2025-07-20, 04:52
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trekantshatt
V har ju en hel sida om brottsoffer så de måste ha ägnat minst ett par minuter åt att tänka på dem https://www.vansterpartiet.se/var-po...o/brottsoffer/

De skrev inte ett ord om straffen för förövarna, som vanligt.
2025-07-20, 04:54
Medlem
Pungsvings avatar
Vänsterns politik går ut på att kontrollera opch begränsa andra. Som en person som inte kan simma trycker ner andra i vattnet.
2025-07-20, 04:55
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Jag upplever mer en form av aggressivitet kombinerat med invanda floskler

Kan du utveckla?
2025-07-20, 04:56
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Vänsterns politik går ut på att kontrollera opch begränsa andra. Som en person som inte kan simma trycker ner andra i vattnet.

Det plus att jag ser dem som djävulens advokater eftersom dom vill ha milda straff för farliga människor.
2025-07-20, 04:59
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidvind
Nej, de är inte narcissister för att de vill hjälpa andra.

Men många av dem resonerar utifrån känslor istället för fakta, och då blir de svåra att övertyga, vilket kan vara lite frustrerande.

På vilket sätt hjälper de brottsoffer genom att dela ut straff som inte skrämmer kriminella?
2025-07-20, 05:00
Citat:
Ursprungligen postat av Olivoljetorsk
Svårt att koncentrera sig i ett våldsamt samhälle med straff som de kriminella hånskrattar åt.
Så kan det vara men det kan också vara svårt med rättsröta, oro för falska anmälningar att bli både våldtagen och våldtäktsman, oro för polis, livstidsstraff, många lagar och myndigheter.
Svensson är troligen indoktrinerad till att i stort sett endast kunna se/förstå det grafiskt hemska.
2025-07-20, 05:07
Medlem
Olivoljetorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeceda89
Så kan det vara men det kan också vara svårt med rättsröta, oro för falska anmälningar att bli både våldtagen och våldtäktsman, oro för polis, livstidsstraff, många lagar och myndigheter.
Svensson är troligen indoktrinerad till att i stort sett endast kunna se/förstå det grafiskt hemska.

Jag vill att den som boxar mig i ansiktet ska sitta inne i åratal. De rödgröna vill att den ska få villkorligt, att jag ska förlåta denne och vänta i åratal på en liten skitsumma till skadestånd.
2025-07-20, 05:24
Citat:
Olivoljetorsk Jag vill att den som boxar mig i ansiktet ska sitta inne i åratal. De rödgröna vill att den ska få villkorligt, att jag ska förlåta denne och vänta i åratal på en liten skitsumma till skadestånd.
Din ståndpunkt verkar vara populistiskt gångbar och enkel att sälja.

Det är svårt att se vad straff skulle ha för effekt både för minskad brottslighet och för ditt välmående efter att skada ägt rum. För att straff ska ha effekt på brottslighet så måste i så fall ungefär alla vara rädda alltid. I en sån miljö blir nog ingenting gjort.

Jag vill snarare att den polis som fuskar, ljuger eller lägger knark i min väska ska bli sannolikt påkommen snarare än mer osannolikt hårt straffad.
2025-07-20, 05:33
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:

Spännande. Vet inte hur många gånger jag fått höra att jag inte borde få ha åsikter och eller rösta.

Tycker hela tråden är en projicering av er högertomtar.

Jag själv brukar sluta prata med folk som inte kan hålla sig till sanning och eller har selektiva åsikter.

Är jag en narcissist då?
2025-07-20, 06:31
Medlem
Citat:

Jag förmodar att din idealstat är det "fria" USA. Som håller en större andel av sitt folk (vi talar om amerikanska medborgare, inte papperslösa invandrare!) i fängelser än nästan något annat land (möjligen undantaget Iran och Nordkorea)!

Nå men dra dit då! Ju fler av din sort som emigrerar till dendär gigantiska bananrepubliken, dess bättre!
2025-07-20, 06:37
Medlem
Tidvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olivoljetorsk
På vilket sätt hjälper de brottsoffer genom att dela ut straff som inte skrämmer kriminella?
Det tror jag inte att det gör. Jag tror att den avskärmande faktorn har betydelse för kriminella. Jag anser inte att det är den absolut viktigaste--den viktigaste är att man får bort folk med högt våldskapital från gatorna.
2025-07-20, 06:43
Medlem
Narcisism har inget med politisk inriktning att göra.

En dålig egenskap att ha som ledare för andra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in