2025-07-19, 23:03
Medlem
Jag letar biljetter till Lady Gagas spelningar i Stockholm i höst. Allt är slutsålt då jag missade släppet. Förr fanns det mängder med annonser på Blocket till all konserter. Nu skriver Blocket att man inte får sälja biljetter där pga bedrägerier etc. Men det måste ju finnas något ställe folk säljer på istället. De har sålt säkert 35000 biljetter till Gaga. Någon måste ju få förhinder eller dubbelboka etc? Det som finns är kommersiella andrahandssajter typ viagogo och biljettdirekt. På Tradera finns inget och på Facebook inget heller.

Frågan är var folk handlar med biljetter nuförtiden?!?
Citera
2025-07-19, 23:29
Medlem
franges avatar
Ticketswap går det ju att köpa biljetter i andra hand på iallafall. Man får sitta och uppdatera då och då för när det drar ihop sig till konsert så brukar biljetterna försvinna djävligt snabbt.
Citera
2025-07-19, 23:32
Medlem
Har kollat ticketswap, men där finns inget alls.
Citera
2025-07-20, 08:29
Medlem
Finns väl hur mycket biljett försäljningsbolag som helst som säljer biljetter?

Dom är långt ifrån slut!

Eller är du snål?
Citera
2025-07-20, 12:50
Medlem
Klart jag är snål! Tänker att det måste finnas en marknad där man inte göder biljetthajar, utan köper av privatpersoner. Men det gör det kanske inte.
Citera
2025-07-20, 19:14
Medlem
Adelaides avatar
På såna här stora evenemang brukar det stå folk utanför arenan några timmar innan konserten börjar och sälja biljetter i andrahand.

Kolla även evenemanget på Facebook regelbundet. Brukar ofta tippa upp något inlägg om någon som fått förhinder och säljer sin biljett. Men akta dig för scammers! Börjar personen prata engelska med dig eller har dålig grammatik, köp inget från denne!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in