2026-04-06, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Kryckmannen-Gholamreza ska ställas inför skranket nästa år för sitt våldsamma motstånd. Han behöver alltså att persisk tolk förordnas honom eftersom han, trots 40 år i Sverige, inte kan begripa- eller tala svenska på en sådan nivå, så tolk måste förordnas. Vilket jävla nederlag detta är.
Tja, när min pappa och min farmor pratade med varandra så förstod inte jag vad dom sa. Bondska. Ursvenskar. Hade min farmor vittnat i en rättegång eller så, hade det nog behövts en tolk.

Har även träffat på folk från Blekinge? som haft så hopplös dialekt att det var hopplöst att förstå vad dom säger. Där hade det definitivt behövts en tolk.

En liten underlighet. En fd chef jag hade som kom från småland hade ingripit och stoppat en bilstöld och sett till att gärningsmannen greps. När han vittnade i domstol började försvarsadvokaten gnälla över att det var svårt att förstå vad han sa. Och sedan började domaren också gnälla över det.
Då hör det till saken att han pratade utmärkt svenska. För försvarsadvokaten handlade det nog bara om att trakassera vittnet och få denne ut balans. Han hade väl bara spårat ett inslag av dialekt. Men vad i h-vete säger domaren det för?? Det är ju bara tungt förståndshandikapp hos domaren.
Citera
2026-04-06, 15:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
Märkligt att Christian Petersons samarbetspartner Vänsterkollen tycker det är lämpligt att lägga upp bilder på "kryckmannen" där han blir smygfotad i sitt eget hem: https://x.com/vansterkollen/status/1996718706940944826
Det är väl inte så märkligt?
Citera
2026-05-06, 19:38
Medlem
Kryckmannens Instagram? https://www.instagram.com/arjangbehrouz
Citera
2026-05-09, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Jag har tänkt på detta mer nu och undrar genuint om han har demens?
Han är lätt förståndshandikappad och vissa demos vill inte ens ha med honom för han blir överdrivet pinsam.
Han har fått detta på hjärnan och går med sina fanor 24/7
Citera
2026-06-13, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Han är lätt förståndshandikappad och vissa demos vill inte ens ha med honom för han blir överdrivet pinsam.
Han har fått detta på hjärnan och går med sina fanor 24/7

Jag har hela tiden haft en teori om att någon utländsk makt betalar honom för att hålla på som han gör. Det verkade alldeles för seriöst från hans sida och han har dessutom en typ av uniform eller rättare sagt klär sig exakt likadant varje gång med handskarna med annorlunda färg på fingrarna och Palestinaflaggan knuten runt kroppen och senaste iPhone liksom. Det verkar precis som att han är på uppdrag av någon.

Men din teori är nog fan mer trolig. Han är nog bara helt jävla tappad i huvudet
Citera
2026-06-13, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Jag har hela tiden haft en teori om att någon utländsk makt betalar honom för att hålla på som han gör. Det verkade alldeles för seriöst från hans sida och han har dessutom en typ av uniform eller rättare sagt klär sig exakt likadant varje gång med handskarna med annorlunda färg på fingrarna och Palestinaflaggan knuten runt kroppen och senaste iPhone liksom. Det verkar precis som att han är på uppdrag av någon.

Men din teori är nog fan mer trolig. Han är nog bara helt jävla tappad i huvudet

Ja du hör ju han pratar
Citera
2026-08-25, 16:39
Medlem
b00b00s avatar
Är han igång igen?

Citat:
Ett 15-tal individer bråkar och slåss med varandra i Hornstull. Ett vittne säger att det är ca 5 personer som är drivande i detta.

Vittnen ser även att vissa personer som deltar i bråket använder tillhyggen såsom t ex kryckor. Polisen ledningscentral har skickat två polisbilar till platsen.

Citat:
Uppgifterna som inkommit till polisen är svåra att knyta till ett brott. En tongivande individ är en man i 60-årsåldern. Han har avvisats från platsen.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2026/augusti/25/25-augusti-15.55-misshandel-stockholm/
Citera
2026-08-25, 16:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX

Han beter sig ungefär som byfånarna gjorde på sin tid. Jag såg honom gå på strandpromenaden vid Norr Mälarstrand vid lunchtid för några månader sedan fullt flaggviftande och babblande med sig själv bland barnvagnar och pensionärer med sina små vovvar.

Byfåne 100 %
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in