2025-07-23, 21:48
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Jag bor för närvarande i Ghettoborg och är så trött på staden. Den är full av folk som tror att de är något som de inte är, samt många andra problem som ni alla kan lista ut själva vad de beror på.

Dock vill jag inte heller bo bland white trash och bönder. De finns det också väldigt gott om i Ghettoborg så de är jag också färdig med.

Jag tänker mig främst en småstad som präglas av medelklass och folk som inte särskriver. Folk utan tatueringar och som inte tror att de är nyttigare bara för att de snusar istället för röker. En småstad utan massa 20-åriga ensamstående morsor som slösar bort dina och mina skattepengar på naglar istället för att mata sin familj och sen gråta ut i Lyxfällan att hon inte kan försörja sina barn men samtidigt "vill hon se snygg ut".

Dock är jag kanske rädd för att tycka att småstaden är för liten för mig efter ett tag. Jag kommer därför hyra ut min nuvarande lägenhet i andrahand (bostadsrätt) ifall jag nu skulle bestämma mig för att återvända till Ghettoborg.

Jag var t.ex i Malmköping nu i somras och den var väldigt fin. Dock lite för liten och för många pensionärer för min smak.

Vilka bra småstäder har vi i Sverige?
Du vill inte bo med folk som särskriver, vilket jag har full förståelse för. Men hur är det med människor som inte vet när de ska använda ”de” eller ”dem”? Kan du tänka dig att bo med dem? Tror du att de vill bo med dig?
Citera
2025-07-23, 21:49
Medlem
KulStyvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biloxiblues
Sjöbo? Kanske för litet?

Vollsjö, ännu mindre.
Citera
2025-07-23, 21:51
Medlem
IceEyess avatar
Ytterst tveksamt i fall det som du efterfrågar överhuvudtaget existerar i Sverige.

Prova att reducera kraven så blir det enklare att hitta välbetänkta alternativ.
Citera
2025-07-23, 22:00
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Strängnäs kanske kan vara en stad för dig?

Närhet till mälaren, en timme till stockholm, örebro eller uppsala, lite närmare till västerås.
Citera
2025-07-23, 22:01
Medlem
Calleschwartzs avatar
Besökte Hjo för första gången i somras. Undrade varför jag var på så gott humör tills dag tre då det gick upp för mig att jag inte sett en enda babbe under hela helgen.

Mysig liten välbevarad stadskärna med både gamla trähus och sekelskifteshus. Trevlig park jämte hamnen och bra mat på de ställen vi testade.
Citera
2025-07-23, 22:02
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Förstår inte vad ni menar men nej, jag är varken WT (iaf sett till inkomst och tillgångar) eller en person full av fasader.

Jag har god självinsikt, något som många här i världen inte har. Vad ni vill säga med era korkade inlägg vet jag därmed inte.
Du är en dryg narcissist. I stort sett alla har tatueringar i dag. Platsen du efterfrågar finns inte. Jo du är en WT själv.
Citera
2025-07-23, 22:03
Medlem
Strömstad, 13 mil till Oslo (Gardermoen) och 16 mil till Göteborg (Landvetter).
Citera
2025-07-23, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abracadabra1619
Strömstad, 13 mil till Oslo (Gardermoen) och 16 mil till Göteborg (Landvetter).

Eller ännu bättre, flytta till Norge. Kongsvinger eller Sarpsborg till exempel.
Citera
2025-07-23, 22:08
Medlem
Vaxholm
Citera
2025-07-23, 22:08
Medlem
Du är en jävla mupp. Vill bo i småstad men inte med dess innevånare.
Citera
2025-07-23, 22:17
Medlem
Finns EPA/A-traktor-pack i nästan alla svenska små- och stora orter. Slynglar på 4 hjul som terrar sin omgivning med hög musik (störande av allmän ordning) och sysslar med vårdslöshet i trafik och framkallande av fara för annan, bland andra brottsrubriceringar.
Citera
2025-07-23, 22:18
Medlem
Småland skulle jag tippa på, när man har rest igenom har man sett många väldigt små trevliga socknar och mindre städer som är helt underbart vackra och med mycket trevligt folk. Även för den som älskar landsbygd är nog detta stället att finna sin lycka i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in