• 1
  • 2
2025-07-16, 15:41
Medlem
Tycker ni det ska vara sås eller inte på en vesuvio och isåfall kebabsås eller vitlökssås?
Citera
2025-07-16, 15:44
Medlem
Räcker inte tomatsåsen?
Citera
2025-07-16, 15:54
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Sås är ett måste. Vilken som helst av dessa går bra. Bea funkar också.
Citera
2025-07-16, 15:54
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Vesuvio, världens tråkigaste pizza. Förstår att folk behöver någon sås för att göra fanskapet mer uthärdligt, men varför beställer man ens en vesuvio om man behöver addera en sås som inte ingår för att göra det ätbart?

Citera
2025-07-16, 15:55
Medlem
Undersnusks avatar
Örtoljan till Vesuvio består av:

- ½ dl färska örter (t.ex. persilja och basilika)
- ½ dl neutral olja
- ½ tsk salt

Du mixar eller finhackar örterna och blandar med oljan och saltet. Denna örtolja ringlas över den nygräddade Vesuvio-pizzan för extra smak.

Källor
Vesuvio - Recept | Arla https://www.arla.se/recept/vesuvio/
Citera
2025-07-16, 16:33
Medlem
En vesuvio med fetaost och kebabsås är inte fy skam!
Citera
2025-07-16, 17:19
Medlem
Sereenas avatar
Här är kebabsås och vitlökssås samma sak om man inte beställer stark sås.

Men vilken som funkar, liksom bea.

Skulle dock inte beställa vesuvio om det inte var typ det enda alternativet som fanns.
Citera
2025-07-16, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draculark
Tycker ni det ska vara sås eller inte på en vesuvio och isåfall kebabsås eller vitlökssås?
Jag brukar när jag köper en vesuvio pizza, lägga på pizzasallad och doppa i vitlökssås, det blir super.
Citera
2025-07-16, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas
Vesuvio, världens tråkigaste pizza. Förstår att folk behöver någon sås för att göra fanskapet mer uthärdligt, men varför beställer man ens en vesuvio om man behöver addera en sås som inte ingår för att göra det ätbart?

Pepperoni eller Margarita är snäppet tråkigare. Hawaii också, enligt mig. Skinka är gott! Viker man den så det blir en Calzone är det en riktigt god pizza.
Citera
2025-07-16, 18:13
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InkontinentKent
Pepperoni eller Margarita är snäppet tråkigare. Hawaii också, enligt mig. Skinka är gott! Viker man den så det blir en Calzone är det en riktigt god pizza.

Skinka är skabb. Hellre en Margharita med fin mozzarella än att sabba pizzan med skinka

Hawaii äter jag aldrig, men inte fan är det en tråkig pizza iaf. Pepperoni är överlägset sladdrig, blöt och salt svennebanan skinka alla dagar i veckan.
Citera
2025-07-16, 18:32
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelUnkas

Må vara tråkig - men riktigt, riktigt god om den är rätt gjord!
Citera
2025-07-16, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draculark
Vitlökssås. Tillsammans blir detta en ypperlig pizza!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in