Flashback bygger pepparkakshus!
2025-07-25, 10:05
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Jag har läst detta ditt inlägg ett par gånger till i syfte att begipa var du ville komma nånstans.
Du tänker att du vill slippa alla afrikaner, menafolk och övriga ickekompatibla och vill betala för att bo i helvita områden där du slipper konfrontera dem. Att andra drabbas av freidrich Reinfelds arv är inte ditt problem förstår jag..
Jag får tacka dig för att du har den självinsikten att du inser att man inte kan låta DIG eller Fredrik SWEINSVÄLT styra invandringen i Sverige. Det du håller på med kallas hyckleri. Och NIMBY.

En stor väljargrupp hos SD är integrerade sekulära invandrare från Iran, Latinamerika juggar och turkar. Som du vill spela ut mot Araber, Somalier, Afganer och nu folk från den Indiska subkontinenten, för att få ner lönerna. Jag förstår dom till 100 %.

Det är tydligt att du använder Erasmusprogrammet, Amerikanska utbytesstudenter och din dotters working holiday i Australien som alibi för att ta in gigslavar till foodora och annat i tusental. Så du kan skaffa ett ännu finare lyxpenthouse och att dessa ska serva dig..
Du framhäver mycket som har med pengar att göra och det gör man kanske om man är avundsjuka på andra. Men istället borde du anstränga dig mer i ditt liv.

Självklart köper jag och alla andra sig fria från dåliga grannar, invandrare eller ej. Finns inget bättre att använda sina pengar till.

Min dotter betalar 100.000 kr till Australien ur egen ficka och utbildning är en av Australiens allra största intäktskällor. Det är utmärkt och win-win.

Min egen frisör är från Irak och han röstar på SD och hatar invandrare som förstör. Det är helt normalt med invandrare som beter sig exakt som svenskar. Min mamma är f.ö. från Finland och i rasistens tankevärld är jag en ful invandrare som borde kastas ut. Fast jag betalar 1.5mkr i skatt i år och han själv kanske lever på bidrag som jag finansierar. Att vara rasist är att vara dumskalle.
Senast redigerad av Paris24 2025-07-25 kl. 10:08.
Citera
2025-07-25, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Du framhäver mycket som har med pengar att göra och det gör man kanske om man är avundsjuka på andra. Men istället borde du anstränga dig mer i ditt liv.

Självklart köper jag och alla andra sig fria från dåliga grannar, invandrare eller ej. Finns inget bättre att använda sina pengar till.

Min dotter betalar 100.000 kr till Australien ur egen ficka och utbildning är en av Australiens allra största intäktskällor. Det är utmärkt och win-win.

Min egen frisör är från Irak och han röstar på SD och hatar invandrare som förstör. Det är helt normalt med invandrare som beter sig exakt som svenskar. Min mamma är f.ö. från Finland och i rasistens tankevärld är jag en ful invandrare som borde kastas ut. Fast jag betalar 1.5mkr i skatt i år och han själv kanske lever på bidrag som jag finansierar. Att vara rasist är att vara dumskalle.
Du fattar fortfarande inte, jag blir kallad rasist av dig trots att jag skrivit att mitt problem INTE handlar om invandrare utan problemet är politiken vars konsekvenser är en social katastrof, pucko! Att du kallar mig rasist bekommer mig inte ett skit. Och samtidigt betalar du en massa stålar för att slippa konsekvenserna av en politik som drabbar svenskar och alla invandrare.
Det är du som är en dumskalle om någon. En obehaglig dumskalle.

Och det är du som framhäver mycket om pengar, du skriver hela tiden om hur rik du är, att du pyntar 1,5 mille i skatt, som om att det här är en kukmätartävling.

Du vill bo segrerat tillsammans med såna som du skriver du, föraktar du människor som inte tillhör din sociala grupp, att du ser ner på dessa? Är du rädd?

