• 1
  • 2
2025-07-21, 20:26
Medlem
En polispatrull blev kallade till Stenbacken vid Riksväg 44 där en man uppträtt berusat.
Polisen fattade beslut om omhändertagande enligt LOB, man blev då agiterad och motsatte sig polisingripandet. Under tumultet slog mannen sönder en ruta på polisbilen.

Polismännen nödgades använda både pepparspray och elchockvapen innan de kunde övermanna och fängsla mannen i handfängsel. Polismännen fick utstå både slag och sparkar men klarade sig med lindriga skador.
Mannen som är i 45-årsåldern greps och misstänks nu för våld och hot mot tjänsteman samt skadegörelse.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...lse-uddevalla/

Måste vart en rejäl snefylla. Någon som vet mer?
Citera
2025-07-21, 20:31
Medlem
PederBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
En polispatrull blev kallade till Stenbacken vid Riksväg 44 där en man uppträtt berusat.
Polisen fattade beslut om omhändertagande enligt LOB, man blev då agiterad och motsatte sig polisingripandet. Under tumultet slog mannen sönder en ruta på polisbilen.

Polismännen nödgades använda både pepparspray och elchockvapen innan de kunde övermanna och fängsla mannen i handfängsel. Polismännen fick utstå både slag och sparkar men klarade sig med lindriga skador.
Mannen som är i 45-årsåldern greps och misstänks nu för våld och hot mot tjänsteman samt skadegörelse.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...lse-uddevalla/

Måste vart en rejäl snefylla. Någon som vet mer?
Låter mer som psykos än fylla.
Citera
2025-07-21, 20:43
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Någon som vet mer?
Nej, men man undrar ju om han slog sönder rutan inifrån bilen eller utifrån.

Svårt att slå sönder rutan, om man inte har ett tillhygge á la järnrör eller liknande, och då borde det ju ha varit utifrån.
Chansen är liten att han skulle komma in i polisbilen med ett sånt tillhygge.
Eller hade han en sån där glasskrossarhammare som är gjord för att slå sönder glas?

Citat:
Ursprungligen postat av Stigenbo
Inga problem att slå sönder en bilrutan med bara händerna det har hänt ett flertal ggr på flera bilar jag och vänner haft.
Trodde inte det gick på moderna bilar. Är du säker på att du inte pratar om svunna tider?
Senast redigerad av Bone Collector 2025-07-21 kl. 21:13.
Citera
2025-07-21, 21:11
Medlem
Inga problem att slå sönder en bilrutan med bara händerna det har hänt ett flertal ggr på flera bilar jag och vänner haft.
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Nej, men man undrar ju om han slog sönder rutan inifrån bilen eller utifrån.

Svårt att slå sönder rutan, om man inte har ett tillhygge á la järnrör eller liknande, och då borde det ju ha varit utifrån.
Chansen är liten att han skulle komma in i polisbilen med ett sånt tillhygge.
Eller hade han en sån där glasskrossarhammare som är gjord för att slå sönder glas?
Citera
2025-07-21, 21:16
Medlem
senhackarens avatar
Säkert någon a lagare eller raggare.
Citera
2025-07-21, 21:34
Medlem
Citat:
Och då hade du och dina polares bilar likvärdiga glasrutor som polisbilarna, tror du?
Citera
2025-07-22, 02:14
Medlem
Jag pratar om rutor på helt vanliga bilar
Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Och då hade du och dina polares bilar likvärdiga glasrutor som polisbilarna, tror du?
Citera
2025-07-22, 05:34
Medlem
Citat:
Jag pratar om rutor på helt vanliga bilar
Nej, med andra ord då. Du och dina kompisar har alltså inte slagit sönder förstärkta rutor.
Citera
2025-07-22, 08:26
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PederBergman
Låter mer som psykos än fylla.

Nej, låter exakt som ett fyllo som inte kan hantera drickat...
Citera
2025-07-22, 09:01
Medlem
PederBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nej, låter exakt som ett fyllo som inte kan hantera drickat...
Ok, du verkar ju ha koll så hatten av för dig. Egna erfarenheter av snedfyllor där polisen LOBat dig förstår jag.
Citera
2025-07-22, 09:10
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PederBergman
Ok, du verkar ju ha koll så hatten av för dig. Egna erfarenheter av snedfyllor där polisen LOBat dig förstår jag.

Vad talar för psykos, menar du? Har du inte sett vad alkohol gör med vissa personer?
Citera
2025-07-22, 09:17
Moderator
Maviels avatar
Rubrik ändrad i enlighet med forumets regler. Utgången rubrik:

Uddevalla, fyllo krossade ruta på polisbil fick elchockas och pepparsprejas (2025-07-21)

/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in