Citat:
Ursprungligen postat av
iiimpossible
Jag har ett sådant i-landsproblem känner jag. Men det är uppenbarligen fortfarande ett problem.
Jag ska åka med global journey till tomorrowland tidigt imorgonbitti men efter branden så tvekar jag fortfarande.
Jag kan verkligen inte bestämma mig om det är värt att åka dit i hela fem dagar.. Nog för att mainstage inte är allt, men jag såg fram emot att poppa en E och smälta in i ett överdrivet stort publikhav och titta på alla fyrverkerier, laser osv som äger rum framåt slutet på festivaldagarna vid just mainstage. Jag var där 2022 och det var AMAZING!
Jag börjar jobba igen på tisdag och nu börjar jag fundera på om jag inte hade uppskattat det mer att spara detta tills nästa år (med risk att inte få en biljett, samt förlora pengarna vilket jag iofs ändå inte bryr mig om) och istället göra saker i närheten som jag VET att jag kommer att uppskatta till fullo.
Stannar jag hemma blir det en tält-natt eller två med hunden, snorkla och paddla med en familjemedlem en dag, klättra och vandra i norge samt ytterligare dagar att bara vara och ladda upp sig innan vardagen börjar igen.
Vad hade ni gjort i mitt läge om ekonomin inte spelade någon roll?
Behöver tydligen förtydliga att jag självklart åker dit för både musiken, människorna och känslans skull! Frågan är om känslan är detsamma dock.
Sen handlar det också bara om ca 2h på kvällarna.. Resterande tid är jag överallt. Men ändå.
Va? Ligger det i Belgien?
Dra till Burning man istället så får du en annan erfarenhet. Jag undrar vilka som drar ditt. Hur öppen är man då i sitt sinne kontra motsatsen? Jag kan bara se det ur ett perspektiv och det är den som "oroar" sig för jobb och pengar och den som inte gör det. Men vad är alla som är emellan då?
Det låter som att du inte står mellan pest eller kolera utan snarare om du ska äta en schysst hamburgare med tillbehör eller en stek med vin?
Vad det blir är det bara du som kan välja men när jag läser mellan raderna i din text låter det som att du vill vara kvar i norr.