Citat:
Ursprungligen postat av
FiveLakes
Finns ju ingen logisk anledning till det, men är han lite snurrig eller dement så kan det ha blivit så ändå. Men skumt om han inte synts i någon kamera när han lämnat området.
Nu skrev en användare att han setts vid järnvägsstationen och att den ligger långt ifrån Sommarland.
Jag skulle vilja veta mer om familjen. En tanke som slår mig. Kan det vara så att farfarn och farmorn sökt uppehållstillstånd för de vill vara med sin son och barnbarn? De får avslag. För att få vara med sina barnbarn är ju en möjlighet att vara papperslös. Det spelar ju ingen roll om man är 78år. Sen kommer man spontant på att "om du försvinner". För isf måste det vara spontant för det är en dålig plan och dåligt vald del av Sverige. För på landsbygden bryr sig folk fortfarande om någon försvinner och engagerar sig. Hade man gjort samma upplägg i en galleria utanför Stockholm hade inte folk gått man ur huse.
Det är som sagt spekulation och jag hoppas att jag har fel. Jag har bara så otroligt svårt se att man lyckas irra sig till just järnvägsstationen som dessutom ligger långt bort. Kollar jag på en karta så kan man fan inte gå bort sig utan att man väcker uppmärksamhet.
Har familjen någon ytterligare släkt i Sverige. Då skulle ju polisen kunna kolla lite där också.