2025-08-02, 13:35
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Av 50-tals Wrestlarna är det väl i princip endast Eddie Sharkey (född 1936) och Abdullah the Butcher (född 1941) kvar idag? Så visst GÅR det att bli gammal, även om det är ytterst få i den branschen som är i den åldern.

Av de stora 80-tals Wrestlarna har du fler kvar idag. Förutom de du/ni nämnt har du även Bob Backlund, Jesse Ventura, Ricky "the Dragon" Steamboat, Bob Orton, Greg "the Hammer" Valentine, Brutus "the Barber" Beefcake, Mike Rotunda (senare mer känd som Irwin R. Schyster), Dory Funk Jr., "The Model" Rick Martel, The Honky Tonk Man, Jerry Lawler osv.

Det blev lite rörigt där jag menade de som var födda på 50-talet som var stora på 80-90-talet, inte de som brottades på 50-talet.
Citera
2025-08-02, 13:36
Medlem
Anabola har sina risker varken Frank Andersson eller Ricky Bruch blev särskilt gamla
Citera
2025-08-02, 14:08
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
De brottare som är värst drabbade av förtida död är de stora muskelbergen.

Inte alla som dör tidigt dock.

Lex Luger är 67, Jake "the Snake" Roberts är 70. "Hacksaw" Jim Duggan och Million Dollar Man Ted diBiase är båda 71, Tito Santana 72.

Sgt. Slaughter, 76 är kanske den äldste av de stora från 80-talet.

The Undertaker Booker T , Shawn Michaels och Mick Foley är alla 60.

Lex Luger kan ha blivit "räddad" av sin ryggskada. Han har ju varit rullstolsbunden sedan 2007 och iom det så var ju bodybuilding och wrestlingkarriären över och steroiderna inte längre en del av hans liv. Lex var ju en muskelmutant och lär ha stoppat i sig rätt mycket steroider. Han slutade kanske med drogerna strax därinnan också efter den katastrofala döden av Miss Elisabeth som Luger var beskylld för genom att bjuda på knark. Han var ju mycket nära att åka dit på det och ett långt fängelsestraff....han fick sig nog en tankeställare ang knark också med det (spekulationer från min sida dock).
Senast redigerad av KaninHitler 2025-08-02 kl. 14:11.
Citera
2025-08-02, 17:09
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Lex Luger kan ha blivit "räddad" av sin ryggskada. Han har ju varit rullstolsbunden sedan 2007 och iom det så var ju bodybuilding och wrestlingkarriären över och steroiderna inte längre en del av hans liv. Lex var ju en muskelmutant och lär ha stoppat i sig rätt mycket steroider. Han slutade kanske med drogerna strax därinnan också efter den katastrofala döden av Miss Elisabeth som Luger var beskylld för genom att bjuda på knark. Han var ju mycket nära att åka dit på det och ett långt fängelsestraff....han fick sig nog en tankeställare ang knark också med det (spekulationer från min sida dock).

Lex Luger var en av mina favoriter. Han tog inte mycket steroider alls. Han är öppen med hur han tog steroider. Vafan han hade gener för och bygga muskler. Och han tog steroider. Men inte mycket. Enligt han så var bästa "kuren" 250mg testo i veckan. Har man bra gener för och bygga muskler så räcker det med 250mg testo i veckan. Han kurade men han kom på att det var bättre ligga på 250mg i veckan och inte kura. Det här med kura är ju som jojo banta. Hitta en sweetspot på testo och gör det till det normala.

Här kan ni se Hogan Knows best. https://www.dailymotion.com/HoganKnows

Lex Luger discusses his steroid protocol https://www.youtube.com/watch?v=PDTOqDFg_t0

Dubblade normal TRT och dubbel dos tillväxthormoner. Året runt.
Senast redigerad av PingPongZong 2025-08-02 kl. 17:24.
Citera
2025-08-03, 08:34
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Finns ju väldigt många skador som visar på hur farligt wrestling är trots att det är uppgjort, I en match med Rey Mysterio var det ju en som dog efter en dropkick, dock pga underliggande skador som dock hade uppkommit från andra matcher. Jag har för mig att det även var någon som fastnade med halsen i repen och nästan krävdes.

Nu var väl Hogan mer av en bodyslam och clothesline wrestlare så inte kanske den största risktagaren om jämför med andra lite mer akrobatiska wrestlare.

Absolut, stor skillnad på wrestling på sjuttio, åttio och även till viss del bitvis in på nittiotalet och en kille som hogan var ju få förunnad att klara fysiken hyfsat när det mesr bara var slag och han som kastade folk men killar som körde dag ut och dag in med bra mycket mer för kroppen påfrestande grejer, typ Shawn Michaels, Brock Lesnar osv osv osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in