Du har i tidigare inlägg ansett:
1. Att jag är okunnig.
2. Att jag behöver resa och behöver vidga mina vyer
3. Du tror att jag lider i mitt område där jag bor och borde låna en mille och dra därifrån.
4. Att du och Reinfeldt har samma bakgrund och ingen av er borde tillåtas styra invandringen. (tack gode gud att fattar iaf det.)
5. Att jag inte gillar amerikanska eller franska utbytesstudenter.
6. Att jag är avundsjuk på alla andra.
7. Att jag är rasist.
8. Att jag borde anstränga mig mer i mitt liv.

Du vet inte ett skit om mig men ändå så tycker du en massa om mig. Jag tänker att du är fördomsfull mot de flesta och lider av grandios självbild när jag läser dina kommentarer. Jag känner sympati för dem som korsar din väg och drabbas av dig och dina idéer.
Försök nu hålla dig till topic framöver istället så bli diskussionen mer givande om du är i skick till det alltså.
Citera
2025-07-25, 12:26
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Du fattar fortfarande inte, jag blir kallad rasist av dig trots att jag skrivit att mitt problem INTE handlar om invandrare utan problemet är politiken vars konsekvenser är en social katastrof, pucko! Att du kallar mig rasist bekommer mig inte ett skit. Och samtidigt betalar du en massa stålar för att slippa konsekvenserna av en politik som drabbar svenskar och alla invandrare.
Det är du som är en dumskalle om någon. En obehaglig dumskalle.

Och det är du som framhäver mycket om pengar, du skriver hela tiden om hur rik du är, att du pyntar 1,5 mille i skatt, som om att det här är en kukmätartävling.

Du vill bo segrerat tillsammans med såna som du skriver du, föraktar du människor som inte tillhör din sociala grupp, att du ser ner på dessa? Är du rädd?

Du har i tidigare inlägg ansett:
1. Att jag är okunnig.
2. Att jag behöver resa och behöver vidga mina vyer
3. Du tror att jag lider i mitt område där jag bor och borde låna en mille och dra därifrån.
4. Att du och Reinfeldt har samma bakgrund och ingen av er borde tillåtas styra invandringen. (tack gode gud att fattar iaf det.)
5. Att jag inte gillar amerikanska eller franska utbytesstudenter.
6. Att jag är avundsjuk på alla andra.
7. Att jag är rasist.
8. Att jag borde anstränga mig mer i mitt liv.

Du vet inte ett skit om mig men ändå så tycker du en massa om mig. Jag tänker att du är fördomsfull mot de flesta och lider av grandios självbild när jag läser dina kommentarer. Jag känner sympati för dem som korsar din väg och drabbas av dig och dina idéer.
Försök nu hålla dig till topic framöver istället så bli diskussionen mer givande om du är i skick till det alltså.
Allt OT raderat.

Det går fortfarande inte att förstå varför du klagar på att 116.000 fick uppehållstillstånd i Sverige 2024, t.ex 20000 studenter och 40000 som jobbar inklusive franska professorer på universitetet i Lund, jag känner en. Det är ju tvärtom utmärkt att människor vill komma till Sverige. Rumänien ger nästa inga uppehållstillstånd. Vill du bo där?
Citera
2025-07-25, 12:32
Medlem
Citat:
Allt OT raderat.

Det går fortfarande inte att förstå varför du klagar på att 116.000 fick uppehållstillstånd i Sverige 2024, t.ex 20000 studenter och 40000 som jobbar inklusive franska professorer på universitetet i Lund, jag känner en. Det är ju tvärtom utmärkt att människor vill komma till Sverige. Rumänien ger nästa inga uppehållstillstånd. Vill du bo där?
Woaw du känner en fransk proffesor, vad viktig du är. Grattis! Du vann.
Citera
2025-07-25, 12:32
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Alla förändringar regeringen gör är ju för att SD fått dem till det. Du vill alltså att SD inte skall stödja regeringen och M gå tillbaka till Reinfeldt-politik eller att S tar över med MP, V och C.

Du är ovanligt korkad eller så trollar du. Du är ju värre än S för du vill ju inte ens försöka ändra något, man skall bara strunta i vad regeringen gör.

Du stödjer min ståndpunkt. Du skriver "Det regeringen gör är för SD har fått dom till det" alltså har SD makt och får stå till svars och ta ansvar.
Om folket tycker regeringen har gjort ett bra jobb då bör SD öka, tycker folket regeringen misslyckats eller inte gjort nåt speciellt bra då ska man inte rösta SD.

Jag vill ha ändring, jag vill att riskkapitalisterna ska sluta rövknulla arbetarna, vill att sjukvård och skola ska vara finansierade för att utbilda och inte för att göra riskkapitalisterna rikare.

Jag vill att det sociala skyddsnätet inte urholkas så att vi tvingas slava till orimliga villkor. Vill att Sverige ska vara ett tryggt land. Trygghet är att veta man inte svälter och förlorar sitt hem ifall man förlorar jobbet i en kris eller blir sjuk.
Jag vill att alla (även undersköterskor, kassapersonal och lågutbildade) ska kunna njuta av livet ibland utan att arbeta ihjäl sig och att ändå knappt ha råd handla mat.
Citera
2025-07-25, 12:41
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Woaw du känner en fransk proffesor, vad viktig du är. Grattis! Du vann.
Du verkar inte kunna läsa en enda rad text utan att filtrera innebörden genom hela ditt liv. OK.

Det stavas professor. Det är inget särskilt att vara professor. Jag känner t.ex en som är dyslektisk.
Senast redigerad av Paris24 2025-07-25 kl. 12:54.
Citera
2025-07-25, 12:46
Medlem
Citat:
Du verkar inte kunna läsa en enda rad text utan att filtrera innebörden genom hela ditt liv. OK.

Det stavas professor. Det är inget särskilt att vara professor.
Oj. Nu framstår du som ännu viktigare,
Trumvirvel............ Du hittade ett stavfel.
Citera
2025-07-25, 12:53
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Jag vill ha ändring, jag vill att riskkapitalisterna ska sluta rövknulla arbetarna, vill att sjukvård och skola ska vara finansierade för att utbilda och inte för att göra riskkapitalisterna rikare.

Jag vill att det sociala skyddsnätet inte urholkas så att vi tvingas slava till orimliga villkor. Vill att Sverige ska vara ett tryggt land. Trygghet är att veta man inte svälter och förlorar sitt hem ifall man förlorar jobbet i en kris eller blir sjuk.
Jag vill att alla (även undersköterskor, kassapersonal och lågutbildade) ska kunna njuta av livet ibland utan att arbeta ihjäl sig och att ändå knappt ha råd handla mat.
Förutom punkt 1 som gäller globalt och inte kan stoppas i Sverige, vad av detta finns inte redan i Sverige? Vilket parti är emot en enda av dina punkter tänker du?
Citera
2025-07-25, 15:01
Medlem
daligts avatar
Citat:
Förutom punkt 1 som gäller globalt och inte kan stoppas i Sverige, vad av detta finns inte redan i Sverige? Vilket parti är emot en enda av dina punkter tänker du?
Just det!
Citera
2025-07-25, 15:02
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:

Samtliga finns i Sverige pågrund av att Sverige byggdes av arbetarrörelsen.
Idag gör denna regering och regeringen innan allt för försämra det. Vinster i skola och sjukvård gör att skattepengar går till riskkapitalister istället för utbildning.

Försämrad a-kassa, försämrad socialförsäkring och mycket mer timarbete ute på arbetsmarknaden tillåts istället för trygga anställningar.

Allt finns men försämras sakta men säkert för att folk ska slava ännu mer.

Dom partier som är emot det jag vill är samtliga borgerliga partier plus SD och S.
Citera
2025-07-25, 15:09
Medlem
Citat:

tills din dotter kommer med en afrikan hem på middag 🤭
Citera
2025-07-25, 15:39
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
tills din dotter kommer med en afrikan hem på middag 🤭
Hon bor i Australien, inte Afrika!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera