• 1
  • 2
2025-07-22, 00:38
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Harati är en iransk kommunist som brukar dyka upp på palestinademonstrationer och -protester, och som har hamnat i konflikt med Christian Peterson (Assar Christian). Enligt Peterson har Harati tydligen bott ca 40 år i Sverige och kan inte tala ordentlig svenska utan har tolkbehov. Han kallar Peterson för sionist och rasist (vilket kanske var ganska väntat), när de möts.

Under en sorgeceremoni för Akilovs offer så ska han ha brutit tystnaden och skrikit "free palestine".

Nu är ju Peterson en ganska kontroversiell journalist själv, och om jag förstått saken rätt så har han publicerat uppgifter om Pavel Gamov som han bara har muntliga påståenden för som källa. Bilan Osman ska tydligen påstått i ett samtal att Gamov och Lehman på Expo träffades regelbundet på Expos kontor.

Jag undrar hur mycket och vad som är sant. Att Harati verkar tala med kraftig brytning framgår av klippen, men samtidigt är det oklart om språkkunskaperna är så dåliga att han inte kan göra sig förstådd. Kan det vara så att Harati har någon form av talfel, demens eller liknande som gör att han behöver tolkhjälp? Att han använder teckenspråk talar ju för det.

Han kallas Kryckmannen men uppenbarligen verkar han kunna gå utan kryckor. Handlar det om att han bara låtsas vara handikappad för att få snyftpoäng om polisen tar honom? Är det någon form av ischias som gör att han kan gå utan kryckor, men att han väljer att ha kryckor som någon form av avlastning och smärtlindring?
Citera
2025-07-22, 03:11
Moderator
Fear2bes avatar
Han börjar att bli rätt gammal en bit efter ålderspension. I början gick han mycket på kryckor men med tiden verkar han ha fått bättre kondition av allt demonstrerande. Det är möjligt att han med åldern tappar svenskan gradvis, blir så för en del äldre.
Citera
2025-07-22, 06:37
Medlem
Undersnusks avatar
Iranska kommunister är ett eget släkte.
Citera
2025-07-22, 09:22
Medlem
Jag tror att han gick med krykor eftersom polisen "misshandlade" honom när han inte klarade av att lyssna på instruktioner. Men nu är han frisk igen.
Citera
2025-07-30, 17:17
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Polisen tog in honom i piketen (Hedlund media).
Citera
2025-08-07, 16:38
Medlem
Jag hejar inte på någon palestniademonstrant eller särskild Youtube-journalist, men jag tittar på deras videor eftersom de är underhållande. Jag upplever dock inte att vare sig demonstranter eller journalister tillför något större värde, då det ofta handlar om två grupper som stöttar varandra. Om deras budskap faktiskt når ut till människor som tidigare varit ovetande och hjälper dem att förstå – det vet jag inte. Det känns snarare som att det ofta handlar om att provocera varandra på olika sätt.

Samtidigt tycker jag att det Pettersson har gjort, till exempel att anmäla och visa bevis för att ”Kryckmannen” fått sjukersättning trots att han troligen har arbetsförmåga, är bra. Det är i sådana fall den positiva sidan av dessa journalister. I övrigt är jag inte förtjust i när man medvetet försöker provocera, då det ibland verkar som om syftet mest är att få visningar eller tjäna pengar snarare än att bedriva seriös journalistik.

Men som sagt, det material som samlats in om bland andra Kryckmannen fyller en funktion. Om det leder till att han blir återbetalningsskyldig, är det något gott som kommit ur det.

Frågan är hur många fler som får sjukersättning utan att ha rätt till det.

Om dessa demonstranter kunde dock svara med ödmjukhet på frågor. Istället för att bli aggressiva och allmänt vara våldsamma runt sin omgivning, vore ju det bra.

Varför inte bara svara på frågan, varför man demonstrerar här i Sverige. Det ger ingen effekt.

Vid ett enda tillfälle, så har en demonstrant (vad jag märkt) svarat artigt, så gott det kunnat gå. Och det var intressant. Hittar dock inte den delen. Men det har funnits och borde finnas fler.

Å andra sidan, borde man sluta upp med demonstrationerna överhuvudtaget eftersom det ger ingen effekt. Politiker lyssnar väl inte?
Citera
2025-08-08, 15:53
Medlem
Muslimfittas avatar
Sjukskriven sen 2014 men har kraft och energi att heltidsdemonstrera.

Sätt dit honom för bidragsfusk, sätt honom i fängelse för att ha tillskansat sig pengar i mångmiljonbelopp under 11 år. Kräv tillbaka pengarna och sedan UTVISA !!!

'"Kryckmannen" är aktivist på heltid för Palestina – trots sjukskrivning'
https://www.youtube.com/watch?v=9ljKfnefatE
Senast redigerad av Muslimfitta 2025-08-08 kl. 15:55.
Citera
2025-08-11, 22:55
Medlem
glockenreins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Sjukskriven sen 2014 men har kraft och energi att heltidsdemonstrera.

Sätt dit honom för bidragsfusk, sätt honom i fängelse för att ha tillskansat sig pengar i mångmiljonbelopp under 11 år. Kräv tillbaka pengarna och sedan UTVISA !!!

'"Kryckmannen" är aktivist på heltid för Palestina – trots sjukskrivning'
https://www.youtube.com/watch?v=9ljKfnefatE

Har också tänkt på detta. Hur fan kan han ha energi och ork att demonstrera på heltid om han är för sjuk för att jobba?
Citera
2025-09-02, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Har också tänkt på detta. Hur fan kan han ha energi och ork att demonstrera på heltid om han är för sjuk för att jobba?

Han löste upp ett och annat finger från svenskarnas knytnäve. Lillfinger, ringfinger. Hoppsan långfingret åker rakt upp i hans skrikande röst. Svär han måste ätit en hårig persisk fitta eftersom han saknar manlig röst.
Citera
2025-09-09, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Han börjar att bli rätt gammal en bit efter ålderspension. I början gick han mycket på kryckor men med tiden verkar han ha fått bättre kondition av allt demonstrerande. Det är möjligt att han med åldern tappar svenskan gradvis, blir så för en del äldre.
Aldrig tänkt på, men det kanske är som du säger att man tappar det svenska språket och går till sin modersmål när man kommer upp i åldrarna. Även om man bott i Sverige i över 30 år.

Intressant!

Jag tycker att han är lite ''vild'' av sig och det kanske också tecken på demensstadiet?

Upprepar ord och lite annat, som nu fick mig att tänka på att han kanske börjar bli dement.

OBS: Detta inlägg som jag skrev, är absolut inte menad för att förlöjliga honom. Jag tyckte genuint det blev intressant av det det som Fear2be skrev, eftersom det fick mig att tänka på olika mönster av honom och koppla det till hans ålder = Kanske någon början av stadiet som dement.

Jag menar återigen, inte för att förlöjliga honom. Jag är helt uppriktig om min misstanke.

Någon fler som kanske fallit i samma tankar?
Citera
2025-09-09, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undersnusk
Iranska kommunister är ett eget släkte.

Dagens underdrift. Iranska kommunister kom till Sverige därför att Islamisterna i Iran mördade dem som tack för hjälpen med att störta Shahen i Iran.

Sedan går de och allierar sig med nästa islamistiska dödskult och hoppas på bättre resultat, får man förmoda. Lite Södertörnshögskole-vibbar på det där...
Citera
2025-09-11, 23:03
Medlem
Jag har tänkt på detta mer nu och undrar genuint om han har demens?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in