Citat:
Ursprungligen postat av
WokeMindVirus
Otroligt energikrävande att prata med folk som ständigt gnäller över vädret. Ena stunden är det för kallt och man längtar till sommaren men när sommaren väl kommer så går svensken runt och gråter över att det är för varmt och att det inte går att göra något. Ena dagen blåser det för mycket, andra dagen blåser det för lite. Varför låter svensken vädret styra hela ens liv? Tänk på något annat och lugna ner dig.
Är alla folk likadana eller är detta symptomatiskt för just svensken och när kom denna besatthet utav vädret? Samma sak i medierna, varenda regnskur får en stor rubrik i våra största tidningar, dag ut och dag in. Inte riktigt men fan nära.
För min del är det nog inte själva vädersnacket i sig som är jobbigt utan detta förbannade gnällande på vädret hela tiden, alltså den negativa vinkeln och det har blivit värre de senaste 10 åren då folk är hjärtvättade av media och beroende av en massa löjliga mobilappar som varnar för alltmöjligt hela tiden. Bara dåligt väder, för varmt eller för kallt. Inget duger. Och varenda sommar är det samma klagande på värmen, jag blir nästan galen emellanåt. Värst var det nog ändå när en kompis var på Cypern i 45 graders värme i 2 veckor och sen kom hem till sommaren i Sverige och inte kunde gå ut på med hänvisning till "det är ju så varmt" herregud man undrar liksom...
Energikrävande är bara ordet. En del måste kolla appen på sin äckliga smartphone som sitter som fastvuxen i handen innan dom bestämmer att gå ut i händelse av att dom skulle råka ut för en regnskur, man blir så trött. Och tjatet i media varenda sommar om katastrofhettan och tjatet om snöchocken varenda vinter är också tjatigt och enfaldigt. Jag orkar snart inte umgås med folk i allmänhet, blir helt skogstokig av pratet och framförallt på klagandet. Jag har snart fått nog på allvar, finns en viss risk för en käftsmäll på nästa person som gafflar med mig negativt om vädret.