Citat:

Ursprungligen postat av 
Provia100

Jag vill verkligen inte vara konspiratorisk men man går ju alltid till sig själv när man resonerar runt något. 
Om min gamla far, salig i åminnelse, hade följt med min familj till t.ex Spanien så hade han inte fått gå en meter på egen hand utan mobil eftersom han endast behärskade Leksandsmål.
Om han hade försvunnit, under min vakt, så hade jag stannat i Spanien väldigt lång tid för att driva på sökandet. Allt annat hade varit oviktigt.

Sådant är alltid lättare sagt än gjort. Du hade knappast följt med din far in på toaletten, och kan knappast heller hela tiden ha ögonen på toalettdörren, åtministone inte om du har barn som kräver din uppmärksamhet.
Och när han väl har försvunnit, klart du vill stanna. Men varje hotellnatt i Spanien med familj kostar några tusen. Plus att om har t.ex. en frisersalong, så går kunderna någon annanstans om du har stängt längre än vad som var sagt, och vissa av dem kommer aldrig tillbaka. Plus att du har barn som har alla möjliga och omöjliga aktiviteter i Sverige.
Med det sagt, givetvis ska polisen kolla sonen, vilket de helt säkert också gör. Men vi får utgå från att de kollat kamerorna att Adel var med in på sommarlandet. Och hur sonen obemärkt skulle kunna ta livet av sin far och gömma en kropp så att den inte hittades efter en veckas sökning, på ett sommarland, med massor av folk, det är för mig en gåta.
Men, visst, allt är möjligt, det kan vara något i händelsekedjan vi missar.
Mest troligt är trots allt en olycka, där Siljan tyvärr ligger närmast till hands.