Citat:
Ursprungligen postat av
1302
Jag r naturligtvis inte perfekt, lngt ifrn. Frsker nd kommunicera och vara konstruktiv och lsa de knutar som uppstr i en relation. Under rens lopp har jag haft en handfull relationer och min erfarenhet r att jag blir problemlsaren och att min kvinnliga hlft har pms, dliga dagar och s vidare.
S sent som ikvll fick jag skta en bjudning med sju gster ensam fr att min sambo vgrade lmna sovrummet. Jag levererade middagen till henne och efter att gsterna gtt tog jag hand om katt och hund (hennes frn brjan, numera en del av familjen) och terstllde kket.
Knner spontant att jag aldrig skulle gra som min sambo oavsett hur jag rkar m nr vi fr gster. Fick dra en vals att hon var trtt efter jobbet och lg och sov.
Nu har jag bara erfarenhet av ditt exempel fast dr det r omvnt.
Allts exakt din beskrivning fast dr jag r du och en gammal pojkvn var din tjej.
Denna situationen upprepade sig srskilt p slutet av relationen nr han tom. sjlv bjudit in sina egna slktingar. Jag knde mig d bara som en husmor.
Om det hr inte var en engngsfreteelse dr din partner faktiskt bara knde sig krasslig s hade jag funderat p ifall hon ens r nrvarande i relationen.
Nu utgr jag ifrn att det var era gemensamma vnner, eller att det framgick till henne att du nskade att ni gjorde det tillsammans, ven om det kanske bara var dina vnner som kom?
- r hon deprimerad, diagnos eller annan sjukdom?
- Har hon mentalt redan lmnat dig?