• 4
  • 5
2025-09-16, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellmas1919
Ja då förstår jag att du kanske borde fundera på annat jobb. Samma för mig för jag har skift med nätter vilket absolut inte är till någon fördel för det psykiska måendet.

Skumt med biverkningen att du måste kissa på nätterna. Borde ge med sig tycker man.

Blir fan tokig på spänningarna jag med. Speciellt hals och käkar på mig. Vill bara kunna slappna av.

Hur går det på 60 mg?
Jag funderar på att prova igen faktiskt.
Jag började att ta aritonin (melatonin) precis innan jag höjde Duloxetin och åt aritonin i 2 månader, tills jag slutade för ett par dagar sedan. Märkte nämligen av ökad ångest, huvudvärk, muskelspänningar osv. De står med som biverkningar i fass såg jag sen, och även nattliga kissningar. Så det kan ha varit så att det var melatoninet och inte Duloxetinhöjningen som var problemet.
Citera
Igår, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jozzanjozze
Hur går det på 60 mg?
Jag funderar på att prova igen faktiskt.
Jag började att ta aritonin (melatonin) precis innan jag höjde Duloxetin och åt aritonin i 2 månader, tills jag slutade för ett par dagar sedan. Märkte nämligen av ökad ångest, huvudvärk, muskelspänningar osv. De står med som biverkningar i fass såg jag sen, och även nattliga kissningar. Så det kan ha varit så att det var melatoninet och inte Duloxetinhöjningen som var problemet.

Ja svårt att veta vad som är vad då. Kanske värt att testa?

Jag har faktiskt ökat till 90 mg och imorgon är det en vecka sedan och jag känner redan en förbättring. Vaknar inte med samma ångest och känner mig lättare och gladare. Jag vågar inte hoppas för mycket men just nu känns det iaf som att det händer något. Jag märkte förbättring på 60 mg också men det var fortfarande rätt dåligt vissa dagar.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in