• 1
  • 2
2025-07-19, 11:54
Medlem
TLOSs avatar
En frisörsalong vid Stagneliusvägen 31 har tejpade rutor som liknar ”fejkad” polisavspärrningstejp och en text där det står ”Jordgubbe först dags att flytta”.

Någon som vet nåt mer?
Citera
2025-07-19, 12:20
Medlem
Inte mer än att det är polisanmält.
Citera
2025-07-19, 14:08
Medlem
Vad heter salongen?
Citera
2025-07-19, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TLOS
En frisörsalong vid Stagneliusvägen 31 har tejpade rutor som liknar ”fejkad” polisavspärrningstejp och en text där det står ”Jordgubbe först dags att flytta”.

Någon som vet nåt mer?

Eftersom att du inte skrivit i vilken stad så antar jag att det är i Stockholm.
Citera
2025-07-19, 14:48
Medlem
TLOSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pusseldetektiven
Vad heter salongen?

Louli Salong och Barbershop.
Citera
2025-07-19, 14:48
Medlem
TLOSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedningen001
Eftersom att du inte skrivit i vilken stad så antar jag att det är i Stockholm.

Stämmer. Kungsholmen i Stockholm. Väldigt centralt.
Citera
2025-07-19, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TLOS
Stämmer. Kungsholmen i Stockholm. Väldigt centralt.

Som väntat, Stockholmscentreringen slår nästan aldrig fel.

9 gånger av 10 när någon utelämnar orten så handlar det om Stockholm.
Citera
2025-07-19, 16:21
Medlem
Finns det någon som har grävt i varför frisörsalonger utmärker sig så mycket i gängkrigen?
Citera
2025-07-19, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Finns det någon som har grävt i varför frisörsalonger utmärker sig så mycket i gängkrigen?
Kanske bra ställen att tvätta pengar på.
Det är i princip bara mena människor som går på dessa salonger. Mycket kontanter i omlopp.
Citera
2025-07-19, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Det är i princip bara mena människor som går på dessa salonger. Mycket kontanter i omlopp.

Det argumentet är nog ganska starkt. Det är väldigt svårt för myndigheterna att kontrollera hur många kunder en frisörsalong verklighen har haft. Så det finns extremt goda möjligheter till svart arbetsmarknad och bokföringsbrott och givetvis att tvätta pengar och få in dem i banksystemet.

Jag gissar att många kriminella har tjänat grova pengar på sin kriminalitet och att det är en relativt nära och logiskt investering då att starta en frisörsalong. Sedan gissar jag på att de kriminella anser att en frisörsalong är en relativt säker plats att träffas på. Lätt också att lämna över någonting att förvara och så kommer sedan nästa person och hämtar paketet.

När jag spånar kring frisörsalonger så verkar det finnas många möjligheter för de kriminella att få ut nytta av en frisörsalong som bara pizzeriorna kan komma i närheten av.

Sett i det perspektivet så gissar jag att gängkrigen kommer att i mångt och mycket att kretsa kring den här typen av företag både som bas och som måltavla. Tidigare har jag fokuserat på att fritidsgårdarna har blivit rekryteringsbaser för de kriminella gängen.
Senast redigerad av SecretGarden352 2025-07-19 kl. 16:34.
Citera
2025-07-19, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy

Friser- och skönhetssalonger och smårestauranger, ofta med pizza eller thaimat, finns i fullständigt orimliga mängder. De finns överallt och även där inget annat överlever.
Citera
2025-07-19, 17:40
Moderator
Maviels avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto