Citat:
Ursprungligen postat av
IngridBe
Ja jag erkänner att jag inte kan arabiska. Kan du?
Kan du engelska? Har du tagit del av den källa jag hänvisade till? Och vad anser du om de citat jag översatte till svenska för din skull?
Lade du märke till hur den svenska översättningen av Koranen återger ett visst arabiskt ord på olika sätt?
Som exempelvis i meningen: Människor smidde >onda< planer, men Allah 'planerade'..
Citat:
Ursprungligen postat av
Methos
Du kan inte vara för religionsfrihet genom att samtidigt förbjuda en religiös utövning. Till att börja med är Koranen ingen religion, det är en helig skrift inom en religion. Att studera den är en religiös utövning. Eftersom Koranen är en bok kan den inte bryta mot någon nationell lagstiftning, då den dels är skyddad av Tryckfrihetsförordningen, men också inom religionsfriheten under Kungörelsen om i riksdagen beslutad regeringsform.
Att studera Koranen är således absolut skyddad av opinionsfriheterna i regeringsformen. Boken i sig själv får inte censureras (förbjudas) då ingen lag får inskränka på religionsfriheten (med mycket få undantag vid jämkning av andra grundlagsstadgade rättigheter om liv och hälsa).
Så, varken Islam eller Koranen kan bryta mot nationell lagstiftning.
Har du läst något i denna tråd? jag föreslår att du gör det.
Låt mig ge dig en överblick:
Du misstar dig.
Ingen svensk lag – varken Tryckfrihetsförordningen, Regeringsformen, religionsfriheten eller någon annan lag – ger utrymme för en religiös skrift, som Koranen, att diktera dödsstraff för de som lämnar islam.
Vidare innehåller Koranen uppmaningar som direkt inkräktar på individers liv och hälsa, samt sådant som kan klassas som ekonomisk brottslighet.
Den hetsar även till hat baserat på kön och religiös övertygelse, där alla icke-muslimer framställs som de mest lägsta varelserna på jorden, avsedda för slakt.
Eller att kvinnor är IQ-befriade och hälften värda en man ?
Koranen förmedlar också att den enda säkra vägen till "paradiset" är genom mord på icke-muslimer, terrorhandlingar, tortyr och liknande.
Så frågan är varför försvarar du koranen..
vet du vad koranen innehåller, men skiter i det? eller vet du inte?