Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-09-01, 14:15
  #1
Medlem
http://video.google.com/videoplay?do...32392892449905

Intressant med alla dess symboler, de judiska davidsstjärnorna och globen i nätet.
Citera
2006-09-01, 22:44
  #2
Medlem
Som sagt, vad anser ni om dess globala roll i politiken(svara efter att ni sett filmen)?
Citera
2006-09-01, 23:30
  #3
Medlem
Blå Rutas avatar
Nån mod kan flytta den här till "humor" istället.
Hela filmen är full med underbara argument som "frimurarna har en jordglob med nät på som symbol, kommunisterna använde ibland nät på fångar under andra världskriget..." och thats it för det argumentet.
Dom konstaterar också att frimurarna har schackrutiga golv, och detta finns på massa ställen, bland annat tunnelbanestationen Kungsträdgården i Stockholm, Sverige. Sen visar dom jättelångt klipp med bilder på tunnelbanetåg i stockholm. Berättarrösten berättar hur dom sprider kaos och samtidigt ser man en helt tom tunnelbaneuppgång. Wow, verkligen kaos!
Citera
2006-09-02, 10:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blå Ruta
Hela filmen är full med underbara argument som "frimurarna har en jordglob med nät på som symbol, kommunisterna använde ibland nät på fångar under andra världskriget..." och thats it för det argumentet.
Så du tycker inte att det är allvarligt att en så inflytelserik organisation har världshärskarsymboler?
Citera
2006-09-02, 11:21
  #5
Avstängd
McDucks avatar
Jag tar uppriktigt sagt illa åt mig av alla idioter som inbillar sig att Frimurarna är någon konspiration för att ta över världen. På något sätt lyckas dessa personer dessutom med konststycket att få med judarna i det hela. Då återstår bara rasbiten: judarna äger Frimurarna och tänker döda alla vita!!!
Citera
2006-09-02, 11:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McDuck
Jag tar uppriktigt sagt illa åt mig av alla idioter som inbillar sig att Frimurarna är någon konspiration för att ta över världen. På något sätt lyckas dessa personer dessutom med konststycket att få med judarna i det hela. Då återstår bara rasbiten: judarna äger Frimurarna och tänker döda alla vita!!!
Din idol Carl XVI Gustaf är de svenska frimurarnas högsta beskyddare
Citera
2006-09-02, 11:54
  #7
Medlem
300 frimurare avslöjade för att knipa åt sig viktiga positioner
Citera
2006-09-02, 12:38
  #8
Avstängd
McDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaken
Din idol Carl XVI Gustaf är de svenska frimurarnas högsta beskyddare

Jag idoliserar inte Carl XVI Gustaf, och om du uppfattar citatet på det sättet tycker jag nog allt att du ska ta en funderare: är du verkligen kapabel att syssla med konspirationsteorier om du inte kan tolka ett citat?
Citera
2006-09-02, 14:24
  #9
Medlem
Blå Rutas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaken
Så du tycker inte att det är allvarligt att en så inflytelserik organisation har världshärskarsymboler?

Nej, inte det minsta, jag är mer orolig över sandbrist i sahara...
Humorn i agrumentet jag tog upp var att dom försökte koppla ihop det med sovjet för att dom hade tydligen använt nät nångång. Fiskare, pygméer och spindlar använder också nät, men inte fan är spindlar indragna i en konspiration.
Vad är mest sannolikt?
Nr 1: Att frimurarna är en klubb för äldre män som dricker vin, pratar, knyter kontakter och utför olika cermonier och traditioner som kretsar runt symboler. Olika cermonier representerar olika stadier i självmedvetenhet och självinsikt. Dom sysslar även med välgörenhet och skänker mängder med pengar till barnhem och liknande.
Nr 2: Global organisation som funnits i hundratals år men ännu inte tagit över världen. Istället använder dom tiden till att göra ondskefulla saker som att använda sitt inflytande till att göra golvet i kungsträdgården schackrutigt. För att ge omvärlden en hyfsad chans att klara sig undan dom så gör dom saker i äkta superskurkstil som att sätta symboler på husen som berättar att dom ska ta över världen, men det är bara några få asociala mongon på internet som är smarta nog att tyda det.
Citera
2006-09-02, 14:55
  #10
Medlem
De dära idioterna tror säkert att symbolerna och ritualerna ska hjälpa dem att förslava världen, Hitlers män trodde ungefär likadant. Kan du förklara varför de har globen i nätet på ett annat sätt?
Citera
2006-09-02, 16:00
  #11
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McDuck
Jag tar uppriktigt sagt illa åt mig av alla idioter som inbillar sig att Frimurarna är någon konspiration för att ta över världen. På något sätt lyckas dessa personer dessutom med konststycket att få med judarna i det hela. Då återstår bara rasbiten: judarna äger Frimurarna och tänker döda alla vita!!!
Va? Frimurarna och/eller Illuminati som världskonspirationens mästare förminskar väl snarare juhudarnas roll i det hela än tvärtom?
Du tar illa åt dig. Alltid denna offerposition, och nu har ingen ens nämnt juhudar.
Citera
2006-09-02, 16:13
  #12
Avstängd
McDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt
Va? Frimurarna och/eller Illuminati som världskonspirationens mästare förminskar väl snarare juhudarnas roll i det hela än tvärtom?
Du tar illa åt dig. Alltid denna offerposition, och nu har ingen ens nämnt juhudar.

Jodå, herr Vaken hade redan börjat dra sådana paraleller!

Citat:
Ursprungligen postat av Vaken
Intressant med alla dess symboler, de judiska davidsstjärnorna och globen i nätet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback