• 3
  • 4
2006-09-28, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s.lacker
Har också upplevt linuxdesktops som sega jämfört med windows installationen. Det har ofta berott på att de linuxdistarna har varit anpassade för servrar och därför haft desktopen som lågprioriterad process.

Borde alltså välja en dist som prioriterar grafik.

Menar du OpenGL-program eller själva skrivborden? Gnome 2.14 är betydligt snabbare än tidigare versioner, så skrivbordet är markant snabbare i Fedora Core 5 än i Fedora Core 4.
Citera
2006-09-28, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s.lacker
Har också upplevt linuxdesktops som sega jämfört med windows installationen. Det har ofta berott på att de linuxdistarna har varit anpassade för servrar och därför haft desktopen som lågprioriterad process.

Borde alltså välja en dist som prioriterar grafik.

Ubuntu installerar powernowd-packetet som klockar ner min amd64 och får GUIn att kännas som sirap. Det brukar vara det första jag avinstallerar. Litet tips alltså...
Citera
2006-09-28, 18:26
Medlem
^swestres^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av init
Du menar någon dist som inte kräver så mycket prestanda? Jag har hört att Xubuntu är bra för sådant, eftersom den använder den relativt lättviktiga fönsterhanteraren Xfce istället för de tyngre Gnome och KDE. Jag har inte provat den, men det är vad jag har hörs och läst. Notera dock att Xfce även går att installera till t.ex. Fedora Core via dess pakethanterare, så det är inte strikt nödvändigt att välja en dist som baseras på Xfce.
Jag körde in Xubuntu förra veckan på min laptop. Riktigt bra distribution. Första distributionen som jag sluppit klydda i flera timmar för att få Mesa att fungera. Tremulous flyter riktigt fint också, det räknade jag inte med. Rekommenderas som desktop/laptop OS.
Citera
2006-10-03, 17:14
Medlem
Ubunt är jag riktigt nöjd med fick wow(flåt men jag är wow nörd) att funka utanför en sak, kunde inte hoppa mellan ladnings tider. men om du bara sitter och lirar ett spel och du får det att funka så är linux att föredra och jag fick INTE sämre FPS eller liknade enda va som sakt denna buggen som knäckte mig, (samma bugg i både cedega och wine)men mycket roligt att sitta och pilla med sådant här så,

men som sakt om du vill ha någon trevlig smidigt dist rekomenderar jag ubuntu stabil och snabb om du frågar mig. det är det närmsta jag har varit med om en "windos dist" allså allt funkar nästan direct och lite krongel även mycket stort och hjälpsamt forum.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in