Citat:
Ursprungligen postat av
Craigg
Jag bor för närvarande i Ghettoborg och är så trött på staden. Den är full av folk som tror att de är något som de inte är, samt många andra problem som ni alla kan lista ut själva vad de beror på.
Dock vill jag inte heller bo bland white trash och bönder. De finns det också väldigt gott om i Ghettoborg så de är jag också färdig med.
Jag tänker mig främst en småstad som präglas av medelklass och folk som inte särskriver. Folk utan tatueringar och som inte tror att de är nyttigare bara för att de snusar istället för röker. En småstad utan massa 20-åriga ensamstående morsor som slösar bort dina och mina skattepengar på naglar istället för att mata sin familj och sen gråta ut i Lyxfällan att hon inte kan försörja sina barn men samtidigt "vill hon se snygg ut".
Dock är jag kanske rädd för att tycka att småstaden är för liten för mig efter ett tag. Jag kommer därför hyra ut min nuvarande lägenhet i andrahand (bostadsrätt) ifall jag nu skulle bestämma mig för att återvända till Ghettoborg.
Jag var t.ex i Malmköping nu i somras och den var väldigt fin. Dock lite för liten och för många pensionärer för min smak.
Vilka bra småstäder har vi i Sverige?
Du vill inte bo med folk som särskriver, vilket jag har full förståelse för. Men hur är det med människor som inte vet när de ska använda ”de” eller ”dem”? Kan du tänka dig att bo med dem? Tror du att de vill bo med dig?