Citat:
Ursprungligen postat av
rex144
Jag är högerhänt men det känns konstigt att styra bilen med högra handen.
Har ni upplevt liknande?
Jag styr alltid med högra handen oavsett om det är en RHD eller LHD.
LHD, styr med högra, vänstra ligger på det nedvevade fönstret och med beredskap til att ta över om det är en manuellt växlad bil.
RHD, styr med högra och växlar med vänstra om manuell.
Värre med var inre backspegel är, om jag kör en RHD så brukar jag titta felaktigt upp i A stolpen.