• 1
  • 2
2025-07-23, 15:14
Medlem
iiimpossibles avatar
Jag har ett sådant i-landsproblem känner jag. Men det är uppenbarligen fortfarande ett problem.

Jag ska åka med global journey till tomorrowland tidigt imorgonbitti men efter branden så tvekar jag fortfarande.

Jag kan verkligen inte bestämma mig om det är värt att åka dit i hela fem dagar.. Nog för att mainstage inte är allt, men jag såg fram emot att poppa en E och smälta in i ett överdrivet stort publikhav och titta på alla fyrverkerier, laser osv som äger rum framåt slutet på festivaldagarna vid just mainstage. Jag var där 2022 och det var AMAZING!

Jag börjar jobba igen på tisdag och nu börjar jag fundera på om jag inte hade uppskattat det mer att spara detta tills nästa år (med risk att inte få en biljett, samt förlora pengarna vilket jag iofs ändå inte bryr mig om) och istället göra saker i närheten som jag VET att jag kommer att uppskatta till fullo.
Stannar jag hemma blir det en tält-natt eller två med hunden, snorkla och paddla med en familjemedlem en dag, klättra och vandra i norge samt ytterligare dagar att bara vara och ladda upp sig innan vardagen börjar igen.

Vad hade ni gjort i mitt läge om ekonomin inte spelade någon roll?

Behöver tydligen förtydliga att jag självklart åker dit för både musiken, människorna och känslans skull! Frågan är om känslan är detsamma dock.
Sen handlar det också bara om ca 2h på kvällarna.. Resterande tid är jag överallt. Men ändå.
Senast redigerad av iiimpossible 2025-07-23 kl. 15:32.
Citera
2025-07-23, 15:17
Avstängd
Negreritvs avatar
Nej, det är för mycket knarkare och bögar på den typen av festivaler. Vidriga människor.
Citera
2025-07-23, 15:26
Medlem
PKP-Pechenegs avatar
Eftersom att du mest vill titta på fyrverkerier så borde du nog stanna hemma. Nyårsafton är snart här!
Citera
2025-07-23, 15:30
Medlem
iiimpossibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PKP-Pecheneg
Eftersom att du mest vill titta på fyrverkerier så borde du nog stanna hemma. Nyårsafton är snart här!

Nyårsafton saknar ju exakt allt utav det andra dock 😉 musiken, människorna, känslan (som jag inte vet om det blir detsamma när jag redan sett hur bra det kan vara?)
Citera
2025-07-23, 15:32
Medlem
kalkryggars avatar
Låter som att det duger bra med det du kan göra i hemtrakterna istället. Så ger vi det ett år och hoppas du har mognat lite mer så du kan sluta med sånt tönteri som knark.

Så nästa år kanske du kan åka dit och njuta av allt på riktigt helt drogfri.

Det är mitt förslag.
Citera
2025-07-23, 15:41
Hur kan man boka något som håller på i fem dagar utan att välja återbetalningsbar biljett?
Citera
2025-07-23, 15:52
Medlem
zombie-nations avatar
Jag hade naturligtvis åkt. Om man inte vill bli helt förstörd, kan man låta bli droger och alkohol. Håller heller inte med om att det bara är dåliga människor där, man brukar alltid hitta några roliga. Gillar man musik så kan man ha roligt nog. Och du blir inte helt utsliten.
Citera
2025-07-23, 16:48
Medlem
Mikaelias avatar
Du vill inte åka dit pga att den största scenen brann.. Nu har de ju lyckats lösa en annan scen.
Tomorrowland är ju bäst på de mindre scenerna. Men stanna du hemma istället för att ha det kul i Belgien.
Citera
2025-07-23, 18:06
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Vad är det ens för fråga? Du kommer ångra dig mer om du inte åker. Tältturen kan du ta nästa helg och mycket annat av grejerna har du tid för efter jobbet.
Citera
2025-07-23, 18:26
Medlem
Förstår inte ens vad du skriver, har du knarkat mycket innan? Men i alla fall, givetvis stannar du hemma. Den där festivalen är bara för pack som tycker dom är så alternativa och coola, dvs största jävla nollorna någonsin.

Ne, stanna hemma och försök bli människa i stället.
Citera
2025-07-23, 21:09
Medlem
iiimpossibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darchaos
Förstår inte ens vad du skriver, har du knarkat mycket innan? Men i alla fall, givetvis stannar du hemma. Den där festivalen är bara för pack som tycker dom är så alternativa och coola, dvs största jävla nollorna någonsin.

Ne, stanna hemma och försök bli människa i stället.

Helt uppenbart har du inte varit där tidigare, eller så är det hos dig problemet ligger.
Citera
2025-07-23, 21:10
Medlem
iiimpossibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Vad är det ens för fråga? Du kommer ångra dig mer om du inte åker. Tältturen kan du ta nästa helg och mycket annat av grejerna har du tid för efter jobbet.

Tror jag tvekar då jag på lördagen 2022 stod där och kände mig depp trots dom bästa förutsättningarna för motsatsen. Jag blev dock sjukskriven någon månad året efter och gissar att mycket berodde på orsaken till det. Men det vet jag ju inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in