2025-08-30, 11:15
Medlem
sLiN.s avatar
Gått över 1 månad nu sen gubben försvann. Nånting är riktigt konstigt i detta fall. Inga spår överhuvudtaget?
Citera
2025-08-30, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sLiN.
Gått över 1 månad nu sen gubben försvann. Nånting är riktigt konstigt i detta fall. Inga spår överhuvudtaget?

Instämmer, jättekonstigt alltihop. Gå på toaletten o sen spårlöst borta, någon borde väl sett vilket håll han gick åt och ett sista spår efter honom?
Citera
2025-08-30, 20:22
Medlem
Rimners avatar
Mycket underlig historia alltihopa. Kan det vara någon typ av bedrägeriförsök mot någon part i hemlandet?
Citera
2025-08-30, 20:30
Citat:
Ursprungligen postat av Rimner
Mycket underlig historia alltihopa. Kan det vara någon typ av bedrägeriförsök mot någon part i hemlandet?

Hmm kan det vara så att man försöker få ut arvet lite tidigare.
Gubben kan ju lika gärna bli 95 men nu behöver dom bara vänta 5 år.
Dessutom kan dom säkert länsa gubbens hus på värdesaker, om han nu hade något.
Citera
2025-09-02, 10:16
Medlem
Jag tycker också att det är konstigt, men har svårt att se att det är bedrägeri/mord. Gubben bor inte i Sverige så de får inget ut av det hela.

Vill man ha ut arv finns det lättare sätt att döda dementa (tex ta ut dem i snön på vintern och säga att de gått ut själva) och man plockar väl inte dem till Sverige för det.

Det som skulle kunna ha hänt är att det blev slagsmål och de tex knuffade gubben, han slog i skallen och dog. Vissa dementa kan vara väldigt aggressiva, så det är inte otänkbart. Men även då - har man inte en bättre förklaring? Stannar någonstans där det inte är så mycket folk, gömmer honom och säger att han försvann.

Nej, jag tror, efter visst övervägande, att det är som de säger. Gubben gick ut och försvann.
Citera
2025-09-02, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Jag tycker också att det är konstigt, men har svårt att se att det är bedrägeri/mord. Gubben bor inte i Sverige så de får inget ut av det hela.

Vill man ha ut arv finns det lättare sätt att döda dementa (tex ta ut dem i snön på vintern och säga att de gått ut själva) och man plockar väl inte dem till Sverige för det.

Det som skulle kunna ha hänt är att det blev slagsmål och de tex knuffade gubben, han slog i skallen och dog. Vissa dementa kan vara väldigt aggressiva, så det är inte otänkbart. Men även då - har man inte en bättre förklaring? Stannar någonstans där det inte är så mycket folk, gömmer honom och säger att han försvann.

Nej, jag tror, efter visst övervägande, att det är som de säger. Gubben gick ut och försvann.

Men om han var dement borde de väl gått ut med det, eller har jag missat det?
Om han inte hamnat i vattnet och dragits med av strömmar och fastnat i något så han inte flutit upp så kanske han fått skjuts av någon som inte gett sig till känna och något hänt någon annanstans. Mindre sannolikt, men konstigare saker har hänt.
Citera
2025-09-02, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marageo
Men om han var dement borde de väl gått ut med det, eller har jag missat det?
Om han inte hamnat i vattnet och dragits med av strömmar och fastnat i något så han inte flutit upp så kanske han fått skjuts av någon som inte gett sig till känna och något hänt någon annanstans. Mindre sannolikt, men konstigare saker har hänt.

Det är sant. Jag hade fått för mig det men hade uppenbarligen fel. Sorry.
Citera
2025-09-02, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppsasteg
Det är sant. Jag hade fått för mig det men hade uppenbarligen fel. Sorry.

Ok. Man skulle ju verkligen vilja veta vad som hänt, precis som med alla andra som försvinner spårlöst.
Citera
2025-09-08, 17:17
Medlem
Mannen vill säkert bo i Sverige men skulle kanske inte få asyl så de gömmer honom nog någonstans. Så han slipper åka tillbaka till hemlandet. Så någon hämtade kanske upp honom och sen väntade de en stund och ringde polisen och påstod att han var försvunna. Sen åkte de hem dagen efter för att sen inte visa sig igen och hoppas att det rinner ut i sanden. Min teori.
Citera
2025-09-08, 20:44
Medlem
exoticspices avatar
Adels försvinnande borde tas upp i Efterlyst för att få ev. nya uppgifter.
Citera
2025-09-10, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeppelinkan71
Mannen vill säkert bo i Sverige men skulle kanske inte få asyl så de gömmer honom nog någonstans. Så han slipper åka tillbaka till hemlandet. Så någon hämtade kanske upp honom och sen väntade de en stund och ringde polisen och påstod att han var försvunna. Sen åkte de hem dagen efter för att sen inte visa sig igen och hoppas att det rinner ut i sanden. Min teori.

Det är sant. Så blir han papperslös, men de får ju vård och allt ändå. De kan ju t o m ligga inne eller få bo på demensboende.
Citera
2025-09-13, 02:27
Medlem
Beck86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeppelinkan71

Så kan det säkert vara, problemet är hur de ska få tag på mediciner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in