2025-07-22, 21:48
Medlem
Sker den i ovetskap och reflektion, av direkt ndvndighet fr allting som finns? Ngonting som ifrgastts av verkligheten fr verkligheten, som varenda mjlig upplevelse, strukturellt, genom ondlig intelligens i dualitet och respekt gentemot allting, en total underkastelse? Till exempel gentemot varenda uppfattning om spiritualitet, intelligens, teknologi, krlek, frnekande och bejakande, historia osv osv, ngonting som leder till en total kollaps i uppfattning och sedermera ljus och mrker i oenighet, vilket bildar varenda mjlighet?

Varfr? Fr en knsla av sjlv i allting annat. Ett sjlv som ngon kanske processerar just nu i struktur av ndvndighet fr sin sak, vilket betyder att varken dualitet eller ngon singularitet borde vara bevisat, om Gud r strst och allting, inklusive uppfattning om singularitet och dualitet?

Det hr r ju bara en id. Finns ondligt mnga fler ider som kan leda till intellektuellt myspys, meta-uppfattningar om Yin och Yang exempelvis. Men vad r meta? r meta det faktiskt pgende? Om vi utgr frn varenda olikhet i mnniskan?

Skitmackan kvarstr. Minns ni? Har ni insett? Frstr ni? Det r s det fungerar. Fan, r jag skitmackan sjlv? Eller blir jag skitmackan bara genom att formulera detta? Vem vet. Kanske r det du sjlv som gr smrgsen till mtes?

Hur skulle Gud i verkligheten kunna bevisas, om Gud sjlv var mnniska? It's already done. Jag minns. Jag vet. Fast om Gud vore mnniska i respekt fr allting, vad hade Gud behvt utst? Det finns ju sklart ondligt mnga definitioner av respekt och vad det innebr, det kanske saknar definition i sann lra?

Dr sjlva ordet leder till olikheter och frvirring i sig. Bygger detta p ngonting nytt, eller raserar det?

Det hr r sklart "deep shit". Fast kanske inte ndvndigtvis.
Senast redigerad av Snepz 2025-07-22 kl. 22:23.
Citera
2025-07-22, 21:57
Medlem
Enda sanna gudsresan r nr du kliver in genom ddens drr. Absolut ingenting fre det.
Citera
2025-07-22, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Enda sanna gudsresan r nr du kliver in genom ddens drr. Absolut ingenting fre det.

r dden fysisk eller gr den att uppleva psykiskt, som ngonting imaginrt genom Gud? Om det skulle vara den "riktiga och verkliga" Gudsresan, vad r d verkligheten?
Citera
2025-07-22, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snepz
r dden fysisk eller gr den att uppleva psykiskt, som ngonting imaginrt genom Gud? Om det skulle vara den "riktiga och verkliga" Gudsresan, vad r d verkligheten?

INGEN har svar p det, utan det r enbart efter man gtt genom porten till dden som man fr veta.
Citera
2025-07-22, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
INGEN har svar p det, utan det r enbart efter man gtt genom porten till dden som man fr veta.

Jas du vet det?
Citera
2025-07-22, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snepz
Jas du vet det?

Jag gissar.. precis som alla andra.
Citera
2025-07-22, 23:18
Medlem
Lejonkungen gjorde det bra!

"Vi ser stolta och ser hur du lr dig mer och mer!"

Raka vgen ner i pissoaren!

It's fun because it's true
Citera
2025-07-23, 01:57
Medlem
Helvete. Vi behver uppenbarligen en trd- och skrivarkurs p flashback. Var och varannan trdstart r ju surrealistisk poesi.
Citera
2025-07-24, 22:56
Medlem
Gud blev ju mnniska, duh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här