2025-07-16, 22:38
Medlem
marytraders avatar
Många som säger att när de varit stupfulla och tagit affe så har de känts sig helt nyktra strax efteråt. Har cola också den effekten om man är rejält tankad? Eller skiljer de sig åt så man blir inte "nykter" av cola på samma sätt? Måste ju vara smidigt annars om man känner att man druckit för mycket att balansera upp med lite vaket? Framförallt för dem som alltid dricker sig redlösa.
Citera
2025-07-16, 23:21
Medlem
GeleZachas avatar
Jag tycker man blir ”nykter” av både tjack och kola när man är kalas. Dock blir jag mer lugn av affe vid de tillfällena, medan jag blir hajpad och vill festa vidare på kola
Citera
2025-07-17, 00:11
Medlem
marytraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Jag tycker man blir ”nykter” av både tjack och kola när man är kalas. Dock blir jag mer lugn av affe vid de tillfällena, medan jag blir hajpad och vill festa vidare på kola

Märkligt det där. Jag minns en gång när jag träffade en tjomme på ute på en fest. Han var helt kanonfull. Typ ragglade och höll på att somna. Helt borta. Sedan efter ca en kvart kom han och gick helt normal. Pratade som han verkade nykter. Hörde han tagit en fet näsa cola. Hur är det möjligt? Vad är det som gör att man blir "nykter"? det var ju liksom inte en liten skillnad, han hade nog kunnat passera som helt normal om man inte vetat om hur packad han var strax innan.
Citera
2025-07-17, 01:42
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Märkligt det där. Jag minns en gång när jag träffade en tjomme på ute på en fest. Han var helt kanonfull. Typ ragglade och höll på att somna. Helt borta. Sedan efter ca en kvart kom han och gick helt normal. Pratade som han verkade nykter. Hörde han tagit en fet näsa cola. Hur är det möjligt? Vad är det som gör att man blir "nykter"? det var ju liksom inte en liten skillnad, han hade nog kunnat passera som helt normal om man inte vetat om hur packad han var strax innan.
Alkohol är en depressant det vill säga sänker vakenhet och sederar CNS medan affe och kokain väcker CNS då de är uppåtdroger. Kort och koncist förklarat.
Senast redigerad av ElexirPharma 2025-07-17 kl. 01:44.
Citera
2025-07-17, 02:18
Medlem
knark-kungens avatar
Det kallas för en banana boat, fördelen är att man aldrig blir sådär odrägligt full som när man får problem att gå och tala när man har lite uppåt i systemet.

https://youtu.be/S5fvf56uJs8?si=7KJUQ-4JA6GDKHyf
Citera
2025-07-17, 18:55
Medlem
marytraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElexirPharma
Alkohol är en depressant det vill säga sänker vakenhet och sederar CNS medan affe och kokain väcker CNS då de är uppåtdroger. Kort och koncist förklarat.

Med tanke på hur snabbt "nykter" man blir, så borde väl alla få en näsa istället för att behöva hamna i fyllecell tänker jag. Varför skall de ligga pruttfulla i en cell 6 timmar när de kan bli hyfsat normala med rätt grejer på en kvart?. Tänker att de borde vara bra mycket billigare för staten? Kan de gå runt i parkerna sommartid och hålla koll på buset. Ta tag i någon rejält packad med orden, "nej nu Carlsson får du fan skärpa dig. Du ligger och sover helt plakat mitt på dagen och stör folk. Du får komma med till bussen och ta en fetnäsa så du ordnar till dig. Kom igen, bara göra som vi säger. Come on!!!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in