2025-07-17, 08:04
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Du r frvnansvrt ofta klok i relationsfrgor och hr nmner du ngot fler br ta till sig;
"Att frst bara lyssna".
Jag har ofta upplevt att kvinnor vill frklara och prata av sig och d knner mn sig ofta omedelbart manade att komma upp med en lsning. Hr uppstr ett klassiskt kommunikationsproblem mellan kvinna och man. Jag vill inte skriva mer eftersom ditt inlgg var s tydligt och vlformulerat. Men skulle fler lsa det hade mnga ondiga konflikter kunnat undvikas.

Dagens sanning
Citera
2025-07-17, 08:28
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1302
Knner spontant att jag aldrig skulle gra som min sambo oavsett hur jag rkar m nr vi fr gster. Fick dra en vals att hon var trtt efter jobbet och lg och sov.
Sjlvklart kommer du aldrig gra som din sambo fr ni bor frhoppningsvis inte tillsammans lngre. Aldrig hrt om liknande fenomen och din sambo mste visa andra tecken p att vara knepig. Beteendet r ovanligt och extremt udda. Dumpa.
Citera
2025-07-17, 08:28
Medlem
stigenhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidvind
Skulle kunna vara huvudverk, trtthet, ovilja att dricka (eller att titta p nr andra dricker) innan en arbetsdag (det var ju nd onsdag), det kan ha hnt ngot p jobbet, osv.

Skulle ven kunna vara felkommunicerat. Hon kanske aldrig hade avsikten att delta, hon kanske trodde att det var en mindre tillstllning med tv gster (inte sju), det kan funnits ngon av gsterna som hon knde sig obekvm med, osv.

Frga och sg att du r nyfiken p varfr, och om du gjort ngot fel.

Skulle definitivt inte kalla henne fr instabil fr att hon ndrade sig av oknd anledning.

Att inte nrvara nr man har gster fr att istllet ligga och trycka inne i sovrummet r bara ett pinsamt beteende. Jag hade skmts gonen ur mig om de hnde mig och jag hade inte tolererat det.
Citera
2025-07-17, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Pratar du inte med din sambo om sna bjudningar innan du bjuder hem mnniskor!
Jag killgissar att det r runt 50% chans att hitta en frsk diskussion med detta tema p Familjeliv men frn kvinnans synvinkel .
Det r stressigt att ha semester fr mnga numera .
Citera
2025-07-17, 08:39
Medlem
IRMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Men du kan vl inte mena allvar nu. Han frgade och det var ok. Mer n s ska inte behvas frn en vuxen mnniska. Hon r uppenbarligen en bortskmd brud som inte kan hantera sina knslor. En sn ska man dumpa direkt. Jag skulle skmmas om min sambo betedde sig s.

Han kanske inte frgade om hon kan sitta ute och underhlla hans gster? Vet inte vad de pratar om.
Citera
2025-07-17, 08:46
Medlem
Citat:
Jag frgade om det var okej med gster, vilket hon tyckte att det var, ja tills de kom. Det r inte frsta gngen som det hnder.

Kvinnor pratar tvrtom sprket, s ett ja betyder allts nej.

Du borde inte bo ihop med barnet, frlt kvinnan. Utan enbart bjuda ver henne nr du vill knulla. Eftert fr hon stanna en stund om hon uppfr sig, annars fr hon ka hem.

Mnga oerfarna mn gr misstaget att bo tillsammans med kvinnor. Enbart mannen ska ha nyckeln till sin bostad. Nr kvinnor flyttar in blir det alltid mindre sex och mer gnll.
Citera
2025-07-17, 09:35
Medlem
Citat:
Jag r naturligtvis inte perfekt, lngt ifrn. Frsker nd kommunicera och vara konstruktiv och lsa de knutar som uppstr i en relation. Under rens lopp har jag haft en handfull relationer och min erfarenhet r att jag blir problemlsaren och att min kvinnliga hlft har pms, dliga dagar och s vidare.
S sent som ikvll fick jag skta en bjudning med sju gster ensam fr att min sambo vgrade lmna sovrummet. Jag levererade middagen till henne och efter att gsterna gtt tog jag hand om katt och hund (hennes frn brjan, numera en del av familjen) och terstllde kket.
Knner spontant att jag aldrig skulle gra som min sambo oavsett hur jag rkar m nr vi fr gster. Fick dra en vals att hon var trtt efter jobbet och lg och sov.

