Citat:
Ursprungligen postat av
Xaiphod
Jag tror du är inne på något viktigt där. Digitaliseringen har ju gjort att utbudet känns nästan oändligt, och det påverkar nog hur vi ser på relationer – kanske till och med undermedvetet. När man alltid vet att det finns “någon annan där ute” blir det lättare att ge upp när det börjar ta emot, istället för att bygga vidare på det man har.
Det är lite som att EOL-datumet förflyttats in i folks huvuden, även när relationen egentligen hade potential att växa. Och samtidigt gör det också att det finns en chans att hitta riktigt bra matchningar som man annars aldrig hade mött.
Så det är väl både en möjlighet och en fälla: man kan hitta mer, men man kan också förlora tålamodet snabbare.
Det riktigt fina och genuina är borta. Mycket osäkerhet och snabba beslut, ger fel beslut i slutänden?
Jag kanske redan swipat bort den jag hade matchat bäst med, så känner jag ibland. Och det kanske skedde i början av mitt nätdejtande 2022/2023.
Jag är absolut inte felfri eller perfekt, och gör många fel nästan varje omgång jag haft under dessa tre år. Kanske väljer jag helt fel, kanske har jag helt fel kriterier jag går efter. Jag kanske skall göra om helt, och välja annorlunda men ändå lita på magkänslan?
Nu är det så att jag träffade någon IRL på en AW för månad sedan, men där är det lite samma sak. Ingen djupare connection.
Inget har hänt mellan oss, träffats 4 ggr. De första 3 ggr med vänner. Han tittar på mig och han är intresserad, säger att jag har fina ögon, sist sade han när vi promenerade att jag hade fint leende och skratt. Fast inga närmanden, inga direkt djupa samtal. Och det mest oroväckande för mig är att 1. Han sade att han har problem med anknytning. 2. Istället för att skicka vanliga, fina, roliga, nyfikna sms eller något, har han senaste 2 dagarna skickat knasiga klipp, på diverse inte så roliga saker på skillnaden mellan män och kvinnor, och konstiga klipp där en kort utländsk man går med en lång blond modell. Något om att pengar spelar roll, antar jag. Jag fattar inte hur jag skall tolka dessa, inte min typ av humor ändå.
Ja han verkar def ha problem med känslor och knyta an till folk, och det är en röd flagga för mig, been there done that. Orkar inte mer med känslomässigt undvikande personer.
Nu när jag inte ens svarat på 2 dagar och på dessa "roliga" klipp så skrev han såg jag precis. Kanske är det jag som är kall, och inte heller särskilt på, men han har även sagt att han har mycket och en deadline, så jag låter honom vara liksom.
Egentligen har jag redan valt bort honom, nu efter sista dejten.
Jag försökte närma mig honom flera ggr, vara kärleksfull, ta hans hand. Gav honom en lätt puss på munnen sist vi sade hejdå....men inget...direkt gensvar.
Jag kände något på 2 och 3 dejten, men nu kände jag inget. Så kanske lika bra att ge upp det.
Till hans försvar, så hans sista (och han verkar vara en sån som gillar att vara i relationer) relation var en riktigt knasboll. Tom en advokat var inblandad, hon var väl B-cluster person, det var hot, m.m inblandat, fast såklart bra sex som vanligt.
Eller är vi bara fucked up för att ha relationer? Vi har för många sårade själar därute, och knasbollar så det är svårt att hitta de som är genuina, för de har redan gett upp för länge sedan?
Kanske bara de som skriker högst som får uppmärksamheten, och dejterna, sen lämnar dom en svans av sårade människor bakom sig.
Jag vet inte, bara svamlar...sorry.