2025-07-17, 23:20
Medlem
Nu kommer två-tre användare på flashback go bananas men här kör vi.

https://www.pt.se/nyheter/pitea/arti...ortal/r39v01kr

https://www.nsd.se/nyheter/alvsbyn/a...ortal/jvdyk3oj

Citat

"Dessförinnan hade kvinnan i 22 inlägg med bilder och videor, publicerade från början av oktober 2024 till mars 2025 på Facebook, Instagram och Tiktok, pekat ut mannen.

Hon publicerade namn, personuppgifter och bild på mannen. Hon hänvisade också till tidningsartiklar i Piteå-Tidningen, bland annat efter att han blivit dömd till fängelse i hovrätten. "Jadu XXX (mannens namn), ha så skoj".

– Både tingsrätten och hovrätten ansåg att han haft rätt till nödvärn, men hovrätten ansåg att han gått för långt och dömde honom. Att han fälldes har dock ingen betydelse för åtalet. Kvinnan har lagt ut uppgifter på mannen som varit hotfulla och nedsättande och fått stor spridning. Hon har också beskrivit händelsen ensidigt, inte angett att det varit ett bråk, säger Strömberg.

Kvinnan har vidgått omständigheterna men nekar till brott."

Läser man FUP får man en lite annorlunda bild av förloppet, 22 fall av grovt förtal är i det lägsta laget med tanke på de hundratals poster kvinnan gjort. Polisen verkar ha säkrat ganska mycket.

Vad mer vet folk? Något som jag kikat på som kvinnan påstår är "Kvinnofridsbrott, knark, sprit", hittar inget om det. Vem är hon, varför hänger hon ut folk konstant (hon har hängt ut en man med förståndshandikapp flera gånger)? Kommer hon bli dömd? Det är väl extremt ovanligt att en åklagare åklagar någon för förtal öht om jag läst rätt, då det ej faller under allmänt åtal? Kommer GM dömas, skadestånd? Spekulera.

FUP: https://limewire.com/d/WBo5y#7ojvnLuGRD
Senast redigerad av Gruxmf79 2025-07-17 kl. 23:23.
Citera
2025-07-18, 00:16
Medlem
Kennethkvartings avatar
Visst finns det en tråd om den här kvinnan sedan tidigare?
Citera
2025-07-18, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting

Jo, handlar om djurplågeriärenden. (FB) Notorisk djurplågare som gömmer sig från Länsstyrelsen i Norrbotten.
Citera
2025-07-18, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting

Finns nog flera, hon har plågat djur och hängt ut folk i över tio år. Finns en över tio år gammal tråd om henne här på flashback.

Edit: Den riktigt gamla tråden handlar nog inte om henne till en början, men då hon förtalade och det blev skit av det så började det handla om henne istället. Vågar inte skriva för mycket om det då jag kan minnas fel.
Senast redigerad av Gruxmf79 2025-07-18 kl. 01:08.
Citera
2025-07-18, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Försök skriva något negativt om kvinnor eller muslimer eller Israel och det tas ned ganska omgående. Men när kvinnor skriver skit om män, då får det stå.

Hets mot folkgrupp, dvs ingen direkt utpekad, eller grovt förtal mot en enskild. Ja det är ganska sjukt att det inte faller under allmänt åtal. Men skulle alla anmäla varenda sak som sägs så skulle domstolen ha mycket att göra, så jag förstår lagen. Men jag tenderar att hålla med dig i vissa saker. Har hört om dessa grupper på facebook, och läst om de på flashback där män hängs ut utan några som helst bevis, de anmäler, och det blir såklart nerlagt. Uff.
Citera
2025-07-18, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnowChrystal
Jo, handlar om djurplågeriärenden. (FB) Notorisk djurplågare som gömmer sig från Länsstyrelsen i Norrbotten.

Hoppas hon blir dömd för det där först!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in