr enligt Tingsrätten.
Av de 4 männen som står åtalade är en ev två Kungälvs bor. De övriga 2 har jag ingen info om mer än att en av dem ev tidigare varit medlem i Bandidos eller X - team .
Ma*c*s är väl en rätt välkänd profil i Stenungsund, på Tjörn och även lite i kungälv.
Han har i detta fallet suttit häktad två ggr , han omhäktades pga att han i väntan på rättegång återigen försökte värva folk till att driva in skulden ...
Jag tror dom föredrar att du mejlar än ringer ner växeln på måndag
Citera
2025-07-26, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-06-22
Jag tror dom föredrar att du mejlar än ringer ner växeln på måndag

Har inga planer på att "ringa ner växeln" , det brukar räcka med ett samtal. Sedan GDPR gjorde entré kan de inte skicka direkt som innan ( man hade det på mailen innan man knappt hunnit lägga på) , utan det kan ta upp till 3 dgr.
Detta kom som info från notarien jag talade med. Trots detta hade jag begärd info i min inkorg samma eftermiddag 😊

Jag är mer intresserad av om någon känner till något annat än det som kommer att framkomma i FUP:en, givetvis inte info som kan påverka pågående rättegång.
Namn på de 4 som skulle inkassera skulden kommer jag lägga upp då jag fått FUP.
Dock är dessa herrar inte obekanta för polis och lokalbefolkning .
Citera
2025-07-26, 22:17
Medlem
Citat:
Har inga planer på att "ringa ner växeln" , det brukar räcka med ett samtal. Sedan GDPR gjorde entré kan de inte skicka direkt som innan ( man hade det på mailen innan man knappt hunnit lägga på) , utan det kan ta upp till 3 dgr.
Detta kom som info från notarien jag talade med. Trots detta hade jag begärd info i min inkorg samma eftermiddag 😊

Jag är mer intresserad av om någon känner till något annat än det som kommer att framkomma i FUP:en, givetvis inte info som kan påverka pågående rättegång.
Namn på de 4 som skulle inkassera skulden kommer jag lägga upp då jag fått FUP.
Dock är dessa herrar inte obekanta för polis och lokalbefolkning .
Vadå brukar hur många samtal menar du det kan behövas har du talsvårigheter eller något?
Citera
2025-07-26, 22:34
Medlem
Citat:

På vilket sett är denna MB känd i dem trakterna?
Han har byggföretag, har skulden med det att göra?
Citera
2025-07-27, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemvad25
På vilket sett är denna MB känd i dem trakterna?
Han har byggföretag, har skulden med det att göra?
Uttryckte det oklart där, ber om ursäkt där vad gäller BO , jag har kännedom om att han har en byggfirma. Ma*r*us har jobbat för honom, enligt honom är BO skyldig honom pengar för arbete han utfört, detta är betalt redan och rörde sig inte i närheten som försökte inkasseras.
Jag är alltså inte intresserad av BO utan av MGM . Dvs M*r*us och de 4 han anlitade.
Återigen, inget ont riktat till BO, han har nog haft ett mindre helvete 😞
Citera
2025-07-27, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-06-22
Vadå brukar hur många samtal menar du det kan behövas har du talsvårigheter eller något?
Vet ej hur många samtal det kan behövas 🤷‍♀️
Jag ringer enbart ett samtal och då till notarien
Vet heller inte vad du svamlar om då det kommer till att jag skulle ha talsvårigheter "eller något "
Jag svarade på ditt inlägg om att jag inte skulle "ringa ned växeln " utan skicka ett mejl.
Du har antagligen inte läst mitt svar ordentligt med tanke på detta inlägg, dessutom kryddat med personligt påhopp om att jag skulle ha talsvårigheter...
Citera
2025-07-27, 12:36
Medlem
CalzoneItalias avatar
Felpost
Senast redigerad av CalzoneItalia 2025-07-27 kl. 13:34.
Citera
2025-07-27, 22:03
Medlem
Blackmonks avatar
Vem är bo?
Citera
Igår, 19:37
Medlem
Stämningsansökan B 327-25

https://gofile.io/d/FyYSbH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera