2025-08-01, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konvent-Harry
Skåne är ju som bekant inte känt för låg andel utrikes födda. Flertalet av de orter som har låg andel utrikes födda, är dessutom inte "bra". Men slår ett slag för Ystad och Simrishamn.

Jag kan inte tänka mig att TS har råd med varken Ystad eller Simrishamn, så jag slår ett slag för Skurup, en håla lite från Ystad.
Vad man ska jobba med där är den stora frågan, men det är ju visserligen inte det som tråden handlar om!
Citera
2025-08-01, 21:42
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biloxiblues
Sjöbo? Kanske för litet?

Där man bajsar i utebadet?
Citera
2025-08-10, 23:57
Öregrund är mysigt! Mycket turister under sommaren, men resterande tid på året är det lugnt. Fin stad, men händer inte så mycket förutom på sommaren. Även Gräsö utanför Öregrund är trevligt.
Citera
2025-08-14, 13:05
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Jag bor för närvarande i Ghettoborg och är så trött på staden. Den är full av folk som tror att de är något som de inte är, samt många andra problem som ni alla kan lista ut själva vad de beror på.

Dock vill jag inte heller bo bland white trash och bönder. De finns det också väldigt gott om i Ghettoborg så de är jag också färdig med.

Jag tänker mig främst en småstad som präglas av medelklass och folk som inte särskriver. Folk utan tatueringar och som inte tror att de är nyttigare bara för att de snusar istället för röker. En småstad utan massa 20-åriga ensamstående morsor som slösar bort dina och mina skattepengar på naglar istället för att mata sin familj och sen gråta ut i Lyxfällan att hon inte kan försörja sina barn men samtidigt "vill hon se snygg ut".

Dock är jag kanske rädd för att tycka att småstaden är för liten för mig efter ett tag. Jag kommer därför hyra ut min nuvarande lägenhet i andrahand (bostadsrätt) ifall jag nu skulle bestämma mig för att återvända till Ghettoborg.

Jag var t.ex i Malmköping nu i somras och den var väldigt fin. Dock lite för liten och för många pensionärer för min smak.

Vilka bra småstäder har vi i Sverige?
Jag har läst tråden. Vet inte ur seriöst du vill verkligen vill flytta. Men om inte annat så är ju önskemålen du kommer med rätt vanliga skulle jag säga. Nedan följer lite tips:

Kungsbacka - Bra ort med inte allt för mycket stök. Blattar finns, men inte i någon större mängd som jag märkt. Generellt god inkomstklass så det kan kosta med ett riktigt bra boende. Inget nämnvärt med WT morsor även om det nog finns. Tatuerade, ja det är ju dessvärre var och varannan idiot dag. Dessutom goda tågförbindelser med Göteborg.

Öckerö - Väldigt vitt och homogent. En del av befolkningen kan vara lite egen. Mycket frikyrkor men det gör ju inget. Bilfärja som går var femte minut i rusning och man kommer nästan alltid med första färjan. Någon enstaka gång på sommaren kan man behöva vänta ytterligare en.

Södra Skärgården. -Mycket som Öckerö, men ingår i Göteborgs Kommun. Dock ett jävla elände med båtarna dit ut, särskilt på sommaren när de öarna invaderas av badjävlar.
Citera
2025-08-18, 01:12
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Craigg
Jag bor för närvarande i Ghettoborg och är så trött på staden. Den är full av folk som tror att de är något som de inte är, samt många andra problem som ni alla kan lista ut själva vad de beror på.

Dock vill jag inte heller bo bland white trash och bönder. De finns det också väldigt gott om i Ghettoborg så de är jag också färdig med.

Jag tänker mig främst en småstad som präglas av medelklass och folk som inte särskriver. Folk utan tatueringar och som inte tror att de är nyttigare bara för att de snusar istället för röker. En småstad utan massa 20-åriga ensamstående morsor som slösar bort dina och mina skattepengar på naglar istället för att mata sin familj och sen gråta ut i Lyxfällan att hon inte kan försörja sina barn men samtidigt "vill hon se snygg ut".

Dock är jag kanske rädd för att tycka att småstaden är för liten för mig efter ett tag. Jag kommer därför hyra ut min nuvarande lägenhet i andrahand (bostadsrätt) ifall jag nu skulle bestämma mig för att återvända till Ghettoborg.

Jag var t.ex i Malmköping nu i somras och den var väldigt fin. Dock lite för liten och för många pensionärer för min smak.

Vilka bra småstäder har vi i Sverige?

Så du vill inte bo bland de personer som byggt upp Sverige, du vill inte bo bland de personer som ser till att det finns svenskar även i framtiden och du vill inte bo bland de personer som producerar mat åt alla svenskar?

Jag tycker att du ska stanna i Ghettoborg. Du vågar inte ens sälja din lägenhet och flytta på riktigt, men du har åkt på en bussutflykt till Malmköping och tyckte att det var fint där. Men är det kanske för litet för ditt stora ego?

Majorna med dess måsbajsade barnbassänger kan nog vara din grej. Eller Bergsjön. Där slipper du i alla fall att skämmas för dina underklassiga felval gällande de och dem i en kortare text.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in