• 1
  • 2
2025-07-16, 19:54
Medlem
Chat gpt har blivit helt genomkorkad? jag tycker mig se betalversionen lika dålig som gratis versionen var för några månader sedan. Vad har hänt? Det måste stå mycket om detta någonstans för det är MÄRKBART sämre på att förstå mina vanliga resonemang som den annars tidigare lätt har förstått?
Citera
2025-07-16, 19:56
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Vad är det den inte fattar?
Citera
2025-07-16, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CitrusInYourEye
Vad är det den inte fattar?

Asså förut har jag kunnat hålla igång en konversation och skriva typ:

Såhär skrev min chef: blablablaa

Formulera ett svar som passar bra

Klick och så tar jag prompten den skrivit och gör något med.

Sedan får jag svar av chefen och klistrar in det svaret. Då har den liksom automatiskt förstått att det är en konversation. Det är typ att den inte längre förstår sammanhanget och börjar ibland formulera om det min chef skrivit.

Den är exakt så som den var förut när den var gratis ca 6mån och bakåt och när man uppgraderat och betalt så blir den vassare och aldrig tappar att det är en konversation jag hanterar med den.

Det måste vara något som folk märkt av i större utsträckning?
Detta hände tror jag i samband med att man släppte 4.5 och hur det blev lite floppaktigt pga att den började skriva överdrivna svar typ "WoW Deth är var de mest insiktsfulla jag läst!" den updaten.
Citera
2025-07-16, 21:19
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Jag har tyvärr samma upplevelse, det blir massor av missförstånd och feltolkningar även om man gör övertydliga prompts.

Sen upplever jag att den blir "trött" mycket snabbare och börjar ge nonsenssvar.
Citera
2025-07-16, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Räckte inte din förra diskussion nyligen om precis samma sak?

(FB) Chat gpt premium har blivit sämre?

Har du någon hjärnskada, eller varför ska du starta en ny diskussion varje månad om hur korkad du tycker ai är?

Är du medveten om att du själv framstår som mentalt efterbliven?

Jag får ju inte svar? Du vet ju inte ens något om ämnet? Du är den störda av oss som går igenom trådhistorik. Lämna mig ifred om du inte har något vettigt att säga ditt jävla miffo
Citera
2025-07-16, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.W.I.M
Jag har tyvärr samma upplevelse, det blir massor av missförstånd och feltolkningar även om man gör övertydliga prompts.

Sen upplever jag att den blir "trött" mycket snabbare och börjar ge nonsenssvar.

Ja, det är något som gjort. Jag fortsätter ej mer med Chat GPT. Jag tyckte det var helt magiskt kring årsskiftet. Men nu har de varit så många gånger jag märker att den måste vara sänkt i beräkningskraft och overall IQ eller något.

Dom skruvar väl på nya modeller och har sämre tillgång till energi för servarna för denna modellen men det duger inte när de tar betalt för den och att den blir sämre får ju inte hända.

Kan inte minnas en enda produkt som blivit sämre med tiden. Stagnation förstår jag men sämre är något nytt.
Citera
2025-07-16, 22:43
Medlem
dobbelinas avatar
När en AI tjänst ger mig "trötta svar" hoppar jag till en annan.
Finns ju en del att välja på, Claude, DeepSeek, Gemini...osv
Citera
2025-07-16, 23:44
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Chat gpt har blivit helt genomkorkad? jag tycker mig se betalversionen lika dålig som gratis versionen var för några månader sedan. Vad har hänt? Det måste stå mycket om detta någonstans för det är MÄRKBART sämre på att förstå mina vanliga resonemang som den annars tidigare lätt har förstått?

Det kallas maskininlärning.
ChatGPT håller på att lära sig tänka på samma sätt som vi människor.
Vi människor som är ganska korkade.
ChatGPT:s intelligens närmar sig nu människans,
från fel håll.
Citera
2025-07-17, 03:51
Medlem
Grok är bästa modellen just nu. Eller Claude om man tål deras hårda censur. ChatGPT är den jag använder minst.
Citera
2025-07-17, 07:02
Medlem
ReijoHervonens avatar
Det är du som blir mera korkad och tappar förmågan att uttrycka dig adekvat. Undersökningar visar att klientelet som använder AI regelbundet blir dummare med tiden. Något som inte är en överraskning då dom inte hade så mycket hjärnceller från första början.
Citera
2025-07-17, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det är du som blir mera korkad och tappar förmågan att uttrycka dig adekvat. Undersökningar visar att klientelet som använder AI regelbundet blir dummare med tiden. Något som inte är en överraskning då dom inte hade så mycket hjärnceller från första början.

Ja, mänsklighetens historia har visat att de mest intelligenta aldrig anammat nya verktyg och tekniker.
Citera
2025-07-17, 08:31
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayeso
Ja, mänsklighetens historia har visat att de mest intelligenta aldrig anammat nya verktyg och tekniker.
Ja, det är givetvis dom mest intelligenta som hoppar på allt nytt direkt utan att ifrågasätta. Därför ser också hur eliten snappar upp alla nya droger direkt dom kommer. För allt nytt är ju oberoende positivt?

Här har du en i raden av undersökningar som visar att AI gör en korkad:
https://tech.co/news/another-study-ai-making-us-dumb
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här