Nu har jag bara erfarenhet av ditt exempel fast dr det r omvnt.
Allts exakt din beskrivning fast dr jag r du och en gammal pojkvn var din tjej.
Denna situationen upprepade sig srskilt p slutet av relationen nr han tom. sjlv bjudit in sina egna slktingar. Jag knde mig d bara som en husmor.

Om det hr inte var en engngsfreteelse dr din partner faktiskt bara knde sig krasslig s hade jag funderat p ifall hon ens r nrvarande i relationen.
Nu utgr jag ifrn att det var era gemensamma vnner, eller att det framgick till henne att du nskade att ni gjorde det tillsammans, ven om det kanske bara var dina vnner som kom?

- r hon deprimerad, diagnos eller annan sjukdom?
- Har hon mentalt redan lmnat dig?
Citera
2025-07-17, 09:55
Medlem
Tidvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigenhem
Att inte nrvara nr man har gster fr att istllet ligga och trycka inne i sovrummet r bara ett pinsamt beteende. Jag hade skmts gonen ur mig om de hnde mig och jag hade inte tolererat det.
Det finns hundra goda anledningar till att inte nrvara i samband med gster. Det finns ju dliga anledningar ocks, men eftersom att trdstartaren inte vet anledningen s kan vi inte frutstta att hon gjort ngot fel.

Sen om man vill ha ett stabilt frhllande s mste man i tid och otid kunna ge sin partner en paus on han/hon krver det. Frhllandet br vara mer vrt n egot.
Citera
2025-07-17, 10:00
Medlem
Styrkelyftares avatar
Min vertygelse r att mn i regel r stabilare n kvinnor av flera skl som jag inte tnker rabbla upp just hr och nu.

Dremot handlar det specifika exemplet som du tar upp inte om en knsfrga utan enbart om ett oacceptabelt beteende frn din vuxna partners sida. Om jag hade haft en partner och hon hade betett sig p det viset s hade hon kt ut med huvudet fre. Det kan jag garantera dig.

Vad r det fr barnsliga fasoner hon kr med? Vgra lmna sovrummet/vgra umgs med gsterna som ni gemensamt bjudit p middag. Ofrskmt och skandalst p samma gng.

Den stora frgan r varfr du ens bemdade dig med att servera henne middag efter att gsterna kt hem? Ngot sger mig att du under rens lopp skmt bort henne s mycket att hon har brjat ta dig fr givet. Vill du verkligen ha en sdan partner?
Senast redigerad av Styrkelyftare 2025-07-17 kl. 10:29.
Citera
2025-07-17, 10:12
Medlem
Custom_mades avatar
Problemet r att vi mn accepterar kvinnors dliga beteende. D lr dom sig aldrig.

Ut med huvudet frst ska hon!

Om vi hade stllt mer krav p kvinnor hade de inte betett sig som barn.
Citera
2025-07-17, 10:13
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag r naturligtvis inte perfekt, lngt ifrn. Frsker nd kommunicera och vara konstruktiv och lsa de knutar som uppstr i en relation. Under rens lopp har jag haft en handfull relationer och min erfarenhet r att jag blir problemlsaren och att min kvinnliga hlft har pms, dliga dagar och s vidare.
S sent som ikvll fick jag skta en bjudning med sju gster ensam fr att min sambo vgrade lmna sovrummet. Jag levererade middagen till henne och efter att gsterna gtt tog jag hand om katt och hund (hennes frn brjan, numera en del av familjen) och terstllde kket.

Just PMS kan kvinnor inte hjlpa. Det finns en del kvinnor som har s ont att de inte kommer upp ur sngen ens. Plus att vrden och smrtlindring fr kvinnor r jkligt ojmn ver landet.

Med det sagt, har det blivit s att du tagit ansvar fr allt i dina frhllanden? Eller iallafall majoriteten av ansvaret?
Citera
2025-07-17, 10:21
Medlem
slagskotts avatar
Kvinnor r ett otyg, om de inte hade f*tta s hade ingen man velat umgs med dessa varelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in